Når mor drikker!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Du har sandsynligvis INTET gjort forkert.

Hun spinner konspirationsteorier i sin alkoholdampede hjerne.

Du kan ikke gøre fra eller til.

Men det er en god idé at øve sig i at sige fra. Også over for dig selv, - se, om du kan lære dig selv at give ZERO for, hvad hun gør/siger/ønsker, når hun er beruset. 

Har selv en mor med samme problemer. Vær kold over for det. Hendes opførsel er sygelig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2012

B&J

Sender dig verdens største krammer....

jeg er ked af du skal igennem alt det her, men men men

en der drikker ser tit tingene enden meget meget positivet eller meget negativt... det er hårdt at stå i det sted du gør. for jeg tror du elsker din mor af hele dit hjerte. men man kan ikke gøre andet ind at snakke med hende når hun er ædru fortælle hende du holder dig væk når hun har drukket... også må du lukke ørne for alle de ting hun skriver siger osv selv om det er meget svært...

ellers er der desværre kun en vej tilbage det er at fortælle hende inden går hun i behandling ellers så er det slut med at se henden for altid...

Anmeld

6. oktober 2012

SussieThyssen

FrkRaarup skriver:

Når min mor drikker bliver hun så fucking træls at være i nærheden af! Alt er galt og intet godt nok til hende! Hele verden er i mod hende, og uanset hvad man gør eller siger, kan intet rette den vrede/frustration man kan se i hendes øjne.

Mine forældre er skilt og har været det i mange år. Men de har et rigtig godt forhold til hinanden. Og hver anden fredag får de lidt af drikke sammen, sammen med en fælles ven

Vi kørte idag forbi for at høre hende hvad det var vi skulle køre for hende i morgen. Hun bliver sur og spørger om vi da ikke har en aftale og bla bla.. Hun spørger derefter MIG hvad fanden jeg er SÅ sur over!

Da vi så kommer hjem får jeg 1 sms hvor hun skriver at hvis ikke vi gider køre finder hun bare en anden. Så går der 10min så skriver hun på facechatten - Det samme som i sms'erne.

Der er ro et par min, hvorefter helvede bryder løs:

Min mor: Rikke HAR JEG GJORT JER NOGET

Mig:Nej, det har du ikke

Min mor:JEG HAR ALDRIG FØLT MIG SÅ MEGE TIL OVERS

Mig:Hvad mener du ?

Min mor: JEG FØLER KUN JEG ER NOGET VÆRD, HVIS JEG BETALER,SÅ JEG HAR AFTALT MED FAR AT DET ER SLUT NU. NU MÅ DU ELSKE MIG FOR MIN EGEN SKYLD SKAT

Mig: Jeg aner ikke du snakker om. Syns du skal gå i seng og så snakker vi om det i morgen

Min mor; sådan skal du sku ikke snakke til mig min pige

What the fuck ? Jeg er SÅ pisse frustreret, uforstående og ked af det!

Vores forhold er ikke det bedste, da jeg aldrig rigtig har tilgivet hende for de numre og bedrag hun lavede mod min far og senere hen en mand hun var forlovede med!

Jeg er lost ??? Aner ikke hvad der sker i hovedet på hende!!!! ??

Kære ven!
Prøv ikke at forstå hvad der foregår i hovedet på en alkoholiker, for så ender du med at gå til bunds selv.

Lige så søde, som de kan være i ædru tilstand, lige så modbydelige, kan de være i påvirket tilstand. Jeg har set det alt for mange gange i mit liv, og det bliver aldrig anderledes.

Enten kan du leve med det, eller du kan vende ryggen til og holde dig udenfor.

Jeg svor for mange år siden at jeg aldrig igen ville have alkoholikere i mit liv, og det har jeg heller aldrig brudt.
jeg er, om ikke fanatisk imod alkohol, så er jeg der, hvor jeg ganske enkelt ikke vil omgås påvirkede mennesker.
Det er i orden, at man får et glas vin til en god bøf, en kold øl oven på veludført arbejde på en varm sommerdag, en irish coffee i gode venners lag, men det er kun for smages skyld og IKKE/ALDRIG for virkningens.

Min morbror, farbror og faster var alle alkoholikere, min første mand udviklede sig til det, og en kæreste jeg havde vidste sig også at være det (han var kvartalsdranker og jeg mødte han i en ædru periode) og efter det sidste, hvor vi endte på en mørk landevej, hvor han truede med at slå både mig og mit barn ihjel, så var det slut...SLUT!!!
 Og jeg gik igang med at sortere ud i mit liv. Og jeg har som forståeligt nok aldrig siden lukket et eneste menneske ind i min sfære med hang til alkohol.
Jeg vil ganske enkelt ikke have dem der.

