Ny dagligdag - til tider ret hårdt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.132 visninger
19 svar
0 synes godt om
5. oktober 2012

Anonym trådstarter

Bliver nødt til at lufte lidt ud. Føler ikke jeg kan være ærlig om dette til nogen, da jeg ikke ønsker venner eller familie føler de skal tage en holdning til dette.

Kæresten og jeg flyttede sammen for et års tid siden. Det går rigtig godt med at bo sammen, jeg nyder hverdagen. Også trods de forandringer det har bragt med sig, og regner med at det er noget jeg med tiden vænner mig til. Men noget jeg har meget svært ved, så er det uanmeldt besøg - og så at de endda ikke banker på døren. Vi bor udenfor byen, så tror det er ret normalt at "man" gør sådan. Men det får mig til at føle, at jeg ikke kan være mig selv i mit eget hjem. Tænk hvis jeg gik nøgen fra badeværeset til soveværelset mens der kommer nogen på besøg. Jeg har ikke været vant til at folk bare kommer forbi. Jeg er i det hele taget ikke vant til, at have så mange på besøg. Men ved, at det er noget jeg skal vænne mig til og det går også. Men for pokker det irriterer mig grænseløst at de bare vader ind og kommer uanmeldt. Lyder jeg sippet??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2012

Pikku Myy

Anonym skriver:

Bliver nødt til at lufte lidt ud. Føler ikke jeg kan være ærlig om dette til nogen, da jeg ikke ønsker venner eller familie føler de skal tage en holdning til dette.

Kæresten og jeg flyttede sammen for et års tid siden. Det går rigtig godt med at bo sammen, jeg nyder hverdagen. Også trods de forandringer det har bragt med sig, og regner med at det er noget jeg med tiden vænner mig til. Men noget jeg har meget svært ved, så er det uanmeldt besøg - og så at de endda ikke banker på døren. Vi bor udenfor byen, så tror det er ret normalt at "man" gør sådan. Men det får mig til at føle, at jeg ikke kan være mig selv i mit eget hjem. Tænk hvis jeg gik nøgen fra badeværeset til soveværelset mens der kommer nogen på besøg. Jeg har ikke været vant til at folk bare kommer forbi. Jeg er i det hele taget ikke vant til, at have så mange på besøg. Men ved, at det er noget jeg skal vænne mig til og det går også. Men for pokker det irriterer mig grænseløst at de bare vader ind og kommer uanmeldt. Lyder jeg sippet??

Ville det virke meget underligt, hvis du låste døren?

Anmeld

5. oktober 2012

FrkZier

Anonym skriver:

jeg hader uanmeldt besøg! - og hvad sker der for de ikke banker på?
ej.. jeg havde uden tvivl taget den med min kæreste og sagt så han ikke var i tvivl at han skulle bede sin familie om at ringe/skrive inden de bare dukker op!

Anmeld

5. oktober 2012

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Ville det virke meget underligt, hvis du låste døren?

Tanken har strejfet mig, men ja det ville virke meget underligt, så den går nok ikke.

Anmeld

5. oktober 2012

Ka+Ma=Be

Anonym skriver:

Det er ikke sippet! Fortæl folk, at du helst ser de ringer inden de kommer, så du er forberedt. 

Og ja, så ville jeg låse døren

Anmeld

5. oktober 2012

Anonym trådstarter

FrkZier skriver:

jeg hader uanmeldt besøg! - og hvad sker der for de ikke banker på?
ej.. jeg havde uden tvivl taget den med min kæreste og sagt så han ikke var i tvivl at han skulle bede sin familie om at ringe/skrive inden de bare dukker op!

De banker godt nok på, men går ind med det samme. Nogle gange har vi ligget og sovet. Min kæreste ser ikke noget problem i det.

Anmeld

5. oktober 2012

Anonym trådstarter

Ka+Ma=Be skriver:

Det er ikke sippet! Fortæl folk, at du helst ser de ringer inden de kommer, så du er forberedt. 

Og ja, så ville jeg låse døren

Det er bare meget svært at få sagt uden man lyder sur

Anmeld

5. oktober 2012

Ka+Ma=Be

Anonym skriver:

Tanken har strejfet mig, men ja det ville virke meget underligt, så den går nok ikke.

Hvorfor underligt? Her er vores døre altid låst. Jeg kan ikke klare tanken om, hvis andre bare trådte ind i mit hjem uden indbydelse

Anmeld

5. oktober 2012

Dinna88

Netop denne problemstilling har været meget aktuel hjemme ved os. Vi bor så centralt, hvilket får folk til at tage hjem til os når de alligevel er nede i byen. To bestemte vader bare ind, nogle banker på. Og så er der MIN familie der ringer 2 minutter inden

Herhjemme er døren låst hvis ikke vi lige er i hopla til at de bare skal vade ind - såsom at man er nøgen f.eks. 

Dog har jeg intet problem med det. Jeg synes uanmeldt besøg er hyggeligt - men når folk bare kommer vadende, så må de også have i mente at de ikke var inviteret. Og derfor kan de ikke forlange at der bliver taget hensyn. Så hvis de kommer ubelejligt, så bliver de smidt ud.

Anmeld

5. oktober 2012

FrkZier

Anonym skriver:

De banker godt nok på, men går ind med det samme. Nogle gange har vi ligget og sovet. Min kæreste ser ikke noget problem i det.

det kan godt være din kæreste ikke ser noget problem i det, men nu er i to mennesker der begge skal være der!
og jeg tror faktisk bare jeg havde valgt at låse døren, så kan de ikke komme ind før du lukker dem ind, så risikere du ihvertfald ikke du er nøgen eller lign.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.