Adeles nye sang, - hvad syntes I?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2012

SussieThyssen

Mettefpigen skriver:

Fin sang :-) neej det synes jeg ikk hun gør.... Kommer sådan til at tænke på James Bond når jeg hører den.....

Nej hvor er det sjov..det var også det jeg kom til at tænke på 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2012

Mettefpigen

SussieThyssen skriver:

Nej hvor er det sjov..det var også det jeg kom til at tænke på 

Hihi.. Jaa fandt så ud af den er med i den nye Bond film ;-)

Anmeld

6. oktober 2012

SussieThyssen

Mettefpigen skriver:

Hihi.. Jaa fandt så ud af den er med i den nye Bond film ;-)

Anede jeg ikke..den har jeg slet ikke set LOL.

Men så er der jo ikke noget at sige til at den "føles" som, for så kører tematonerne jo som undertoner, og det stimulerer underbevidsthedens erindring 

Anmeld

6. oktober 2012

Mettefpigen

SussieThyssen skriver:

j

Anede jeg ikke..den har jeg slet ikke set LOL.

Men så er der jo ikke noget at sige til at den "føles" som, for så kører tematonerne jo som undertoner, og det stimulerer underbevidsthedens erindring 

Jeg har set en halv Bond film ;-) hihi.. Så vidste det heller ikk (wimmie skrev det til mig ;-) ) men efter jeg hørte den igen kunne jeg tydeligt høre undertonerne som du selv skriver :-)

Anmeld

6. oktober 2012

M (:

celkt skriver:

http://www.youtube.com/watch?v=7HKoqNJtMTQ

jeg syntes egentligt den er rigtig, rigtig fed.

MEN!! Rammer hun ikke pitchen skævt i omkvædet, altså synger falsk??

Det irriterer mig helt vildt...

Jeg kan egentlig meget godt lide den, og den går rent ind som Bond-hit! 

Anmeld

6. oktober 2012

SussieThyssen

celkt skriver:

jeg syntes egentligt den er rigtig, rigtig fed.

MEN!! Rammer hun ikke pitchen skævt i omkvædet, altså synger falsk??

Det irriterer mig helt vildt...

Nej..hun synger ikke falsk, men hun synger på de såkaldte "blå toner", hvilket er MEGET svært at synge på.

De blå toner består hovedsagelig af en kombination af toner lavet på de sorte tangenter og mol-tonerne sat sammen, og de er praktisk talt umulige for en sanger, at synge rent på.
Blå toner finder du især i asiatisk/arabisk/jødisk musik, men også her i vesten har vi dem faktisk, men kun meget få musikere, har brugt dem til fuldendthed, og de bruges især inden for jazz/blues.
Og super geniet er og bliver Miles Davis.
Nu er jeg ikke selv en fan af at bruge blå toner, for det kræver en kæmpe sangstemme, samt musikalitet, der kan bære tonerne..og damen, der synger her, har ikke den stemme, der skal til.
Hun er ikke dårlig, men heller ikke supergod, men klarer det faktisk forbløffende godt, men nogen Ella Fitz Gerrald bliver hun aldrig 

Det der irriterer dig Charlotte, er at når hun glider over de blå toner, så rammer hun ned i nogle enkelte mellemtoner, der virker urene. De er det ikke, men fordi hun er lige præcis en brøkdel for langsom til at trække tonerne hen over de "urene" toner, så kan du altså, med dit musikalske øre høre en lille skuren, og ja, som du sagde til mig i telefonen, så er det værst i starten af sangen..og det må jeg give dig ret i.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.