Lidt hjælp tak (;

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2012

Benjamins'mor

Benjamins'mor skriver:

Alle der har børn som er på KH, får 13.732 kr før skat.

Hvis din kæreste kommer på SU, kan han ikke få nogle forsørger tillæg, det kan man kun få hvis man er enlig, eller begge parter er på SU.

Og hvis i ikke dækker alle jeres kvm, så får i mere i boligstøtte når babyen kommer. I skal selvfølgelig bare selv huske og søge om det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2012

Chili

Benjamins'mor skriver:

Alle der har børn som er på KH, får 13.732 kr før skat.

Hvis din kæreste kommer på SU, kan han ikke få nogle forsørger tillæg, det kan man kun få hvis man er enlig, eller begge parter er på SU.

Okay, tak !  

Han skal på elevløn, så der vil han få 10.000 før skat, så det fint nok  

Men rart nok lige at vide hvad vi kan forvente af indtægt, når der kommer så mange udgifter de næste par måneder 

Anmeld

2. oktober 2012

Chili

Benjamins'mor skriver:

Og hvis i ikke dækker alle jeres kvm, så får i mere i boligstøtte når babyen kommer. I skal selvfølgelig bare selv huske og søge om det.

Ikke dækker alle vores kvm? Hvordan skal det forstås?  

Vi får lige nu 936 i boligstøtte, men vi melder vel bare barn på også ser om vi får mere eller hvordan 

Anmeld

2. oktober 2012

Benjamins'mor

Chili skriver:

Okay, tak !  

Han skal på elevløn, så der vil han få 10.000 før skat, så det fint nok  

Men rart nok lige at vide hvad vi kan forvente af indtægt, når der kommer så mange udgifter de næste par måneder 

Okay, ja elevløn er da meget bedre end SU.

Ja, helt sikkert.

Anmeld

2. oktober 2012

Chili

Benjamins'mor skriver:

Okay, ja elevløn er da meget bedre end SU.

Ja, helt sikkert.

Og kommunen osv. kan være en jungel nogle gange  

Anmeld

2. oktober 2012

Benjamins'mor

Chili skriver:

Ikke dækker alle vores kvm? Hvordan skal det forstås?  

Vi får lige nu 936 i boligstøtte, men vi melder vel bare barn på også ser om vi får mere eller hvordan 

Puha, nu bliver den lidt svær. For jeg ved ikke lige hvor mange kvm i har.

Kommer lige med et eksempel.

Vi bor i en leje bolig på 88 kvm, min kæreste dækker de første 60 kvm, jeg dækker de næste 20 kvm, det vil sige uden barn, ville vi dække 80 kvm, det vil sige vi ville ikke få bolig støtte for de sidste 8 kvm. Håber det er til at forstå.

Idet vi så har et barn, dækker han de næste 20 kvm, så vi oppe på 100 kvm vi kan få bolig støtte for. Men vi har kun 88 kvm, derfor dækker vi alle kvm og får bolig støtte for alle vores kvm.

Så det vil sige, i kan lige nu dække 80 kvm, men når jeres baby kommer, kan i dække 100 kvm.

Håber det var til at forstå.

Anmeld

2. oktober 2012

Benjamins'mor

Chili skriver:

Og kommunen osv. kan være en jungel nogle gange  

Lige præcis.

Anmeld

2. oktober 2012

Chili

Benjamins'mor skriver:

Puha, nu bliver den lidt svær. For jeg ved ikke lige hvor mange kvm i har.

Kommer lige med et eksempel.

Vi bor i en leje bolig på 88 kvm, min kæreste dækker de første 60 kvm, jeg dækker de næste 20 kvm, det vil sige uden barn, ville vi dække 80 kvm, det vil sige vi ville ikke få bolig støtte for de sidste 8 kvm. Håber det er til at forstå.

Idet vi så har et barn, dækker han de næste 20 kvm, så vi oppe på 100 kvm vi kan få bolig støtte for. Men vi har kun 88 kvm, derfor dækker vi alle kvm og får bolig støtte for alle vores kvm.

Så det vil sige, i kan lige nu dække 80 kvm, men når jeres baby kommer, kan i dække 100 kvm.

Håber det var til at forstå.

Tror jeg forstår det  Vi har 91 nu og flytter til ny lejlighed til december på 84  

Hvor meget får i, i boligstøtte, hvis jeg må  ? 

Anmeld

2. oktober 2012

Benjamins'mor

Chili skriver:

Tror jeg forstår det  Vi har 91 nu og flytter til ny lejlighed til december på 84  

Hvor meget får i, i boligstøtte, hvis jeg må  ? 

Vi får lige knap 2400.

Men det fortsætter vi ikke med, min kæreste har fået job og tjener mere. Så vores bolig støtte bliver nok en del mindre.

Anmeld

2. oktober 2012

Chili

Benjamins'mor skriver:

Vi får lige knap 2400.

Men det fortsætter vi ikke med, min kæreste har fået job og tjener mere. Så vores bolig støtte bliver nok en del mindre.

Ja okay, men sådan er det jo  Bedre med job! 

Tak for hjælpen i hvert fald 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.