Jeg synes ofte jeg hører argumentet "Børn har godt af at kede sig", og i min verden giver det bare ikke mening. Jeg kender ikke nogen der synes at det er fedt af kede sig - jeg synes det ligger lidt i ordet at det er.. eh.. kedeligt.
Hvis jeg keder mig går jeg i gang med et eller andet. Hvis ungerne keder sig finder de på noget at lave - de bliver ikke bare ved med at kede sig. Hvis vi har haft en weekend hvor vi intet har lavet, bare drevet føler jeg mig træt og uoplagt og har hovedpine når vi når søndag. Det er ikke fordi vi behøver at rende til alt muligt, vi kan sagtens hygge os derhjemme. Så laver vi modellervoks, bager, leger i haven eller lignende.
Mine piger er rigtigt gode til at lege selv og kan sagtens underholde sig selv en times tid eller 2 (hvilket jeg synes er super godt i betragtning af at de kun er 2 og 3½
, men hvis vi intet har lavet en hel weekend kravler de op af væggene når vi kommer hen over middag søndag.
Vi prøver altid at komme ud den ene dag i weekenden - det behøver ikke at være noget stort, fx tager vi ofte ungerne med ud og handle stort ind (det gør vi altid lørdag) og derefter kører vi fx til vandet og får en is eller hvis vejret er dårligt tager vi i et center og kigger på mennesker, vi går en tur i skoven eller besøger venner. Indimellem har Freja på 3½ en legedate, enten hos os eller hun er hjemme hos en veninde.
Hvad med hjemme hos jer - synes I det er sundt for jeres unger at kede sig?
Anmeld