Lidt hjælp tak (;

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

958 visninger
23 svar
0 synes godt om
2. oktober 2012

Chili

Hej piger  

Jeg har termin om 18 dage  Også sad manden og jeg og snakkede omkring indkomst. Pt er vi begge på KH, han starter udd. til Januar. Men jeg har jo fået mere i løbet af graviditeten. Men hvordan foregår det så med forsørger tillæg? Får vi begge det, eller hvad? 

Jeg spørger da jeg gerne vil have styr på hvad indtægt vi kan forvente os, da vi står og skal til at flytte (dvs. have indskud på 20.000) og råd til barnedåb  

Håber der er nogle der kan hjælpe  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2012

Sundahl88

Jeg mener at i begge får som forsørger - medmindre i selvfølgelig er over 25 for så er satserne vidst det samme??

Men hvis du er under 25 skulle du jo gerne få lidt mere end han gør nu da du jo er gravid??

Men ellers prøv at ringe til ydelseskontoret i din kommune - de kan helt sikkert svare på det

Anmeld

2. oktober 2012

Chili

Sundahl88 skriver:

Jeg mener at i begge får som forsørger - medmindre i selvfølgelig er over 25 for så er satserne vidst det samme??

Men hvis du er under 25 skulle du jo gerne få lidt mere end han gør nu da du jo er gravid??

Men ellers prøv at ringe til ydelseskontoret i din kommune - de kan helt sikkert svare på det

Vi er hhv. 20 og 21 år  

Og ja, jeg får et par tusinde mere end ham nu  Bare om han også ville få forsørger tillæg når vores lillemand er kommet 

Anmeld

2. oktober 2012

Sundahl88

det tror jeg han gør, men jeg tror at det sikreste svar ville være at ringe til ydelseskontoret og høre hvordan reglerne er.

Jeg har ikke lige stået i den situation.

Anmeld

2. oktober 2012

Chili

Sundahl88 skriver:

det tror jeg han gør, men jeg tror at det sikreste svar ville være at ringe til ydelseskontoret og høre hvordan reglerne er.

Jeg har ikke lige stået i den situation.

Ja, for helt korrekt svar, er det nok dem man skal have fat i 

Anmeld

2. oktober 2012

rogerrasch

Chili skriver:

Hej piger  

Jeg har termin om 18 dage  Også sad manden og jeg og snakkede omkring indkomst. Pt er vi begge på KH, han starter udd. til Januar. Men jeg har jo fået mere i løbet af graviditeten. Men hvordan foregår det så med forsørger tillæg? Får vi begge det, eller hvad? 

Jeg spørger da jeg gerne vil have styr på hvad indtægt vi kan forvente os, da vi står og skal til at flytte (dvs. have indskud på 20.000) og råd til barnedåb  

Håber der er nogle der kan hjælpe  

jeg er 25 år får 9800 udbetalt og min kæreste er 28 og får 9200 udbetalt også får vi boligstøtte som er på 2200 kr og børnepenge hver tredje måned på 4200 kr og vi er begge to på KH

Anmeld

2. oktober 2012

Chili

rogerrasch skriver:

jeg er 25 år får 9800 udbetalt og min kæreste er 28 og får 9200 udbetalt også får vi boligstøtte som er på 2200 kr og børnepenge hver tredje måned på 4200 kr og vi er begge to på KH

Okay tak  Men i er også begge over 25, så får man vist bare den høje KH indtægt. 

Men min mand burde vel også få forsørger tillæg, det er jo ikke kun mit barn ..  

Og lige nu får vi 936 i boligsikring, men kan jo være den stiger lidt så 

Anmeld

2. oktober 2012

rogerrasch

Chili skriver:

Okay tak  Men i er også begge over 25, så får man vist bare den høje KH indtægt. 

Men min mand burde vel også få forsørger tillæg, det er jo ikke kun mit barn ..  

Og lige nu får vi 936 i boligsikring, men kan jo være den stiger lidt så 

ja boligstøtten burde stige lidt hmm hvad mener du med forsørger tillæg?? for det tror jeg ikke min mand får

Anmeld

2. oktober 2012

Chili

rogerrasch skriver:

ja boligstøtten burde stige lidt hmm hvad mener du med forsørger tillæg?? for det tror jeg ikke min mand får

Altså at KH stiger til de 13.000 før skat. Det er forsørger indtægt. Eller normal indtægt hvis man er over 25 år  

For lige nu får han 5900 efter skat  

Anmeld

2. oktober 2012

Benjamins'mor

Alle der har børn som er på KH, får 13.732 kr før skat.

Hvis din kæreste kommer på SU, kan han ikke få nogle forsørger tillæg, det kan man kun få hvis man er enlig, eller begge parter er på SU.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.