Lov om mundkurv hos kamphund/muskelhund??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.365 visninger
40 svar
0 synes godt om
2. oktober 2012

Anonym trådstarter

Er lige anonym for ikke at hænge mine naboer ud..!

Jeg var i formiddags ude og gå en tur med min hund (schæfer), da vi er kommet 2 min hjemmefra møder vi en kvinde med hendes kamphund.. Jeg får min vovse til at gå pænt ved min side og har godt ved ham.. Kan se kvinden få hendes hund til at sætte sig men jo nærmere vi kommer jo sværer får hun ved at styre hunden som begynder at gø, hyle og hoppe op og ned.. Den lyder efterhånden ret arrig og jeg sætter tempoet lidt op for at vi kan komme forbi (vi går på den anden side af vejen).. Da vi er over for hinanden vælter kamphunden kvinden som nu ligger og roder rundt på vejen og hunden sætter i spring over mod os, heldigvis har hun stadig ved linen men kan se det er hårdt for hende at holde den.. Så jeg får sat tempoet mere op og vi kommer længere væk, kan dog et langt stykke høre hunden hyle og går konstant og vender mig om fordi jeg frygter den kommer spurtende hvert øjeblik..

Nå vi kommer hjem igen og må sige jeg er lidt rystet.. Har virkelig ikke lyst til at få et par tænder i låret eller i min hunds hals.. Må indrømme jeg overvejer at droppe min hunds gåture af frygt for at møde dem igen men det er jo heller ikke helt optimalt for min hund..

Så kom jeg til at tænke på om der ikke er en lov der byder alle kamphunde/muskelhunde at bære mundkurv i offentlige rum???

Og er jeg ikke lidt en dum kælling hvis jeg ringer og "minder" dem om den lov?? Vi flytter højst sandsynlig tilbage til byen til næste år så måske jeg bare skal blande mig uden om??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2012

B&J

jo loven siger de skal have mundkurv på.....

og ja er ked af du skulle opleve dette for det er ikke spor sjovt...

men jo syntes du skal ringe til politiet og høre hvad du kan gøre i dettet sted....

for man skal ikke være i frygt for at gå med sit dyr eller sig selv...

for 2 uger siden oplevede jeg noget af det samme...

det var dog bare med en irsk ulvehund, den følte den skulle passe på sit egen dom og fordi de var ved at lave hegn stod den der en morgen og jeg gik forbi som alm med min dreng og ja vi havde gået forbi deres hus lige pludselig sad den sku i armen på mig jeg fik råbt nej til den og slog den i hovede... kontaktede ejeren og fortalte hvis det skete engang til måtte jeg underrette politiet... men nu har jeg ikke set den ude siden...... den må dog gerne være ude men inde på deres grund ellers som jeg sagde hvis den skulle være ude så skulle den altså have mundkurv på... lige meget hvad det er for en hund hvis de ved de har det på den måde jamen så skal de sku have mundkurv på for en dag sidder de sku i en

Anmeld

2. oktober 2012

pussekat

Anonym skriver:

Jeg var i formiddags ude og gå en tur med min hund (schæfer), da vi er kommet 2 min hjemmefra møder vi en kvinde med hendes kamphund.. Jeg får min vovse til at gå pænt ved min side og har godt ved ham.. Kan se kvinden få hendes hund til at sætte sig men jo nærmere vi kommer jo sværer får hun ved at styre hunden som begynder at gø, hyle og hoppe op og ned.. Den lyder efterhånden ret arrig og jeg sætter tempoet lidt op for at vi kan komme forbi (vi går på den anden side af vejen).. Da vi er over for hinanden vælter kamphunden kvinden som nu ligger og roder rundt på vejen og hunden sætter i spring over mod os, heldigvis har hun stadig ved linen men kan se det er hårdt for hende at holde den.. Så jeg får sat tempoet mere op og vi kommer længere væk, kan dog et langt stykke høre hunden hyle og går konstant og vender mig om fordi jeg frygter den kommer spurtende hvert øjeblik..

Nå vi kommer hjem igen og må sige jeg er lidt rystet.. Har virkelig ikke lyst til at få et par tænder i låret eller i min hunds hals.. Må indrømme jeg overvejer at droppe min hunds gåture af frygt for at møde dem igen men det er jo heller ikke helt optimalt for min hund..

Så kom jeg til at tænke på om der ikke er en lov der byder alle kamphunde/muskelhunde at bære mundkurv i offentlige rum???

