Grrrrr....hensynsløse naboer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2012

betina23

Anonym skriver:

Jeg skriver som anonym da jeg nødig vil udstille nogen....

Sagen er den at vores ene nabos unger ligesiden nytårsaften sidste år on and off har fyret diverse nytårskrudt af. I starten sagde jeg intet til det. Det har været alt fra heksehyl til raketter til kinesere.

Så begyndte det at irriterer mig mere og mere. Jeg går hjemme på barsel og vi bor meget tæt og derfor hører vi selvfølgelig alle sammen når de fyrer af. Os voksne kan jo godt leve med det omend det er træks, men særlig vores søn som står i barnevognen max. 10-15 meter derfra, selvfølgelig adskildt af hæk og det kan han selvfølgelig ikkesove for.

Jeg har nu et par gange taget dem i det og bedt dem om at lade være og i dag sagde jeg til dem, at det var fordi vi havde en lille til at stå i barnevognen og sove. De skyndte sig ind. Jeg er ret sikke på at moderen ikke var hjemme. Et par timer senere var de ude og fyrer af igen mens moderen stod og kiggede på

Jeg føler mig bare så krænket og blev simpelthen så tosset at jeg kunne mærke at jeg ikke kunne styrer mig hvis jeg skulle gå over og tage en snak med moderen.

Det har kun været kinesere de har fyret af i dag, men for helvede det er 9 mdr siden det var nytårs aften

Det er også generende når de fyrer af om aftenen når ungerne er ved at blive puttet.....
Det er en enlig moder, hvor ungerne kun er der engang imellem og det bærer præg af at der ikke er så mange regler i hjemmet. De må alt virker det som om.

Går vi i små sko? Hvad ville I gøre?
Jeg ved det er ulovligt at fyrer fyrværkeri af, men gælder det også kineserer? Har prøvet at google det, men kan ikke finde noget om det.

Jeg ville si det til moren og hvis det ik hjælper vil jeg melde det.. uden tvivl.. kan man ikke høre må de sku føle. Håber får det meldt os for børnenes skyld der kan ske så meget!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2012

Benjamins'mor

Selvom det bare er små kinesere osv, de kan da stadig ramme barnevognen.

Jeg havde godtnok taget en snak med deres mor med det samme!

Anmeld

3. oktober 2012

Mother-love

jeg forstår virkelig godt du synes det er træls. specielt når det går udover dit barns søvn.
jeg ville tage en snak med moderen til de børn. og sige på en pæn måde at du er lidt ked af at de fyrer af da du har et barn der ikke kan sove for det.

og hvis det ikke hjælper jamen så må man jo gå lidt hårdere til.

Anmeld

11. januar 2013

Anonym trådstarter

Nu hiver jeg tråd frem igen... Sagen er den. At de stadig fyrer heksehyl af og i perioder hver dag

Jeg har taget dem i det siden jeg oprettede tråden,vel 3 gange hvor jeg harb bedt dem stoppe det! De har selvfølgelig fyret af langt flere.

Jeg ville allerhelst fange moderen tilfældigt og nævne det stille og rolig, men hun er aldrig hjemme eller til at fange tilfældig.

Nu begynder det at blive ret provokerende, at jeg beder dem stoppe og de siger ja og gør det igen næste dag.

Jeg har lige været ovre og banke på her til formiddag efter der blev kastet et heksehyl igen, men ingen åbner trods det der er lys.....så der er nok ingen vokne hjemme og ungerne gemmer sig vel

Hvad skal jeg gøre, med særlig øje for at jeg gerne vil bevare den gode tone og naboskab.

Anmeld

11. januar 2013

MorDk

Anonym skriver:

Nu hiver jeg tråd frem igen... Sagen er den. At de stadig fyrer heksehyl af og i perioder hver dag

Jeg har taget dem i det siden jeg oprettede tråden,vel 3 gange hvor jeg harb bedt dem stoppe det! De har selvfølgelig fyret af langt flere.

Jeg ville allerhelst fange moderen tilfældigt og nævne det stille og rolig, men hun er aldrig hjemme eller til at fange tilfældig.

Nu begynder det at blive ret provokerende, at jeg beder dem stoppe og de siger ja og gør det igen næste dag.

Jeg har lige været ovre og banke på her til formiddag efter der blev kastet et heksehyl igen, men ingen åbner trods det der er lys.....så der er nok ingen vokne hjemme og ungerne gemmer sig vel

Hvad skal jeg gøre, med særlig øje for at jeg gerne vil bevare den gode tone og naboskab.

Du melder dem!

Anmeld

11. januar 2013

Bassemor<3

Anonym skriver:

Ja jeg havde nok taget kontakt til politiet og bedt dem tage affære !

Anmeld

11. januar 2013

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Du melder dem!

Ja, jeg sidder også og skummer, at melde dem tror jeg ikke fører noget godt med sig på den lange bane, men for helvede jeg har lyst til det.

Møgunger! Det er da så respektløs provokerende.

Jeg satser på at få fat idem en gang mere og forklare dem det er ulovligt og allerhelst få fat i moderen,men er det ikke for drastisk at ringe til hende, hvis jeg kan finde hendes nummer? Er det ikke bedst face to face

Anmeld

11. januar 2013

Anonym trådstarter

Bassemor<3 skriver:

Ja jeg havde nok taget kontakt til politiet og bedt dem tage affære !

Også uden at have haft kontakt til moderen? Selvom det er møgunger er det jo "kun" børn.

Anmeld

11. januar 2013

Mum33

Jeg ville gå over og banke på og bede om at tale med moderen. Spørg om du må komme ind, så det ikke bare bliver en omgang skældud, men en samtale mellem Jer. Forklar stille og roligt, at du godt kan Forstå at hendes drenge synes det er sjovt at fyre harmløshed krudt af, men sagen er, at du går hjemme på barsel og at det et meget forstyrrende for dig i den hverdag. 

Jeg tror ikke de vil fortsætte hvis du viser "den venlige side" til. Det er svært ikke at rette sig efter ben man synes om. 

Held og lykke 

Anmeld

11. januar 2013

Nemesis

synes faktisk du skal melde dem..ikke kun fordi det faktisk nu er ulovligt at fyre af, ej heller kun fordi det forstyrre jer men fordi de unger tydeligvis INGEN respekt har for at fyrværkeri faktisk kan være farligt.

Hvis de fyrer af, så tæt på kan det ligeså godt ryge ind over hækken ind til jeres barn.

lad være med at sige mere..det har du jo forsøgt og det virker ikke, så optag det på din mobil..helt med datostempel og tid på og så tag til politiet og forklar at det er et tilbagevendende problem og du HAR forsøgt at snakke med dem.

Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.