Er lige anonym for ikke at hænge mine naboer ud..!
Jeg var i formiddags ude og gå en tur med min hund (schæfer), da vi er kommet 2 min hjemmefra møder vi en kvinde med hendes kamphund.. Jeg får min vovse til at gå pænt ved min side og har godt ved ham.. Kan se kvinden få hendes hund til at sætte sig men jo nærmere vi kommer jo sværer får hun ved at styre hunden som begynder at gø, hyle og hoppe op og ned.. Den lyder efterhånden ret arrig og jeg sætter tempoet lidt op for at vi kan komme forbi (vi går på den anden side af vejen).. Da vi er over for hinanden vælter kamphunden kvinden som nu ligger og roder rundt på vejen og hunden sætter i spring over mod os, heldigvis har hun stadig ved linen men kan se det er hårdt for hende at holde den.. Så jeg får sat tempoet mere op og vi kommer længere væk, kan dog et langt stykke høre hunden hyle og går konstant og vender mig om fordi jeg frygter den kommer spurtende hvert øjeblik..
Nå vi kommer hjem igen og må sige jeg er lidt rystet.. Har virkelig ikke lyst til at få et par tænder i låret eller i min hunds hals.. Må indrømme jeg overvejer at droppe min hunds gåture af frygt for at møde dem igen men det er jo heller ikke helt optimalt for min hund..
Så kom jeg til at tænke på om der ikke er en lov der byder alle kamphunde/muskelhunde at bære mundkurv i offentlige rum???
Og er jeg ikke lidt en dum kælling hvis jeg ringer og "minder" dem om den lov?? Vi flytter højst sandsynlig tilbage til byen til næste år så måske jeg bare skal blande mig uden om??
Anmeld