Hårdeste år med et barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2012

Lise

Jeg synes måske det første år er det nemmeste  Men måske jeg bare allerede har glemt hvordan det var... Men baby kræver ikke så meget andet end mad, ren røv og nærhed. Det er da lige til at klare Det jeg husker som hårdt ved det første år, er alt det man slæber rundt, og at man ikke så nemt kan komme ud på egen hånd.

Med min søn på 5 år var det hårdeste absolut omkring hans tre års fødselsdag - 3 mdr før og 3 mdr efter. Selvstændighedsalder!!!  Jesus, der var mange kampe der skulle kæmpes. Det var ikke sjovt. Måske det også spillede temmelig meget ind at han blev storebror og skiftede instutition der før hans tre-års fødselsdag, men uanset, så var det den hidtil hårdeste periode.

Lillebror er 2½ år gammel nu, og jeg kan se at han begynder så småt at gøre nogle af de ting den store gjorde dengang  Så nu starter vi forfra...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2012

Tulle28

Tja, vi troede da min datter fik dræn at det værste var overstået (10 mdr) og havde også ca 4 mdr, hvor der var lidt ro på, men såååååå kom der en lang periode hvor hun var frustreret over ikke at kunne udtrykke sig og ikke var så skarp motorisk. Pyyyha det trak tænder ud! Den periode blev så afløst af selvstændighedsfasen, som stadigvæk stikker sit grimme fjæs frem Hun er 2,5 år nu, og det er helt klart blevet nemmere, i og med man nu kan kommunikere med hende, men det betyder også at rigtig mange ting skal diskuteres (mener hun!) og det der med "kan selv vil selv" kan også give anledning til hysteriske anfald.

Tænker der sikkert hele tiden kommer nye perioder, hvor man lige skal bide tænderne sammen Men det er jo en del at være forældre

Anmeld

4. oktober 2012

Maja_4000

Caroline er kun 21 måneder .. Men jeg vil skyde på fra 1½ - 2½

Anmeld

4. oktober 2012

henh01

små børn = små problemer
Store børn = store problemer

Jeg har en pige på 8 år og en dreng på 2 år og det kan være hårdt på hver sin måde.

Med den lille diva der bor under dette tag, så er jeg sikker på at det værste er mig i vente Men hvor er jeg samtidig glad for at have et barn (2børn) med personlighed og mening

Anmeld

4. oktober 2012

An&Jo

jeg selv synes personligt at det sidste halve år har været det hårdeste her, og han er 2 år og 6 mdr om 6 dage, men hold op hvor har vi bare mange kampe hver eneste dag fordi han vil have det hele og jeg ikke altid synes han skal have frugtstænger 10 minutter før maden er på vordet osv.. så jeg synes bestemt at det hårdeste må være indtil den her periode er slut..
Hvis ikke jeg dør stille og roligt inden af alt den skrigeri et nej kan medføre herhjemme..

Anmeld

4. oktober 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hvornår er det ?
Hvis vi ser bort fra sygdomme osv i et barns forløb.
Et barn med general udvikling.

Som "gammel" rotte ud i faget så er alderen 1-3 år de værste. det er den periode hvor de vil alt selv, men ikke kan. Hvor det at lege selv ikke er helt udviklet, og når de så lige har fundet ud af det, går direkte over i trodsalderen.

Så kommer der en trodsalder mere omkring 5-6 årsalderen, lidt når de er omkring 9 år og så brager de naturligvis ind i puberteten, fra 13 år og frem, som kan holde til de er omkring 16 år.

Men helt sikkert er det at 1-3 år er langt den værste. 

Kærligst
Sussie 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.