dina1980 skriver:
okay det var bare det jeg ville være sikker på, syntes det har været svært at forstå, så snakker nogle om kronikertilskud( dårlig stavet) og så kan jeg ik finde ud af det
Jeg har netop skrevet med en anden herinde så sender lige en kopi af mit svar;
Okay, så jeg skal bare ringe til min læge og nævne kronikertilskud?
Hvad er/gør det helt nøjagtig? Og er I/du samtidig medlem af sygesikring Danmark?
Ja altså den behandlede læge på din klinik .. Jeg har aldrig hørt nogle der selv har søgt det .. Så ville sige det på klinikken..
Dem jeg har hørt der har fået tilskud til IVF har en egenbetaling på 16.500 kr. fra første dag du køber medicinen efter tilskudet er givet..
Du får så også procent rabat på medicinen, op til de 16.500 kr. Mit Eks. Lyder som følgend;
50% rabat på min første medicin som kostede 3000kr. = egenbetaling 1500 kr.
85% rabat på anden medicin som kostede omkring 2800 = egenbetaling på ca 900 kr
Osv osv .. Nu er jeg nået op på at købe medicin for 16.000 kr på bare 1,5 uge og jeg vil derfor næste gang jeg køber medicin skulle af med 0 kr fordi så kommer jeg over den grænse på de ca.16500 kr.
Apoteket har fra den dag du er berettiget inde i deres system, noget der for hver gang udregner hvor meget du har købt for og hvor stor tilskud du kan få.. Det er uafhængig af sygesikring Danmark og er noget der bliver søgt gennem sundhedsstyrelsen
Håber det gav en ide om hvad det er
Her er mere Info
http://laegemiddelstyrelsen.dk/da/topics/statistik ,-priser-og-tilskud/tilskud-til-medicin/individuel le-tilskud/kronikertilskud
Anmeld