Had !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2012

MissMona

Anonym skriver:

Jeg troede det her var MIN tråd hvor JEG kunne være ked af det hele - men nu handler det om nabokvinden

Løsningen er meget enkel: skrid fra manden. Det er din pligt når du har en datter! Der findes ikke noget men, ingen undskyldninger. Og der findes centre og steder der kan hjælpe en med at gøre det, hvis man ikke kan selv.

Grunden til at folk skriver at man bør reagere hvis man hører nabokvinden blive banket igen og igen, er at det har man faktisk skærpet pligt til. Så det kan man ikke overhøre når man ser det i en tråd herinde, derfor tror jeg folk reagerer. Jeg ville ønske dine naboer havde gjort det samme.

Så mit råd til dig: Kom væk fra ham og det kan kun gå for langsomt og lad være med at spilde nogle tårer på ham!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2012

TeamRocket

betina23 skriver:

Kan man ikke melde manden? Eller nytter det ik noget hvis hun mærkeligt nok tilgiver

Vi kan ikke melde ham, jo for at klage over larmen. Men mere gør de ikke, vi har tilkaldt dem 3 gange- den ene gang bankede han også hunden, politiet kan/vil intet gøre desværre. Men jeg synes vi skal lade ts få sin tråd i fred :-)

Anmeld

4. oktober 2012

emschen09

Kære Anonym..

Først et stort  til dig.

Jeg synes det er super godt gået, at du tænker på dig selv og dit barn i denne situation. Der er desværre ikke mange som er i stand til at tænke klart i disse situationer.

Jeg har selv været i et fysisk/psykisk voldeligt forhold i en tidlig alder.

Anmeld

4. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Håber du har fået hul på nogle konstruktive tiltag, der kan få sat gang i processen omkring dit og barnets "nye" liv.

Ud med had, - ind med kærlighed og tryghed.

Anmeld

4. oktober 2012

MissMona

Hvis ikke politiet hjælper så underret det til kommunen med en bekymring om barnet eller hvis der kun er en kvinde - så om kvinden. Jeg har selv været spædbarn i et voldeligt forhold og min søster var 8-12 år imens det stod på. Vi er begge mærket for livet pga. det. Se at kom væk og se at hjælpe dem der kan!

Her kan du læse om hvis du er voldsramt: http://www.danner.dk/hjaelp/udsat-for-vold/

Her kan du læse om hvad du skal gøre hvis du er nabo og der er børn involveret:

http://www.servicestyrelsen.dk/voresansvar/vold-mo d-born/hvad-gor-du

Her kan du læse om lovgivningen og pligt:

http://vidensportal.servicestyrelsen.dk/temaer/vol d-i-hjemmet/lovgivning-vold-i-hjemmet

Citat derfra:

>>....Børns ret til bl.a. beskyttelse mod vold findes helt overordnet på internationalt plan i FN’s konvention om børns rettigheder fra 1989, som Danmark ratificerede i 1991 og dermed forpligtede sig til at indarbejde i dansk lovgivning.

Historisk set er det ikke så mange år siden, det var helt legitimt og lovligt at anvende fysisk afstraffelse af børn som led i opdragelsen. Folkeskolernes ret til at slå børn blev afskaffet i 1967 og forældres ret til at anvende vold i opdragelsen, den såkaldte revselsesret blev afskaffet i 1997.

De steder, dansk lovgivning forholder sig til vold mod børn er i Lov om forældremyndighed og forældreansvar, i Straffeloven og i Servicelovens bestemmelser om kommunernes forpligtelser overfor særligt udsatte børn og unge.
Lov om forældremyndighed og samvær

§ 2 stk. 2.: Barnet har ret til omsorg og tryghed. Det skal behandles med respekt for sin person og må ikke udsættes for legemlig afstraffelse eller anden krænkende behandling.
Straffeloven

De straffemæssige rammer for vold er reguleret i Straffelovens kapitel 23 om forbrydelser i familieforhold og kapitel 25 om forbrydelser mod liv og legeme.

Der skelnes i lovteksten ikke mellem vold mod børn og vold mod voksne og forskellige former for fysisk vold er ikke oplistet i loven.

Kapitel 23. Forbrydelser i familieforhold

§ 213. Den, som ved vanrøgt eller nedværdigende behandling krænker sin ægtefælle, sit barn eller nogen hans myndighed eller forsorg undergiven person under 18 år eller en i opstigende linie beslægtet eller besvogret, eller som ved modvillig at unddrage sig en ham over for nogen af de nævnte personer påhvilende forsørgelses- eller bidragspligt udsætter dem for nød, straffes med fængsel indtil 2 år.

Kapitel 25. Forbrydelser mod liv og legeme

§ 244. Den, som øver vold mod eller på anden måde angriber en andens legeme, straffes med bøde eller fængsel indtil 3 år.

§ 245. Den, som udøver et legemsangreb af særlig rå, brutal eller farlig karakter eller gør sig skyldig i mishandling, straffes med fængsel indtil 6 år. Har et sådant legemsangreb haft betydelig skade på legeme eller helbred til følge, skal dette betragtes som en særlig skærpende omstændighed.
Stk. 2. Den, som uden for de i stk. 1 nævnte tilfælde tilføjer en anden person skade på legeme eller helbred, straffes med fængsel indtil 6 år.

§ 245 a. Den, som ved et legemsangreb med eller uden samtykke bortskærer eller på anden måde fjerner kvindelige ydre kønsorganer helt eller delvis, straffes med fængsel indtil 6 år.

§ 246. Har et legemsangreb, der er omfattet af § 245 eller § 245 a, været af en så grov beskaffenhed eller haft så alvorlige skader eller døden til følge, at der foreligger særdeles skærpende omstændigheder, kan straffen stige til fængsel i 10 år.
Lov om Social Service

Ifølge Serviceloven har kommunerne en række forpligtelser i forhold til børn og unge.

Der er dels en generel forpligtelse til at føre tilsyn med de vilkår, børn og unge lever under. Kommunerne har ligeledes en generel forpligtelse til at yde, også anonym, rådgivning til børn, unge og forældre.

Herudover er kommunerne forpligtede til at hjælpe børn, unge og deres familier, hvis de har behov for særlig støtte, som bl.a. kan være følger af at have været udsat for eller overværet vold i hjemmet.

Kommunen er forpligtet til at vurdere alle underretninger og evt. foretage en undersøgelse af barnets forhold.

Undersøgelsen skal danne baggrund for at kommunen kan iværksætte den bedst mulige foranstaltning i forhold til barnet/den unge og familien.

Børn og mødre på kvindekrisecentre

§ 109: Der gælder en særlig forpligtelse i forhold til børn, der har ophold på et kvindekrisecenter sammen med deres mor, idet kommunerne har pligt til at tilbyde disse børn psykologbehandling i tilknytning til opholdet. Samtidig skal der i forbindelse med udflytning fra krisecentret tilbydes en helhedsorienteret rådgivning til mødrene fra en familierådgiver.<<

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.