Strækmærker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2009

Tina2

Jeg har ikke et eneste strækmærke selvom jeg har født to store børn (4200 g og 4800 g) og havde en mave der målte 120 cm rundt ved navlen 1. gang og 130 cm 2. gang.... Så man behøver nu ikke at få dem:-)
Tog 25 kg på 1. gang og 31 kg 2. gang, så selvom man blir kæmpestor er det ikke sikkert man får dem:-)

Jeg håber du slipper.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2009

Dutchji

Melissa´s Mor skriver:

Jeg har også nogle få på hofterne, fra da jeg startede med p-piller, tog jeg vildt meget på.. Men de er næsten væk eller meget lyse.. Og vil helst ikke have flere..
Er som sagt i uge 28, men ligner en der er længere henne.. Så frygter jeg bliver rigtig rigtig stor..

Så ingen mirakel kur med strækmærker.. Trist

Jo min ven der er skam muligheder for at undgå strækmærker

Da jeg var gravid med min søn købte jeg mavecreme i matas og smurte hver eneste aften fra ganske tidligt i graviditeten... Jeg har tre små strækmærker allernederst på mavsen så det virker... Og jeg fordoblede altså næsten min egne kropsvægt!!
Jeg glemte desværre bare at smørre på røv og lår - så de er ikk så pæne
Men prøv for det er guld værd også selvom der er mange der ikk tror på det...
Det hedder bare mavecreme fra matas og fås i en lille rund æske/box...

Anmeld

26. maj 2009

MariaMus

Jeg var også så heldig ikke at få strækmærker, smurte ofte med babyolie og fed creme. Har strækmærker på hofterne efter at jeg kom i puberteten og tog på, så måske hjalp olien og cremerne denne gang, Jeg fik en stor dreng på 3700 gram og 56 cm, og tog ca 10-12 kilo på.
Min mor har også strækmærker, eller som min niece sagde engang " ej farmor din mave er helt krøllet"... hi hi

Anmeld

26. maj 2009

Valle81

Jeg var så glad under min graviditet, så jeg ikke fik strækmærker af betydning, men de kom så under fødslen, skal jeg lige love for:0(

Alt det pressen og trykken fik min mave til at sprække, fik især et stort et lodret på skambenet:0( Surt surt surt...............men fred være med det:0) Fuik jo den skønneste pige ud af det:0)

Anmeld

26. maj 2009

Mira0911

Jeg fik kun stræk mærker på barmen.. og havde fået afvide af de kloge, som folk nu tror de kan være, var at smøre creme på maven og det virker ikker en dyt....

Anmeld

26. maj 2009

Mca<3

Jeg har lige født for 3 gang  Nåede at tage 28 kg på ,,, min mave var enorm ,, Sønnike vejede 4350 og 57 lang ,,,   Jeg har aldrig fået et stræk mærke og er sikker på man ikke kan forebygge på nogen måder desværre ,, Enten har man anlæg for at få det ellers ikke

Anmeld

26. maj 2009

tumle81

JEg har taget ca 20 kr på i mine to første graviditeter, første gang da jeg fik min datter vejede hun 3720, og anden gang med min søn vejede han 4260.
Jeg  har begge gange smurte maven morgen og aften med decubal eller anden fed creme samt masseret den lidt, og måske er det bare overtro men jeg synes altså det hjælper.
Desuden spiser jeg fiskeolie kapsler daglig igennem hele graviditeten og også da jeg ammede...
Min mor har strækmærker, men jeg har aldrig fået nogen :-)

Knus Kathrina 18+0

Anmeld

1. oktober 2014

Englev92

Hej.
Jeg er ny herinde, og er ikke sikker på jeg skriver på den rigtige side. Jeg prøver mig frem.
Jeg er i uge 9 og har allerede fået 3 strækmærker. De er godt nok ikke så tydlige, men de er der. Er der nogen af jer der har erfaringer med stærkmærker tidligt i graviditeten, og evt et par gode råd?

Anmeld

1. oktober 2014

1Wish

Hej,

Jeg fik ingen strækmærker da jeg var gravid med min søn

Nu er jeg gravid med min datter 18+2 og ingen mærker so far - håber ikke der kommer nogle Er der nogle der har oplevet at få i 2. graviditet selvom de slap i 1.?

Anmeld

1. oktober 2014

Palaja

1Wish skriver:

Hej,

Jeg fik ingen strækmærker da jeg var gravid med min søn

Nu er jeg gravid med min datter 18+2 og ingen mærker so far - håber ikke der kommer nogle Er der nogle der har oplevet at få i 2. graviditet selvom de slap i 1.?

Jeg fik ikke strækmærker første gang, men gjorde anden gang  fødte 37+2 første gang og 40+2 anden, og nr to vejede 800 g mere end nr et,  ved ikke om det også har noget at sige. De er dog næsten ikke til at se nu 1,5 år efter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.