Og er jeg ikke lidt en dum kælling hvis jeg ringer og "minder" dem om den lov?? Vi flytter højst sandsynlig tilbage til byen til næste år så måske jeg bare skal blande mig uden om??

hejsa

jo kamphunde/muskelhunde skal bære mundkurv i offentlige rum og vis de ikke gør kan du ring til polie om det ved det for der er lige en lille pige som er bliv bite af en her op hvor jeg bor og den er her ikke mere her ikke når i mod hund men kan ikke lige vis der vis  

Anmeld

2. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jo loven siger at muskelhunde ska ha mundkurv på!! 

Syntes da at du godt ka minde hende om det. Bare tage en stille og rolig snak med hende. 

Og hvis du er den jeg tror du er, så hils omkring dig. Stine

Anmeld

2. oktober 2012

Christina.78

Er det en listehund? Spørger jeg bare af ren og skær nysgerrighed...(med risiko for at blive hetzet totalt)..

Anmeld

2. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Ja som andre siger så skal de have mundkurv på 

Men syntes da godt at du evt kunne skrive et venligt brev til hundejeren om at hendes hund altså skal bære mundkurv, der er jo ingen der siger at du behøver og være uhøflig 

Ville nok selv have sendt et pænt brev til hende, også fordi at det kan jo være at næste gang så løber hunden fra hende og bider en person eller et dyr og så bliver hendes hund aflivet.

Så syntes jeg både du kan tage i mente at der er en hund (som hun tilsyneladende ikke opdrager på) og en person som kan komme i klemme i systemet og det ville jeg da syntes var synd  Så syntes så bestemt du skal få hende fortalt det på en eller anden måde.

Anmeld

2. oktober 2012

PernilleogLouis

Er det ikke kun listehundene der skal det? Eller er det mig der tag helt fejl?

Anmeld

2. oktober 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

jo loven siger de skal have mundkurv på.....

og ja er ked af du skulle opleve dette for det er ikke spor sjovt...

men jo syntes du skal ringe til politiet og høre hvad du kan gøre i dettet sted....

for man skal ikke være i frygt for at gå med sit dyr eller sig selv...

for 2 uger siden oplevede jeg noget af det samme...

det var dog bare med en irsk ulvehund, den følte den skulle passe på sit egen dom og fordi de var ved at lave hegn stod den der en morgen og jeg gik forbi som alm med min dreng og ja vi havde gået forbi deres hus lige pludselig sad den sku i armen på mig jeg fik råbt nej til den og slog den i hovede... kontaktede ejeren og fortalte hvis det skete engang til måtte jeg underrette politiet... men nu har jeg ikke set den ude siden...... den må dog gerne være ude men inde på deres grund ellers som jeg sagde hvis den skulle være ude så skulle den altså have mundkurv på... lige meget hvad det er for en hund hvis de ved de har det på den måde jamen så skal de sku have mundkurv på for en dag sidder de sku i en

Ja kunne godt ske jeg lige skulle kontakte dem og høre hvordan jeg skal forholde mig til det.. Vil bare helst ikke skabe for meget uro da vi bor i en meget lille by på landet hvor alle kender alle..

Ville ikke være nervøs for at gå selv da jeg tror det er min hund den ikke bryder sig om men jeg går aldrig rundt her ude selv, er jo kun når hunden skal luftes.. Men ville heller ikke bryde mig om at skulle have dens tænder ud af nakken på min hund da de ikke bare lige slipper selv igen..

Lyder bestemt ikke sjovt med en hund i armen.. Og ja så er det ligemeget om det er en kamphund eller ej.. Håber ikke din søn blev alt for bange, må ikke have været sjovt for ham at se mor blive bidt af en hund.. Og en Irsk Ulvehund er jo ret stor.. Tror bare jeg helt automatisk frygter disse hunde..

Anmeld

2. oktober 2012

Anonym trådstarter

Christina.78 skriver:

Er det en listehund? Spørger jeg bare af ren og skær nysgerrighed...(med risiko for at blive hetzet totalt)..

Aner ikke om det er en listehund.. Kender ikke dens race.. Kan bare se det er en kamphund/muskelhund..

Anmeld

2. oktober 2012

Anonym trådstarter

pussekat skriver:

hejsa

jo kamphunde/muskelhunde skal bære mundkurv i offentlige rum og vis de ikke gør kan du ring til polie om det ved det for der er lige en lille pige som er bliv bite af en her op hvor jeg bor og den er her ikke mere her ikke når i mod hund men kan ikke lige vis der vis  

Ja også lidt det jeg frygter da der efterhånden efrem del børn herude..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.