Når mor drikker!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.620 visninger
18 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. oktober 2012

FrkRaarup

Når min mor drikker bliver hun så fucking træls at være i nærheden af! Alt er galt og intet godt nok til hende! Hele verden er i mod hende, og uanset hvad man gør eller siger, kan intet rette den vrede/frustration man kan se i hendes øjne.

Mine forældre er skilt og har været det i mange år. Men de har et rigtig godt forhold til hinanden. Og hver anden fredag får de lidt af drikke sammen, sammen med en fælles ven

Vi kørte idag forbi for at høre hende hvad det var vi skulle køre for hende i morgen. Hun bliver sur og spørger om vi da ikke har en aftale og bla bla.. Hun spørger derefter MIG hvad fanden jeg er SÅ sur over!

Da vi så kommer hjem får jeg 1 sms hvor hun skriver at hvis ikke vi gider køre finder hun bare en anden. Så går der 10min så skriver hun på facechatten - Det samme som i sms'erne.

Der er ro et par min, hvorefter helvede bryder løs:

Min mor: Rikke HAR JEG GJORT JER NOGET

Mig:Nej, det har du ikke

Min mor:JEG HAR ALDRIG FØLT MIG SÅ MEGE TIL OVERS

Mig:Hvad mener du ?

Min mor: JEG FØLER KUN JEG ER NOGET VÆRD, HVIS JEG BETALER,SÅ JEG HAR AFTALT MED FAR AT DET ER SLUT NU. NU MÅ DU ELSKE MIG FOR MIN EGEN SKYLD SKAT

Mig: Jeg aner ikke du snakker om. Syns du skal gå i seng og så snakker vi om det i morgen

Min mor; sådan skal du sku ikke snakke til mig min pige

What the fuck ? Jeg er SÅ pisse frustreret, uforstående og ked af det!

Vores forhold er ikke det bedste, da jeg aldrig rigtig har tilgivet hende for de numre og bedrag hun lavede mod min far og senere hen en mand hun var forlovede med!

Jeg er lost ??? Aner ikke hvad der sker i hovedet på hende!!!! ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2012

FrkRaarup

FrkRaarup skriver:

Når min mor drikker bliver hun så fucking træls at være i nærheden af! Alt er galt og intet godt nok til hende! Hele verden er i mod hende, og uanset hvad man gør eller siger, kan intet rette den vrede/frustration man kan se i hendes øjne.

Mine forældre er skilt og har været det i mange år. Men de har et rigtig godt forhold til hinanden. Og hver anden fredag får de lidt af drikke sammen, sammen med en fælles ven

Vi kørte idag forbi for at høre hende hvad det var vi skulle køre for hende i morgen. Hun bliver sur og spørger om vi da ikke har en aftale og bla bla.. Hun spørger derefter MIG hvad fanden jeg er SÅ sur over!

Da vi så kommer hjem får jeg 1 sms hvor hun skriver at hvis ikke vi gider køre finder hun bare en anden. Så går der 10min så skriver hun på facechatten - Det samme som i sms'erne.

Min mor: JEG FØLER KUN JEG ER NOGET VÆRD, HVIS JEG BETALER,SÅ JEG HAR AFTALT MED FAR AT DET ER SLUT NU. NU MÅ DU ELSKE MIG FOR MIN EGEN SKYLD SKAT

Mig: Jeg aner ikke du snakker om. Syns du skal gå i seng og så snakker vi om det i morgen

Vores forhold er ikke det bedste, da jeg aldrig rigtig har tilgivet hende for de numre og bedrag hun lavede mod min far og senere hen en mand hun var forlovede med!

Beklager mit grimme sprog!!!

Anmeld

5. oktober 2012

Miss Kat

Kan du ikke, i et sobert øjeblik, frabede dig kontakt fra hende, når hun har fået alkohol? Eller vil hun flippe helt ud?

Den slags dér vil man bare virkelig gerne undgå, når ens forældre helst skal være rollemodeller osv... Puha. Kender desværre til flere grelle eksempler.

Anmeld

5. oktober 2012

FrkRaarup

Miss Kat skriver:

Kan du ikke, i et sobert øjeblik, frabede dig kontakt fra hende, når hun har fået alkohol? Eller vil hun flippe helt ud?

Den slags dér vil man bare virkelig gerne undgå, når ens forældre helst skal være rollemodeller osv... Puha. Kender desværre til flere grelle eksempler.

Jeg er bare bange for at det giver en masse ballade i familien!

Gider bare heller ikke have mine aftner ødelagte!

Jamen - jeg er lost..

Er også bare et eller andet sted bekymret for hvordan det kommer til at gå når lillepigen kommer til verden og måske en gang skal passes ?

(Min svigerfar elsker også at drikke og er ikke ansvarlig nok til at passe nogen.. )

Alkohol - specielt fo meget- kan virkelig ødelægge alt!! ;/

Anmeld

5. oktober 2012

Mother-love

lige en stor krammer til dig..
jeg kender alt til det der familie drama pis. (undskyld sproget)
mine forældre blev skilt for 4 år siden. Og først nu er der kommet låg på alt det drama der har været. de kan ikke tale sammen og jeg har stået midt i alt fordi min søster og bror begge er psykiske syge. Har været uvenner med dem hver især igennem længere perioder fordi de havde sat den anden op imod mig og løjet om den anden som en gal.
det har kostet at min mor ikke var der i min graviditet og det første halve år af isabellas liv. hvilket har gjort mig utrolig ked af det.
begge mine forældre har været nogle rigtige røvhuller igennem alt der her. de har tre børn sammen og havde været sammen i 28 år. og nu kan de ikke være i samme rum overhovedet. heldigvis for at vi alle tre børn er voksne.

nå men det eneste råd jeg kan give er at lade være med at lade dig rive med og finde dig i det. for det får man det ikke bedre af. det er rigtig hårdt at skulle igennem de ting, men pas på dig selv. det er vigtigt. for sådan nogle kommentarer osv kan ødelægge utrolig meget.

