Kvæles i gylp - hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.519 visninger
13 svar
0 synes godt om
1. oktober 2012

Finemoar<3

Hej Kvinder

Min skønne datter på knap 11 uger bliver til tider nærmest kvalt i hendes gylp

Det sker ca 1-2 gange om ugen, nogle gange sker det 2 timer efter hun har spist og nogle få gange er det faktisk sket uden at der har været gylp indblandet

Jeg har været heldig at altid være ved siden af hende når det sker, hiver hende hurtigt op til mig, klapper hende på ryggen, mens jeg vugger hende op og ned for at skabe luft for hende..

Hvad fanden kan jeg gøre? Jeg er ved at gå ud af mit gode skind, jeg kan ingenting uden hende, kigger på hende konstant, mærker på hende for at tjekker om hun trækker vejret - min frihed er væk

Er der nogle herinde som har stået i samme situation eller noget der minder om det??

Hvad kan jeg gøre????

Knus en virkelig bekymret og røv bange mor!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2012

Skouboe

Det kunne godt lyde som refluks - gylper hun meget?

Anmeld

1. oktober 2012

Finemoar<3

Skouboe skriver:

Det kunne godt lyde som refluks - gylper hun meget?

Tja, nogle gange meget mens der andre gange er ganske lidt, men gylp efter hvert måltid..

Jeg kan sagtens acceptere at vi har et gylpe barn, men er der noget man kan gøre for at forhindre denne madkvælning??

Hvad sker der hvis jeg ikke ser hende, dør hun så???

Anmeld

1. oktober 2012

Finemoar<3

Hiver den op igen - har brug for svar og råd!! 

Anmeld

1. oktober 2012

Englehår

Profilbillede for Englehår
Jeg kan godt forstå at du er bekymret

Kan du ikke ringe til din SP og vende situationen?

Anmeld

1. oktober 2012

serinasmor

Finemoar<3 skriver:

Tja, nogle gange meget mens der andre gange er ganske lidt, men gylp efter hvert måltid..

Jeg kan sagtens acceptere at vi har et gylpe barn, men er der noget man kan gøre for at forhindre denne madkvælning??

du lyder noget panisk .. 

læg dit barn på maven når det er vågent og skiftevist på den ene og den anden side når det sover ... 

læg evt en skråkile under madrassen i hovedenden ... 

Anmeld

1. oktober 2012

Finemoar<3

AnjaM skriver:

Jeg kan godt forstå at du er bekymret

Kan du ikke ringe til din SP og vende situationen?

Har nævnt det overfor hende før, men hun ved ikke hvad hun skal stille op med mit spørgsmål

Egen læge siger at jeg skal lægge hende på siden

Anmeld

1. oktober 2012

Finemoar<3

serinasmor skriver:

du lyder noget panisk .. 

læg dit barn på maven når det er vågent og skiftevist på den ene og den anden side når det sover ... 

læg evt en skråkile under madrassen i hovedenden ... 

Tænk at jeg med denne kæmpe bekymring skal have af vide at jeg er panisk ( lyder panisk, what ever!! )

Sengen er forhøjet i hovedenden og hun vil ikke lægge på maven

Anmeld

1. oktober 2012

Skouboe

Finemoar<3 skriver:

Det jeg fiskede efter var om det var mad eller mavesyre der kom op. Det kunne godt lyde som om det ihvertfald indimellem var mavesyre når der går lang tid efter maden.

Begge mine piger har lidt af refluks og har fået special MME (Enfamil, kan købes på apoteket). Sørg for at hun ligger med hovedet hævet (bøger under sengen, hæv madrassen i barnevognen osv.) og læg hende evt. på siden. Begge mine unger har altid sovet på siden af samme årsag.

Anmeld

1. oktober 2012

Skouboe

Finemoar<3 skriver:

Har nævnt det overfor hende før, men hun ved ikke hvad hun skal stille op med mit spørgsmål

Egen læge siger at jeg skal lægge hende på siden

Din læge har ret - læg hende til at sove på siden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.