Jeg ville ikke have nogen skrupler med at melde det - men FØRST når jeg havde nævnt det for moderen.
Hvis min unge lavede ballade ville jeg sætte pris på at få det at vide, så jeg selv havde en chance for at gøre noget ved det. Måske aner hun ikke hvor slemt det er, eller hvor mange gange du har sagt det til børnene.
Jeg har selv boet ved siden af nogle børn som rendte rundt og lavede ballade, og det hjalp altså ikke meget at sige det til børnene, for moren fik det ikke at vide og havde ingen anelse om, hvad de gik og lavede.
At vente på at I møder hende tilfældigt, duer tydeligvis ikke. Om I ringer eller går derover synes jeg er underordnet, bare I får fat i hende. Når I har prøvet nogle gange uden held, så skriv et pænt brev til hende. At I desværre ikke har kunnet gå fat i hende, men at I har prøvet flere gange og at I gentagne gange har sagt det til børnene. Og så på en pæn måde at det er til gene for jeres børn - og faktisk ulovligt. Om de vil prøve at tage lidt hensyn.
Hvis der så ikke sker noget ved det, så ring til politiet og spørg om de vil køre forbi og tage en snak med dem. Måske kan det gøres uden en decideret anmeldelse.
Måske er der andre naboer der også er generet af det - så kunne det måske være en ide at nævne det.
Anmeld