Opdate - Spørgsmål til førtidspension

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.003 visninger
20 svar
0 synes godt om
5. oktober 2012

Anonym trådstarter

Lavede for et stykke tid siden denne tråd

https://www.baby.dk/debat/187425pi1/ordet-er-frit/spoergsmaal-til-foertidspension.aspx

Håber I respektere jeg fortsat er ANNO, er ikke klar til at stå frem.

Men Idag har jeg modtaget svaret - Og pensionen er gået igennem. 6 uger fra den var søgt, så hurtig behandlings tid må man sige.

Jeg burde være glad og lettet, det er jeg ikke lige p.t. Er overrasket over min reaktion, for troede jeg ville blive fyldt med glæde. Men jeg begyndte at græde, ikke af glæde men af sorg. Sorg over at mit arbejdsliv er slut. Jeg troede, jeg havde acceptere at det nok skulle ende der, og det har jeg nok også. Men alligevel var det hårdt at se det sort på hvidt. En epoke er slut. Og jeg skal finde et nyt stå sted i stedet for. Mit arbejde har altid haft KÆMPE betydning for mig. Været en del af min identitet. Hvor jeg kunne vise mit værd.

Jeg er glad inderst inde, jeg ved det er det rigtige for mig. Så håber når sorgen har lagt sig, vil jeg finde glæden over at det er slut. Slut med at famle i det uvisse, og ikke vide hvilken kasse jeg skal være i, i fremtiden. En klog kvinde siger det er normalt, at reagere sådan. Jeg håber hun har ret. Jeg ved hun har ret. Glæder mig til at komme dertil.

Ville ikke noget med mit indlæg, blot komme ud med det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2012

2721

Kæmpe kæmpe kram
Så fællede jeg lige en tåre.

I et samfund hvor en stor del af vores identitet er bygget op omkring det arbejde man har er det super svært at stå i en situation hvor man ikke længere kan være en del af arbejdsmarkedet.
Man skal finde et nyt stå sted og det kan være svært.

Jeg ved at det er en prøvelse, allermest fordi man ofte løber mod en mur af forundring og manglende forståelse fra mennesker udefra

Men jo mere afklaret du selv bliver/virker jo nemmer får andre det med at accepter det.
Den dag i dag siger jeg blot, hvis folk spørger at jeg har eb førtidspension. Og fordi jeg lyder og virker afklaret lader folk den ligge der. I starten var jeg usikker og skamfuld og det kunne folk mærker og gik mig meget på klingen om hvorfor og var det nu nødvendigt.

Du skal give dig selv lov til at sørge og derefter kan du opdage glæden ved at du nu kan koncentere dig om at være mor og menneske. Du har værdi i kraft af dig selv som person.

Stort knus fra en førtidspensionist til en anden

Anmeld

5. oktober 2012

Laulund87

Jeg er også på førtidspension og troede jeg ville juble da den gik igennem, men det gjorde jeg slet ikke. Mange mener det er trist, sørgeligt osv at jeg er på førtidspension når jeg er 25 år og det var nok også min umiddelbare tanke, men nu får jeg det bedste ud af det når det ikke kan være anderledes. Mit liv er bestemt ikke ovre, men jeg kan derimod være en god mor med overskud for min datter

Anmeld

5. oktober 2012

2721

Laulund87 skriver:

Jeg er også på førtidspension og troede jeg ville juble da den gik igennem, men det gjorde jeg slet ikke. Mange mener det er trist, sørgeligt osv at jeg er på førtidspension når jeg er 25 år og det var nok også min umiddelbare tanke, men nu får jeg det bedste ud af det når det ikke kan være anderledes. Mit liv er bestemt ikke ovre, men jeg kan derimod være en god mor med overskud for min datter

Anmeld

5. oktober 2012

Laulund87

Bøllemyr skriver:

Anmeld

5. oktober 2012

Anonym trådstarter

Bøllemyr skriver:

Kæmpe kæmpe kram
Så fællede jeg lige en tåre.

I et samfund hvor en stor del af vores identitet er bygget op omkring det arbejde man har er det super svært at stå i en situation hvor man ikke længere kan være en del af arbejdsmarkedet.
Man skal finde et nyt stå sted og det kan være svært.

Jeg ved at det er en prøvelse, allermest fordi man ofte løber mod en mur af forundring og manglende forståelse fra mennesker udefra

Men jo mere afklaret du selv bliver/virker jo nemmer får andre det med at accepter det.
Den dag i dag siger jeg blot, hvis folk spørger at jeg har eb førtidspension. Og fordi jeg lyder og virker afklaret lader folk den ligge der. I starten var jeg usikker og skamfuld og det kunne folk mærker og gik mig meget på klingen om hvorfor og var det nu nødvendigt.

Du skal give dig selv lov til at sørge og derefter kan du opdage glæden ved at du nu kan koncentere dig om at være mor og menneske. Du har værdi i kraft af dig selv som person.

Stort knus fra en førtidspensionist til en anden

Tak skal du have.

Og jeg ved du har ret - jeg ved at jeg skal komme dertil. Glæder mig til at finde frem til de små glæder igen. Og være der for mine børn & venner.

Anmeld

5. oktober 2012

2721

Anonym skriver:

Tak skal du have.

Og jeg ved du har ret - jeg ved at jeg skal komme dertil. Glæder mig til at finde frem til de små glæder igen. Og være der for mine børn & venner.

Anmeld

5. oktober 2012

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Troede nemlig også jeg ville juble, men det udeblev. Istedet kom sorgen over det tabte. Og det ende gyldige punktum.

Men inderst inde er jeg glad og lettet over det er slut. Jeg har kæmpet for at nå hertil. Både i form af div arbejdsprøvninger og Psykisk med at accepetere det gik i den retning.

Det jo det man må få det bdste ud af det man har, og nej det er ikke ønske situationen. men når det nu engang ikke kan være anderledes. Vil som dig også sættet næsen op imod at være en god mor med overskud for mine børn. Den mor de kender fra før. det skylder jeg dem.

Anmeld

5. oktober 2012

Anonym trådstarter

Bøllemyr skriver:

Anmeld

5. oktober 2012

2721

Husk nu aT give dig selv tid OG lov til at være ked

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.