ivf priser er forviret nu!! hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.027 visninger
16 svar
0 synes godt om
2. oktober 2012

dina1980

har lige et ? hvad er det for nogle priser alle snakker om men max 3500kr i egenbetaling til hjælp ved ivf.

Skal igang efter torsdag med sprøjter, for skal scannes på torsdag, så vil jeg gerne vide om hvad det her forsøg vil koste os. første gang jeg fik ivf var mega dyrt, sidste år jo. men hvad kan jeg forvente nu???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2012

**Ønskebabyen

dina1980 skriver:

har lige et ? hvad er det for nogle priser alle snakker om men max 3500kr i egenbetaling til hjælp ved ivf.

Skal igang efter torsdag med sprøjter, for skal scannes på torsdag, så vil jeg gerne vide om hvad det her forsøg vil koste os. første gang jeg fik ivf var mega dyrt, sidste år jo. men hvad kan jeg forvente nu???

Lytter lige med.

Jeg har indtil videre brugt 800 kr på næsespray :O

Anmeld

2. oktober 2012

dina1980

jeg fik min til 150 kr, håber der er nogle der ved noget.

syntes det er forvirende lige nu

Anmeld

2. oktober 2012

Joerse

dina1980 skriver:

Jeg har lige være igennem en IVF kort protokol, og det kostede mig lige knap 3000,- i medicin..

Anmeld

2. oktober 2012

Nessie

Hvis I er I det offentlige, koster selve behandlingen ingenting.
Det I så kommer til at betale for er medicinen, og der er et loft på, så man højest kommer til at betale 3.500 kr. om året.

Håber det giver mening  

Anmeld

2. oktober 2012

dina1980

okay det var bare det jeg ville være sikker på, syntes det har været svært at forstå, så snakker nogle om kronikertilskud( dårlig stavet) og så kan jeg ik finde ud af det

Anmeld

2. oktober 2012

Viventerjer

dina1980 skriver:

okay det var bare det jeg ville være sikker på, syntes det har været svært at forstå, så snakker nogle om kronikertilskud( dårlig stavet) og så kan jeg ik finde ud af det

Jeg har netop skrevet med en anden herinde så sender lige en kopi af mit svar;

Okay, så jeg skal bare ringe til min læge og nævne kronikertilskud?

Hvad er/gør det helt nøjagtig? Og er I/du samtidig medlem af sygesikring Danmark?

Ja altså den behandlede læge på din klinik .. Jeg har aldrig hørt nogle der selv har søgt det .. Så ville sige det på klinikken..

Dem jeg har hørt der har fået tilskud til IVF har en egenbetaling på 16.500 kr. fra første dag du køber medicinen efter tilskudet er givet..

Du får så også procent rabat på medicinen, op til de 16.500 kr. Mit Eks. Lyder som følgend;

50% rabat på min første medicin som kostede 3000kr. = egenbetaling 1500 kr.
85% rabat på anden medicin som kostede omkring 2800 = egenbetaling på ca 900 kr

Osv osv .. Nu er jeg nået op på at købe medicin for 16.000 kr på bare 1,5 uge og jeg vil derfor næste gang jeg køber medicin skulle af med 0 kr fordi så kommer jeg over den grænse på de ca.16500 kr.

Apoteket har fra den dag du er berettiget inde i deres system, noget der for hver gang udregner hvor meget du har købt for og hvor stor tilskud du kan få.. Det er uafhængig af sygesikring Danmark og er noget der bliver søgt gennem sundhedsstyrelsen

Håber det gav en ide om hvad det er

Her er mere Info http://laegemiddelstyrelsen.dk/da/topics/statistik ,-priser-og-tilskud/tilskud-til-medicin/individuel le-tilskud/kronikertilskud

Anmeld

2. oktober 2012

dina1980

jamen vil det sige at jeg os skal betale op til 16000kr. enden er jeg ekstrem dum eller os fatter jeg virkelig ik noget hehe.

Anmeld

2. oktober 2012

dina1980

er ik medlem af danmark, min ctr står nu på 370, så vil det sige at hvis jeg for medicin op til 3500kr så skal jeg ik betale noget

Anmeld

2. oktober 2012

**Ønskebabyen

dina1980 skriver:

jeg fik min til 150 kr, håber der er nogle der ved noget.

syntes det er forvirende lige nu

Hvad for en næsespray får du, siden den er SÅ BILLIG?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.