35-39 dage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2012

Viventerjer

Okay, så jeg skal bare ringe til min læge og nævne kronikertilskud?

Hvad er/gør det helt nøjagtig? Og er I/du samtidig medlem af sygesikring Danmark?

Ja altså den behandlede læge på din klinik .. Jeg har aldrig hørt nogle der selv har søgt det .. Så ville sige det på klinikken..

Dem jeg har hørt der har fået tilskud til IVF har en egenbetaling på 16.500 kr. fra første dag du køber medicinen efter tilskudet er givet..

Du får så også procent rabat på medicinen, op til de 16.500 kr. Mit Eks. Lyder som følgend;

50% rabat på min første medicin som kostede 3000kr. = egenbetaling 1500 kr.
85% rabat på anden medicin som kostede omkring 2800 = egenbetaling på ca 900 kr

Osv osv .. Nu er jeg nået op på at købe medicin for 16.000 kr på bare 1,5 uge og jeg vil derfor næste gang jeg køber medicin skulle af med 0 kr fordi så kommer jeg over den grænse på de ca.16500 kr.

Apoteket har fra den dag du er berettiget inde i deres system, noget der for hver gang udregner hvor meget du har købt for og hvor stor tilskud du kan få.. Det er uafhængig af sygesikring Danmark og er noget der bliver søgt gennem sundhedsstyrelsen

Håber det gav en ide om hvad det er

Her er mere Info http://laegemiddelstyrelsen.dk/da/topics/statistik,-priser-og-tilskud/tilskud-til-medicin/individuelle-tilskud/kronikertilskud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2012

Kris89

Viventerdig skriver:

Hvor er det skønt for jer at i har muligheden for at gå efter en nogenlunde fast cyklus

Kronikkertilskudet er fantastisk!!!! jeg har fået medicin for 16.000 kr. på 1,5 uge og det havde krævet et banklån hvis vi ikke havde tilskuddet..

for jeres forløb

er det så de første 16.000 man selv skal betale og derefter er det gratis, eller er det en procent hver gang?

altså er du kommer af med 16.000 på 1½ uge eller er det total beløbet og så bliver tilskuddet trukket fra.?

Anmeld

2. oktober 2012

Viventerjer

er det så de første 16.000 man selv skal betale og derefter er det gratis, eller er det en procent hver gang?

altså er du kommer af med 16.000 på 1½ uge eller er det total beløbet og så bliver tilskuddet trukket fra.?

Procent hver gang .. Jeg har købt medicin for 16000 kr., men "kun" haft egenbetaling på 3500 kr. Næste gang skal jeg af med 0 kr. Fordi mit medicinforbrug løber op i over 16500 kr.

Anmeld

2. oktober 2012

Kris89

Viventerdig skriver:

Procent hver gang .. Jeg har købt medicin for 16000 kr., men "kun" haft egenbetaling på 3500 kr. Næste gang skal jeg af med 0 kr. Fordi mit medicinforbrug løber op i over 16500 kr.

lækkert...

Anmeld

2. oktober 2012

Viventerjer

Kris89 skriver:

lækkert...

Det mange penge, men fantastisk med Kronikkertilskudet

Anmeld

2. oktober 2012

Kris89

Viventerdig skriver:

Det mange penge, men fantastisk med Kronikkertilskudet

ja

Anmeld

2. oktober 2012

**Ønskebabyen

Viventerdig skriver:

Ja altså den behandlede læge på din klinik .. Jeg har aldrig hørt nogle der selv har søgt det .. Så ville sige det på klinikken..

Dem jeg har hørt der har fået tilskud til IVF har en egenbetaling på 16.500 kr. fra første dag du køber medicinen efter tilskudet er givet..

Du får så også procent rabat på medicinen, op til de 16.500 kr. Mit Eks. Lyder som følgend;

50% rabat på min første medicin som kostede 3000kr. = egenbetaling 1500 kr.
85% rabat på anden medicin som kostede omkring 2800 = egenbetaling på ca 900 kr

Osv osv .. Nu er jeg nået op på at købe medicin for 16.000 kr på bare 1,5 uge og jeg vil derfor næste gang jeg køber medicin skulle af med 0 kr fordi så kommer jeg over den grænse på de ca.16500 kr.

Apoteket har fra den dag du er berettiget inde i deres system, noget der for hver gang udregner hvor meget du har købt for og hvor stor tilskud du kan få.. Det er uafhængig af sygesikring Danmark og er noget der bliver søgt gennem sundhedsstyrelsen

Håber det gav en ide om hvad det er

Her er mere Info http://laegemiddelstyrelsen.dk/da/topics/statistik,-priser-og-tilskud/tilskud-til-medicin/individuelle-tilskud/kronikertilskud

Mange tak, men det gjorde mig vist bare mere forvirret.

Hvorfor er din medicin så dyr, og hvad for noget er det der koster så meget? Er det her ikke jeres første forsøg??

Anmeld

2. oktober 2012

Viventerjer

**Ønskebabyen skriver:

Mange tak, men det gjorde mig vist bare mere forvirret.

Hvorfor er din medicin så dyr, og hvad for noget er det der koster så meget? Er det her ikke jeres første forsøg??

Jo jeg er igang med første forsøg ivf. Jeg får høj dosis 300 IE, og medicinen har kostet 16000 kr for 1,5 uges medicin (egenbetaling 3500) så jo det dyrt .. Det ikke særlig medicin i forhold til andre, men det koster desværre en del .. Men forhåbelig kommer der en bæbz ud af det

Det er lidt indviklet at fortælle om, så vil anbefale dig at tage kontakt til din behandlende læge

Anmeld

2. oktober 2012

M&N

For at det snart lykkes for jer!

Anmeld

3. oktober 2012

Kris89

BabyWish2012 <3 skriver:

For at det snart lykkes for jer!

tusind tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.