Anmeld

5. oktober 2012

Miss Kat

Jeg er bare bange for at det giver en masse ballade i familien!

Gider bare heller ikke have mine aftner ødelagte!

Jamen - jeg er lost..

Er også bare et eller andet sted bekymret for hvordan det kommer til at gå når lillepigen kommer til verden og måske en gang skal passes ?

(Min svigerfar elsker også at drikke og er ikke ansvarlig nok til at passe nogen.. )

Alkohol - specielt fo meget- kan virkelig ødelægge alt!! ;/

Det forstår jeg godt...

Uanset hvad, er du i hvert fald nødt til at gøre, hvad der er mest hensigtsmæssigt for din datter, og det er jo i hvert fald ikke at være sammen med sin mormor, når hun drikker sig fuld.

For hendes skyld, er du jo nødt til at få sagt fra på én eller anden måde. Det må vel kunne gøres mere eller mindre pænt, og at indskyde at du ikke bryder dig om at dit barn oplever beruselse, er vel fair nok... selvom hun naturligvis kan gå helt i baglås, fordi hun vil føle sig personligt forfulgt... Øv, familieintriger er simpelthen det værste...

Og ja, misbrug, om det så er alkohol, stoffer, ludomani, whatever, kan splitte alle relationer til atomer.

Anmeld

5. oktober 2012

FrkRaarup

michelledam skriver:

lige en stor krammer til dig..
jeg kender alt til det der familie drama pis. (undskyld sproget)
mine forældre blev skilt for 4 år siden. Og først nu er der kommet låg på alt det drama der har været. de kan ikke tale sammen og jeg har stået midt i alt fordi min søster og bror begge er psykiske syge. Har været uvenner med dem hver især igennem længere perioder fordi de havde sat den anden op imod mig og løjet om den anden som en gal.
det har kostet at min mor ikke var der i min graviditet og det første halve år af isabellas liv. hvilket har gjort mig utrolig ked af det.
begge mine forældre har været nogle rigtige røvhuller igennem alt der her. de har tre børn sammen og havde været sammen i 28 år. og nu kan de ikke være i samme rum overhovedet. heldigvis for at vi alle tre børn er voksne.

nå men det eneste råd jeg kan give er at lade være med at lade dig rive med og finde dig i det. for det får man det ikke bedre af. det er rigtig hårdt at skulle igennem de ting, men pas på dig selv. det er vigtigt. for sådan nogle kommentarer osv kan ødelægge utrolig meget.

Sender en tilbage

Ja, det er satme godt nok svært. og SÅ følsomt.. Ville ønske et ingen skulle stå i den situation.

Anmeld

5. oktober 2012

FrkRaarup

Miss Kat skriver:

Det forstår jeg godt...

Uanset hvad, er du i hvert fald nødt til at gøre, hvad der er mest hensigtsmæssigt for din datter, og det er jo i hvert fald ikke at være sammen med sin mormor, når hun drikker sig fuld.

For hendes skyld, er du jo nødt til at få sagt fra på én eller anden måde. Det må vel kunne gøres mere eller mindre pænt, og at indskyde at du ikke bryder dig om at dit barn oplever beruselse, er vel fair nok... selvom hun naturligvis kan gå helt i baglås, fordi hun vil føle sig personligt forfulgt... Øv, familieintriger er simpelthen det værste...

Og ja, misbrug, om det så er alkohol, stoffer, ludomani, whatever, kan splitte alle relationer til atomer.

Ja! Ved da også godt det ikke skal ødelægge min aften, men det er bare svært at få ud af hovedet.

Aner overhovedet ikke hvad de beskeder handlede om, så er virkelig lost!

Og så er det bare svært at 'vælge' ens mor fra. Hun er trods alt min mor..

Anmeld

5. oktober 2012

wamse

Det ER svært når mor eller far drikker, og det burde ingen børn nogensinde skulle opleve, men desværre er der alt for mange der gør det, og det har store konsekvenser for os børn

Jeg kan godt forstå, hvis du ikke kan vælge din mor fra, det kunne jeg heller ikke med min far, men du kan fortælle hende, når hun er ædru, at du ikke mere vil snakke med hende når hun er fuld - bum!
Du har ret til ikke at ville overfuses på den måde, og bare fordi i er i familie, så retfærdiggør det bestemt ikke, at man bliver dårlig behandlet. Det handler jo også om, at du viser dit kommende barn, at man selvfølgelig ikke skal finde sig i det der.

Vidste du at man skønne at 122.000 børn i DK vokser op i misbrugsfamilier, og 1/3 af disse børn selv udvikler et misbrug? Det er sgu trist, og der er helt nye undersøgelser, som viser hvor skadeligt det er.

Anmeld

6. oktober 2012

Vivian87

FrkRaarup skriver:

Søde søde Rikke! Du skal lige have en kæmpe, viatuel krammer

Jeg ved ikke hvad jeg kan give af gode råd, jeg har jo netop ikke snakket med min mor i over 4 år af selvsamme grund!

Men husk på at DU er dejlig som du er, og når hun er fuld.. Ja så er hun jo et eller andet sted ikke din mor :/ i den forstand at hun blir en anden når hun er fuld - ligesom min mor!

Har du brug for at snakke, græde, skælde ud (eller andet) så skriv ikk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.