Er det sundt at kede sig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2012

Liva

Hej igen

Kan ikke lige få den til at citere, men i min verden er kedsomheden heller ikke som sådan målet i sig selv, men midlet, der er nødvendigt for at sætte nogle processer igang - uden kedsomhed i en eller anden grad, mener jeg slet ikke kreativiteten/opfindsomheden ville opstå. Men ja det bliver ordkløveri om man taler om kedsomhed eller stilstand for det er jo ikke statiske begreber...

Kh liva

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2012

TeamRocket

Jeg tror ikke det er sundt at kede sig, jeg er selv vokset op med den der det er sundt at kede sig- ja mor, fordi du ikke gad lave noget med os og det dulmede din samvittighed når du bare sov hele weekenden væk eller sad foran tvet så vi ku passe os selv Hvis mine børn keder sig så finder vi på noget at lave, giver dem ideer eller sætter os og ser en film. De keder sig dog sjældent, det er nok det gode ved at have søskende- der er altid en af dem der har en leg i ærmet

Anmeld

4. oktober 2012

B&J

tror det er sjælden jeg keder mig for jeg giver mig altid til et eller andet også som du skriver TS så kan jeg ikke bare side på min flade i en hel weekend jeg bliver sku skør i hovede vi er altid ud og gå eller lege eller et eller andet hverdag i weekenden kan bare ikke side her hjemme vil ud og ha luft selv daniel tror jeg aldrig han keder sig for han er god til at lege selv hvis vi lige laver et eller andet men vi ender altid med i legen ihihihhihihi fantastisk

Anmeld

4. oktober 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Skouboe skriver:

Det er også sådan jeg opfatter den, men så er selve talemåden jo et eller andet sted forkert, fordi det ikke er kedsomheden der er målet - den er bare et stoppested til til noget andet. Burde det så ikke være "Det er sundt at kunne underholde sig selv."?

Jeg ved godt at jeg er lidt en ordkløver nogen gange, men talemåden har bare aldrig givet mening for mig.

Det er sundt at føle sult engang imellem - så værdsætter man mæthed mere. Det er sundt at prøve at være på røven økonomisk - så værdsætter man bedre tider mere. Og det er sundt at savne dem, man holder af - så værdsætter man gensynet med dem mere. 

"Minustilstandene" her er ikke målet i sig selv, men en midlertidig tilstand, der fører til noget positivt. Men man er nødt til at skulle helt derud engang imellem for så at kunne sætte næste, positive proces i gang. Det giver god mening for mig - jeg opfatter ikke talemåden som en påstand om, at fx kedsomheden skal være kronisk. Den er bare en sund og vigtig mellemstation. 

Anmeld

4. oktober 2012

Laulund87

Mor og meget mere skriver:

Det er sundt at føle sult engang imellem - så værdsætter man mæthed mere. Det er sundt at prøve at være på røven økonomisk - så værdsætter man bedre tider mere. Og det er sundt at savne dem, man holder af - så værdsætter man gensynet med dem mere. 

"Minustilstandene" her er ikke målet i sig selv, men en midlertidig tilstand, der fører til noget positivt. Men man er nødt til at skulle helt derud engang imellem for så at kunne sætte næste, positive proces i gang. Det giver god mening for mig - jeg opfatter ikke talemåden som en påstand om, at fx kedsomheden skal være kronisk. Den er bare en sund og vigtig mellemstation. 

Enig! (Bare lige for én gangs skyld)

Anmeld

4. oktober 2012

Faith

Jeg er efternøler (har en bror der er 10 år ældre end mig), så jeg har aldrig haft søskende at lege med. Jeg kedede mig bravt i ferier osv. når alle vennerne var på ferie.

Når jeg så sagde til mine forældre at jeg kedede mig, var kommentaren altid "Det er kun dumme mennesker der keder sig".

Så jeg har nok bare været ekstremt dum

Anmeld

4. oktober 2012

Kloster

Hjemme ved os, er det sundt at kede sig.

Jeg plejer at sige: " Nogle af de allerbedste opfindelser, er opfundet i kedsomhed".

Anmeld

4. oktober 2012

Mor og meget mere

Laulund87 skriver:

Enig! (Bare lige for én gangs skyld)

Anmeld

4. oktober 2012

Mor og meget mere

Faith skriver:

Jeg er efternøler (har en bror der er 10 år ældre end mig), så jeg har aldrig haft søskende at lege med. Jeg kedede mig bravt i ferier osv. når alle vennerne var på ferie.

Når jeg så sagde til mine forældre at jeg kedede mig, var kommentaren altid "Det er kun dumme mennesker der keder sig".

Så jeg har nok bare været ekstremt dum

Når mine sønner keder sig, kommer de altid op at slås. Jeg ved ikke, om det er særligt meget klogere 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.