Jeg ved det er uendeligt hårdt, når det handler om ens nærmeste, men der er ingen gylden mellemvej.
Du kan forsøge, at få hende til at indse, at hun netop ER alkoholiker, og hvis hun vil beholde dig i sit liv, så må hun stoppe NU, men hvis hun ikke vil indse det, så er der faktisk intet at gøre.
Du kan vælge at prøve, at meddele hende, at du ikke vil tale med hende, hvis hun kontakter dig, når hun er påvirket, men du skal ikke regne med, at det holder en meter, for når fuldskaben træder ind, så slår hjernen fra, og det monster, der styrer hendes indre, kommer frem og er bedøvende ligeglad med, hvad I ellers har aftalt.

Faktum er, at DU skal gøre op med dig selv, om du kan leve med det i dit liv. Lade dine børn se på det, lade dem vokse op med det, og selv modtage sår efter sår pga. hendes måde at behandle dig på, når hun er påvirket- Eller du vil vende ryggen til og holde dig væk og beskytte dine børn.
Du er voksen, men det er dine børn ikke, og lade dem vokse op med at det er ok, at være sådan lægger bunden for alkoholisme hos dem.
Det er en sygdom, og den er arveligt betinget...afhængiheden af euforiserende stoffer. men det er også sådan, at chancen for at de udvikler afhængihed under en eller anden form mangedobles, hvis man udsættes for fristelsen til at begynde, og det bliver de ved, at det er acceptabelt.

Jeg håber du får styr på tingene. Jeg ønsker virkeligt for dig, at du finder en vej.
Nu har jeg delt lidt af mine tanker og meninger omkring dette med dig, og så kan du tage det du kan bruge og kassere resten.

De kærligste tanker
Sussie 

Anmeld

6. oktober 2012

FrkRaarup

Vivian87 skriver:

Søde søde Rikke! Du skal lige have en kæmpe, viatuel krammer

Jeg ved ikke hvad jeg kan give af gode råd, jeg har jo netop ikke snakket med min mor i over 4 år af selvsamme grund!

Men husk på at DU er dejlig som du er, og når hun er fuld.. Ja så er hun jo et eller andet sted ikke din mor :/ i den forstand at hun blir en anden når hun er fuld - ligesom min mor!

Har du brug for at snakke, græde, skælde ud (eller andet) så skriv ikk

Tak søtte

Kan bedre forstå din beslutning, når nu jeg selv står her, og ved hvad det handler om!

Fuck hvor er det svært...

Mange tak

Anmeld

6. oktober 2012

FrkRaarup

B&J skriver:

Sender dig verdens største krammer....

jeg er ked af du skal igennem alt det her, men men men

en der drikker ser tit tingene enden meget meget positivet eller meget negativt... det er hårdt at stå i det sted du gør. for jeg tror du elsker din mor af hele dit hjerte. men man kan ikke gøre andet ind at snakke med hende når hun er ædru fortælle hende du holder dig væk når hun har drukket... også må du lukke ørne for alle de ting hun skriver siger osv selv om det er meget svært...

ellers er der desværre kun en vej tilbage det er at fortælle hende inden går hun i behandling ellers så er det slut med at se henden for altid...

Kan bare ikke finde det rigtige tidspunkt.. Og frygter virkelig at hun går fuldstændig amok..

Det er virkelig svært

Tak for svar

Anmeld

6. oktober 2012

FrkRaarup

SussieThyssen skriver:

Kære ven!
Prøv ikke at forstå hvad der foregår i hovedet på en alkoholiker, for så ender du med at gå til bunds selv.

Lige så søde, som de kan være i ædru tilstand, lige så modbydelige, kan de være i påvirket tilstand. Jeg har set det alt for mange gange i mit liv, og det bliver aldrig anderledes.

Enten kan du leve med det, eller du kan vende ryggen til og holde dig udenfor.

Jeg svor for mange år siden at jeg aldrig igen ville have alkoholikere i mit liv, og det har jeg heller aldrig brudt.
jeg er, om ikke fanatisk imod alkohol, så er jeg der, hvor jeg ganske enkelt ikke vil omgås påvirkede mennesker.
Det er i orden, at man får et glas vin til en god bøf, en kold øl oven på veludført arbejde på en varm sommerdag, en irish coffee i gode venners lag, men det er kun for smages skyld og IKKE/ALDRIG for virkningens.

Min morbror, farbror og faster var alle alkoholikere, min første mand udviklede sig til det, og en kæreste jeg havde vidste sig også at være det (han var kvartalsdranker og jeg mødte han i en ædru periode) og efter det sidste, hvor vi endte på en mørk landevej, hvor han truede med at slå både mig og mit barn ihjel, så var det slut...SLUT!!!
 Og jeg gik igang med at sortere ud i mit liv. Og jeg har som forståeligt nok aldrig siden lukket et eneste menneske ind i min sfære med hang til alkohol.
Jeg vil ganske enkelt ikke have dem der.

