Ny dagligdag - til tider ret hårdt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2012

Ka+Ma=Be

Anonym skriver:

Det er bare meget svært at få sagt uden man lyder sur

Det synes jeg ik Hvis de spørger hvorfor er det jo bare at forklare, at man godt kan lide lidt privatliv - sådan ved mine venner at jeg har det

Eller fortæl dem hvorfor det ellers generer dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2012

Anonym trådstarter

Dinna88 skriver:

Netop denne problemstilling har været meget aktuel hjemme ved os. Vi bor så centralt, hvilket får folk til at tage hjem til os når de alligevel er nede i byen. To bestemte vader bare ind, nogle banker på. Og så er der MIN familie der ringer 2 minutter inden

Herhjemme er døren låst hvis ikke vi lige er i hopla til at de bare skal vade ind - såsom at man er nøgen f.eks. 

Dog har jeg intet problem med det. Jeg synes uanmeldt besøg er hyggeligt - men når folk bare kommer vadende, så må de også have i mente at de ikke var inviteret. Og derfor kan de ikke forlange at der bliver taget hensyn. Så hvis de kommer ubelejligt, så bliver de smidt ud.

Svigermor har en gang kommet uanmeldt og jeg kunne slet slet ikke skjule at jeg ikke var til sociale besøg lige den dag, så hun kørte igen meget hurtigt. Men jeg fik så dårligt samvittighed at jeg skrev en lang sms til hende om at jeg var meget træt og det ikke var fordi hun ikke var velkommen.

Anmeld

5. oktober 2012

Anonym trådstarter

Ka+Ma=Be skriver:

Hvorfor underligt? Her er vores døre altid låst. Jeg kan ikke klare tanken om, hvis andre bare trådte ind i mit hjem uden indbydelse

Fordi min kærestes dør aldrig - som i aldrig - er låst. Så virker det pludselig mærkeligt at jeg låser den når vi er hjemme

Anmeld

5. oktober 2012

Dinna88

Anonym skriver:

Svigermor har en gang kommet uanmeldt og jeg kunne slet slet ikke skjule at jeg ikke var til sociale besøg lige den dag, så hun kørte igen meget hurtigt. Men jeg fik så dårligt samvittighed at jeg skrev en lang sms til hende om at jeg var meget træt og det ikke var fordi hun ikke var velkommen.

Bare sig det lige ud - "jeg er rigtig glad for at se dig, og under andre omstændigheder ville jeg brygge dig en kop kaffe. Men I DAG har jeg andre planer, og jeg kan sgu ikke lige presse dig ind. Hvad med at du kigger forbi den-og-den-dag?"

Anmeld

5. oktober 2012

Ka+Ma=Be

Anonym skriver:

Fordi min kærestes dør aldrig - som i aldrig - er låst. Så virker det pludselig mærkeligt at jeg låser den når vi er hjemme

Som Diana skriver er det jo ikke længere kun hans hjem! I skal begge være der og begge gå på kompromis Så jeg ville i hvert fald lige vende det med kæresten 

Anmeld

5. oktober 2012

Anonym trådstarter

Dinna88 skriver:

Bare sig det lige ud - "jeg er rigtig glad for at se dig, og under andre omstændigheder ville jeg brygge dig en kop kaffe. Men I DAG har jeg andre planer, og jeg kan sgu ikke lige presse dig ind. Hvad med at du kigger forbi den-og-den-dag?"

Men det er jo "desværre" stik modsat holdning end min kærestes. Han er meget social og har det sådan at vores dør (hans) altid står åben.

Anmeld

5. oktober 2012

Anonym trådstarter

Ka+Ma=Be skriver:

Som Diana skriver er det jo ikke længere kun hans hjem! I skal begge være der og begge gå på kompromis Så jeg ville i hvert fald lige vende det med kæresten 

Ja det er vist på sin plads at jeg får fortalt ham, at det går mig på. Men iihhh hvor må jeg indrømme det er svært  Vi er begge midt i 30'eren og han har aldrig boet sammen med nogen. Så det kræver nok lidt mere tid at tilvænne sig nye vaner

Anmeld

5. oktober 2012

Ka+Ma=Be

Anonym skriver:

Ja det er vist på sin plads at jeg får fortalt ham, at det går mig på. Men iihhh hvor må jeg indrømme det er svært  Vi er begge midt i 30'eren og han har aldrig boet sammen med nogen. Så det kræver nok lidt mere tid at tilvænne sig nye vaner

Igen tvivl om det Vaner kræver tilvænning.

Held og lykke med det Eller hvad man siger 

Anmeld

5. oktober 2012

Dinna88

Anonym skriver:

Men det er jo "desværre" stik modsat holdning end min kærestes. Han er meget social og har det sådan at vores dør (hans) altid står åben.

Så siger du til ham at det er JERES dør, ikke HANS 

Anmeld

5. oktober 2012

Anonym trådstarter

Tusinde tak for jeres svar. Tager mig sammen en dag over en flaske vin og får det sagt til ham. Han er jo generelt en meget forstående mand

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.