Finemoar<3 skriver:
Hej Kvinder
Min skønne datter på knap 11 uger bliver til tider nærmest kvalt i hendes gylp
Det sker ca 1-2 gange om ugen, nogle gange sker det 2 timer efter hun har spist og nogle få gange er det faktisk sket uden at der har været gylp indblandet
Jeg har været heldig at altid være ved siden af hende når det sker, hiver hende hurtigt op til mig, klapper hende på ryggen, mens jeg vugger hende op og ned for at skabe luft for hende..
Hvad fanden kan jeg gøre? Jeg er ved at gå ud af mit gode skind, jeg kan ingenting uden hende, kigger på hende konstant, mærker på hende for at tjekker om hun trækker vejret - min frihed er væk
Er der nogle herinde som har stået i samme situation eller noget der minder om det??
Hvad kan jeg gøre????
Knus en virkelig bekymret og røv bange mor!!
Jeg har prøvet det samme - puha det er forfærdeligt! Prøver at gøre en lang forklaring kort

Min pige, er født 4 uger før tid, og hun SKULLE ammes hver tredje time, fra start amning til næste start. Dog kun hver fjerde time om natten. Det gik fint de første par uger - men i den tredje uge, stoppede hun med at trække vejret et par gange. Ikke noget jeg havde fået at vide, min kæreste sad med hende. Tredje gang det skete, var en mandag, så vidt jeg husker - igen mens hun var hos min kæreste. Til forskel fra de første to gange, blev hun blå i ansigtet denne gang, så det blev ikke skjult for mig. Så afsted til lægen, og så videre på Skejby, hvor vi var indlagt i 24 timer. Deroppe stoppede hun ikke med at trække vejret - hvilket i og for sig var rart. Og endnu bedre var det, at sygeplejerskerne passede på hende, så jeg kunne sove (ellers ville jeg våge over hende, og minus søvn få).
Dagen efter snakkede jeg med lægen på hospitalet - han mente simpelthen at jeg ammede for ofte - således at maden kørte op og ned ad ganespalten, så hun stoppede med at trække vejret - hun var nu blevet stor nok, til selv at fortælle når hun var sulten

skønt ?
Så jeg tænker, hvor tit ammer du ? Ved godt, at der er noget der hedder refluks, men det kan også være andet