Lov om mundkurv hos kamphund/muskelhund??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2012

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Jo loven siger at muskelhunde ska ha mundkurv på!! 

Syntes da at du godt ka minde hende om det. Bare tage en stille og rolig snak med hende. 

Og hvis du er den jeg tror du er, så hils omkring dig. Stine

Hehe, jeg er den du tror jeg er.. Var nu også mest for min genboes skyld jeg valgte at være ano.. Sys det er ved at være lige lovlig spændende at bo her ude.. Først brænder naboens hus og nu dette..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2012

Anonym trådstarter

kicha skriver:

Er det ikke kun listehundene der skal det? Eller er det mig der tag helt fejl?

Ja min tanke var nemlig også om det galdt alle "kamphunde" eller kun dem på listen..

Anmeld

2. oktober 2012

Anonym trådstarter

Loui Norman skriver:

Ja som andre siger så skal de have mundkurv på 

Men syntes da godt at du evt kunne skrive et venligt brev til hundejeren om at hendes hund altså skal bære mundkurv, der er jo ingen der siger at du behøver og være uhøflig 

Ville nok selv have sendt et pænt brev til hende, også fordi at det kan jo være at næste gang så løber hunden fra hende og bider en person eller et dyr og så bliver hendes hund aflivet.

Så syntes jeg både du kan tage i mente at der er en hund (som hun tilsyneladende ikke opdrager på) og en person som kan komme i klemme i systemet og det ville jeg da syntes var synd  Så syntes så bestemt du skal få hende fortalt det på en eller anden måde.

Ja et brev ville da nok være lidt nemmere end at sige det direkte til hende.. Men tror næsten jeg ville foretrække at sige det til dem personligt.. Sys bare det er svært, for i deres øjne er det jo helt sikkert verdens dejligste hund som aldrig ville gøre andre noget..

Anmeld

2. oktober 2012

PernilleogLouis

Anonym skriver:

Ja min tanke var nemlig også om det galdt alle "kamphunde" eller kun dem på listen..

Er ret sikker på det kun er listehundene der skal ha mundkurv på og højst må have to meter snor

Anmeld

2. oktober 2012

Anonym trådstarter

kicha skriver:

Er ret sikker på det kun er listehundene der skal ha mundkurv på og højst må have to meter snor

Tænker lidt det nok ikke er en listehund, de har ikke haft den to år endnu.. Så hvis de er kommet lovligt til den så er det jo ikke..

Anmeld

2. oktober 2012

B&J

Anonym skriver:

Ja kunne godt ske jeg lige skulle kontakte dem og høre hvordan jeg skal forholde mig til det.. Vil bare helst ikke skabe for meget uro da vi bor i en meget lille by på landet hvor alle kender alle..

Ville ikke være nervøs for at gå selv da jeg tror det er min hund den ikke bryder sig om men jeg går aldrig rundt her ude selv, er jo kun når hunden skal luftes.. Men ville heller ikke bryde mig om at skulle have dens tænder ud af nakken på min hund da de ikke bare lige slipper selv igen..

Lyder bestemt ikke sjovt med en hund i armen.. Og ja så er det ligemeget om det er en kamphund eller ej.. Håber ikke din søn blev alt for bange, må ikke have været sjovt for ham at se mor blive bidt af en hund.. Og en Irsk Ulvehund er jo ret stor.. Tror bare jeg helt automatisk frygter disse hunde..

jeg kan godt forstå du har den tanke det er også møg ubehaligt at tænke på sådan en hund sidder tænderne i en eller ens hund.... for man ved jo hvor hårdt bid de har...

og heldig vis fik jeg fortalt daniel hunden bare ville lege og alle hunde er søde... han elsker dyr lige som mig selv vi har også selv hund, men nu ja jeg må ærlig indrømme jeg kigger mig over skulderen hver gang vi går forbi det hus for det er den vej vi skal hver morgen når vi går afsted... og ja den er møg stor sådan en hund... og jeg er kun 159 den var jo næsten lige så høj som mig hihihihihihi....

Anmeld

2. oktober 2012

Turtles

Anonym skriver:

Er lige anonym for ikke at hænge mine naboer ud..!