Jeg ved det er uendeligt hårdt, når det handler om ens nærmeste, men der er ingen gylden mellemvej.
Du kan forsøge, at få hende til at indse, at hun netop ER alkoholiker, og hvis hun vil beholde dig i sit liv, så må hun stoppe NU, men hvis hun ikke vil indse det, så er der faktisk intet at gøre.
Du kan vælge at prøve, at meddele hende, at du ikke vil tale med hende, hvis hun kontakter dig, når hun er påvirket, men du skal ikke regne med, at det holder en meter, for når fuldskaben træder ind, så slår hjernen fra, og det monster, der styrer hendes indre, kommer frem og er bedøvende ligeglad med, hvad I ellers har aftalt.

Faktum er, at DU skal gøre op med dig selv, om du kan leve med det i dit liv. Lade dine børn se på det, lade dem vokse op med det, og selv modtage sår efter sår pga. hendes måde at behandle dig på, når hun er påvirket- Eller du vil vende ryggen til og holde dig væk og beskytte dine børn.
Du er voksen, men det er dine børn ikke, og lade dem vokse op med at det er ok, at være sådan lægger bunden for alkoholisme hos dem.
Det er en sygdom, og den er arveligt betinget...afhængiheden af euforiserende stoffer. men det er også sådan, at chancen for at de udvikler afhængihed under en eller anden form mangedobles, hvis man udsættes for fristelsen til at begynde, og det bliver de ved, at det er acceptabelt.

Jeg håber du får styr på tingene. Jeg ønsker virkeligt for dig, at du finder en vej.
Nu har jeg delt lidt af mine tanker og meninger omkring dette med dig, og så kan du tage det du kan bruge og kassere resten.

De kærligste tanker
Sussie 

Mange tak for svar

Ja, jeg syns sku det er svært .

Vi har i forvejen problemet med svigerfar! Ringer han efter 19, tager vi ikke telefonen, han ser sjældent sit barnebarn. Og enten er han den sødeste mand på jord, eller også er hele verden imod ham.

Hvordan defineres alkoholisme ? Hun passer sit job til hverdag, men giver den så tilgængæld gas i weekenderne. Det er så svært at forklare!

Min kæreste har en søn på 6, som hun passer fra tid til anden, og der er hun ædru! Det ved jeg med 100% sikkerhed.

K voksede op med en far der drak rigtig meget, hvilket han har gjort at han ikke kan holde ud af være i nærheden af fulde folk. Heldigvis drikker han ikke selv, OVERHOVEDET - af selv samme grund.

Jeg drak som et hul i jorden, inden jeg mødte ham. Men fandt hurtig ud af, at familielivet var SÅ meget federe end alkohol, tømmermænd og ingen penge!

jeg ønsker bare heller ikke at vores lillepige skal vokse op med både en farfar og mormor der drikker! 

Nu kommer det med farfar ikke til at betyde så meget, da vi sjældent er der. Malte(6år) ved ikke at hans farfar drikker. Heldigvis.

Men jeg er da bekymret!! Og det gavner ikke ligefrem mit iforvejen skrøbelige forhold til hende!!

Kan du finde rundt ? Pyyh.

Anmeld

6. oktober 2012

FrkRaarup

wamse skriver:

Det ER svært når mor eller far drikker, og det burde ingen børn nogensinde skulle opleve, men desværre er der alt for mange der gør det, og det har store konsekvenser for os børn

Jeg kan godt forstå, hvis du ikke kan vælge din mor fra, det kunne jeg heller ikke med min far, men du kan fortælle hende, når hun er ædru, at du ikke mere vil snakke med hende når hun er fuld - bum!
Du har ret til ikke at ville overfuses på den måde, og bare fordi i er i familie, så retfærdiggør det bestemt ikke, at man bliver dårlig behandlet. Det handler jo også om, at du viser dit kommende barn, at man selvfølgelig ikke skal finde sig i det der.

Vidste du at man skønne at 122.000 børn i DK vokser op i misbrugsfamilier, og 1/3 af disse børn selv udvikler et misbrug? Det er sgu trist, og der er helt nye undersøgelser, som viser hvor skadeligt det er.

Tak for dit fine svar!

Folk tror at så længe de har deres familie kan de gøre hvad fanden de vil! Men en dag når selv familien nok, og så klapper fælden!

Jeg tror simpelthen ikke at jeg kan snakke med hende om det! Min far prøvede igår, og hun fulgte sig forfuldt, og gik helt amok!

