hjælp hun skriger!!!1

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2012

rogerrasch

LineSchack skriver:

min lille datter skriger når hun skal af med noget i bleen. hun er på allomin og movicol men lige lidt hjælper det. nogensom ved hvad jeg skal gøre?... er ved at gå til over at se hende lide sådan. 

har du prøvet at give hende lidt sveskemos??? min søn havde også meget tildens til hårdmave, og sveskemosen hjalp ham med at komme af med det uden de store problemer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2012

Jibbe

Har du prøvet at tage en vatpind med olie på og køre den rundt lige omkring endetarmsåbningen? Det hjælper her. Det er som om de så pludselig kan finde ud af at presse rigtigt .

Anmeld

2. oktober 2012

Pikku Myy

LineSchack skriver:

tak for svar alle sammen.

Jeg har prøvet sveskemos hvilket resultere i at hun græder helt ustryligt det er prøvet...

Hun plejer også at være på lactolose men lægen mente at movicol er det bedste pga af et eller andet med at det binder væske.

jeg håber med tiden det blir bedre, som lægen også sagde ligeså længe som hun har været forstoppet ligeså længe tager det at komme oven på igen. Det er bare hammer hårdt..

Tak for svar sætter virleig pris på det..

Både Movicol og Lactulose fungerer som makromolekyler, der trækker vand ind i tarmen. Som jeg har forstået det er forskellen på de to præparater at Movicols molekyler er større, og de derfor ikke selv kan diffundere over tarmvæggen. Derfor virker dette ofte mere effektivt, og behandlingen er ikke helt så afhængig af at der bliver tilført ekstra vand.

Vi fik først problemer med forstoppelse her i huset, da min søn begyndte at holde sig i forbindelse med at han blev bevidst omkring det at gå på toilettet, så jeg ved ikke rigtig noget om hvordan man skal gribe det an hos en baby. Men jeg vil alligevel tillade mig at spørge: Kommer hun af med afføring så ofte som hun skal? Hvordan er konsistensen? Har den ændret sig siden I begyndte med Movicol? Er der blod i hendes afføring?

Anmeld

19. oktober 2012

E2012

Det er ikke sikkert hun kan tåle det :-) Det er efter sigende ret kendt for at være ret hårdt mod babys mave og det er faktisk ikke mange der kan tåle det.

NAN har lavet en erstatning som er "på dåse" (jeg kan ikke lige huske hvad den hedder) Den er meget finspaltet og allergi-venlig! Derved passerer det lettere gennem tarmene!  Og den er omkring samme prisleje som det andet erstatning. Og ellers hvis det er rigtig slemt, så har apoteket jo en erstatning, som også er meget meget finspaltet, som man kan få "grøn recept" på hvis ens barn har allergi - det ved jeg ikke om din datter har? Men hvis hun har, så koster den kun 60,- :-)

Har du prøvet med Lactulose også?

Du kan også prøve at læse mit indlæg under baby - syge børn "super trick mod BABY-MAVEKNEB" Håber du kan bruge noget af det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.