Jeg var i formiddags ude og gå en tur med min hund (schæfer), da vi er kommet 2 min hjemmefra møder vi en kvinde med hendes kamphund.. Jeg får min vovse til at gå pænt ved min side og har godt ved ham.. Kan se kvinden få hendes hund til at sætte sig men jo nærmere vi kommer jo sværer får hun ved at styre hunden som begynder at gø, hyle og hoppe op og ned.. Den lyder efterhånden ret arrig og jeg sætter tempoet lidt op for at vi kan komme forbi (vi går på den anden side af vejen).. Da vi er over for hinanden vælter kamphunden kvinden som nu ligger og roder rundt på vejen og hunden sætter i spring over mod os, heldigvis har hun stadig ved linen men kan se det er hårdt for hende at holde den.. Så jeg får sat tempoet mere op og vi kommer længere væk, kan dog et langt stykke høre hunden hyle og går konstant og vender mig om fordi jeg frygter den kommer spurtende hvert øjeblik..

Nå vi kommer hjem igen og må sige jeg er lidt rystet.. Har virkelig ikke lyst til at få et par tænder i låret eller i min hunds hals.. Må indrømme jeg overvejer at droppe min hunds gåture af frygt for at møde dem igen men det er jo heller ikke helt optimalt for min hund..

Så kom jeg til at tænke på om der ikke er en lov der byder alle kamphunde/muskelhunde at bære mundkurv i offentlige rum???

Og er jeg ikke lidt en dum kælling hvis jeg ringer og "minder" dem om den lov?? Vi flytter højst sandsynlig tilbage til byen til næste år så måske jeg bare skal blande mig uden om??

Kender det godt. Vores nabo´s hund er også meget arrig den gør og knurre bare man går på opgangen, og når man møder hende med den i opgangen skal hun holde igen for ellers gør den og snapper og knurre af en, så meget at jeg ikke har det godt med at gå forbi den med min søn. Men det er dog ikke en muskelhund men en Terri. Så hvorfor skal alle hunde ikke bare have mundkurve på i det offentlige rum..!! De kan jo alle bide.

Anmeld

2. oktober 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

jeg kan godt forstå du har den tanke det er også møg ubehaligt at tænke på sådan en hund sidder tænderne i en eller ens hund.... for man ved jo hvor hårdt bid de har...

og heldig vis fik jeg fortalt daniel hunden bare ville lege og alle hunde er søde... han elsker dyr lige som mig selv vi har også selv hund, men nu ja jeg må ærlig indrømme jeg kigger mig over skulderen hver gang vi går forbi det hus for det er den vej vi skal hver morgen når vi går afsted... og ja den er møg stor sådan en hund... og jeg er kun 159 den var jo næsten lige så høj som mig hihihihihihi....

Hehe ja i har jo kunnet kigge hinanden i øjnene..  Men øv hvor må det være en træls oplevelse.. Fik den bidt hul??

Tænker også lidt hvis jeg skal lufte Aiko og jeg har Albert med.. Ville da panikke fuldstændig hvis vi så mødte dem igen.. Så en af løsningerne bliver hvert fald at Albert ikke er med på gåtur, og hvis vi så skal besøge heste må det blive uden Aiko.. Han elsker også dyr så ville være en dum oplevelse at give ham..

Anmeld

2. oktober 2012

B&J

Anonym skriver:

Hehe ja i har jo kunnet kigge hinanden i øjnene..  Men øv hvor må det være en træls oplevelse.. Fik den bidt hul??

Tænker også lidt hvis jeg skal lufte Aiko og jeg har Albert med.. Ville da panikke fuldstændig hvis vi så mødte dem igen.. Så en af løsningerne bliver hvert fald at Albert ikke er med på gåtur, og hvis vi så skal besøge heste må det blive uden Aiko.. Han elsker også dyr så ville være en dum oplevelse at give ham..

nej den fik heldig vis ikke bidt huld var meget hurtig fordi jeg slog jo den i hovede for den skulle give slip......

og børn skal bare heller ikke have de grimme oplevelser for det er sundt for børn at elske dyr og dyr er jo vanvittige dejlige

Anmeld

2. oktober 2012

FruHolm <3

Hej

det er kun listehunde der skal bære mundkurv, vi har selv en Amstaff som er listehund, men du siger den ligner en kamphund så jeg tænker det nok er en engelsk staffordshire bullterrier de har det er nemlig ikke en listehund men en muskelhund, jeg plejer at kalde den en mindre udgave af en amstaff da de ligner hinanden men hvor amstaffen er større en den engelsk staffordshire bullterrier  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.