Er stadig ikke klar over hvqad grunden var. Tror ikke engang selv hun ved hvad det foregik!

I dag skulle vi så køre nogle ting ud til hendes kolonihave og have hende med! Jeg var ved at brække med bare ved at se på hende! Hun lod som ingenting var sket, og bla. bla..

Da vi kom derud spurgte hun om vi ville blive, men sagde pænt nej tak! Kunne simpelthen ikke være i nærheden af hende!

Det er ALT for mange børn der lider! Verden over! Desværre kan de ikke sige fra, og oftes går det ud over dem!

Jeg var 16 da jeg stod sammen med min daværende papfar og pakkede alle min mors ting! Hun havde igen været væk en hel måned pga. druk og var derefter skredet ind til en anden mand hun havde været ham utro med! 16 år ? Uanset hvor gammel man er, burde man på ingen måde skulle gøre sådanne ting. !

Men det sker!! DESVÆRRE!!!

Anmeld

6. oktober 2012

SussieThyssen

FrkRaarup skriver:

Mange tak for svar

Ja, jeg syns sku det er svært .

Vi har i forvejen problemet med svigerfar! Ringer han efter 19, tager vi ikke telefonen, han ser sjældent sit barnebarn. Og enten er han den sødeste mand på jord, eller også er hele verden imod ham.

Hvordan defineres alkoholisme ? Hun passer sit job til hverdag, men giver den så tilgængæld gas i weekenderne. Det er så svært at forklare!

Min kæreste har en søn på 6, som hun passer fra tid til anden, og der er hun ædru! Det ved jeg med 100% sikkerhed.

K voksede op med en far der drak rigtig meget, hvilket han har gjort at han ikke kan holde ud af være i nærheden af fulde folk. Heldigvis drikker han ikke selv, OVERHOVEDET - af selv samme grund.

Jeg drak som et hul i jorden, inden jeg mødte ham. Men fandt hurtig ud af, at familielivet var SÅ meget federe end alkohol, tømmermænd og ingen penge!

jeg ønsker bare heller ikke at vores lillepige skal vokse op med både en farfar og mormor der drikker! 

Nu kommer det med farfar ikke til at betyde så meget, da vi sjældent er der. Malte(6år) ved ikke at hans farfar drikker. Heldigvis.

Men jeg er da bekymret!! Og det gavner ikke ligefrem mit iforvejen skrøbelige forhold til hende!!

Kan du finde rundt ? Pyyh.

En alkoholiker er ganske enkelt et menneske der IKKE kan leve uden alkohol overhovedet.

De kan sagtens beholde et job i årevis, passe det i hverdagen og kun drikke meget lidt der, og så får den for fulde gardiner netop i weekends og ferier.
De kan også være det, man kalder kvartalsdrankere. Dvs. at de i lange perioder slet ikke drikker, og så lige pludseligt går de over i den anden grøft og kan endda forsvinde ud i den blå luft i dagevis, hvor de så er at finde dybt forsumpede på barer og værtshuse. Og dette gør de så i en periode, for igen at svinge tilbage og så holde op.

Hvis din mor fx drikker rødvin om aftenen i hverdage eller øl eller andet, men ikke så meget at hun ikke kan komme op om morgenen, så er hun stadig alkoholiker, netop fordi hun ganske enkelt ikke kan få livet til at fungere uden.
og det at hun drikker igennem i weekenderne, får alle mine alarmklokker til at ringe.

Skjulte alkoholikere vil ikke erkende at de er det, men det er meget enkelt at afsløre det, for det er blot at spørge dem om de ikke vil bevise at de ikke er det ved at holde sig helt og aldeles fra sprut i en hel måned?
Som regel reagerer de med vrede på sådan et forslag og går totalt i forsvar.
og så kan man sådan set stille og roligt sige til dem:
Kære ...  Alene din reaktion viser at du har et problem..du har en sygdom, du er alkoholiker, og du har brug for hjælp!
Og så bliver de som regel endnu mere rasende.

men så må man tage den derfra, hvilken vej man selv vil gå og hvad man vil sige.
Men vær klar over, at en alkoholiker, der ikke vil erkende det, ikke kan hjælpes...så enkelt er det....desværre.

Anmeld

6. oktober 2012

B&J

FrkRaarup skriver:

Kan bare ikke finde det rigtige tidspunkt.. Og frygter virkelig at hun går fuldstændig amok..

Det er virkelig svært

Tak for svar

jaaa det ved jeg godt du frygter men det er en chance at tage og hun kan jo ikke gøre jer noget selv om hun bliver meget sur...

men husk tænk på jer selv og ikke på din mor du skal ikke lege mor for hende.. og ved det er så svært

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.