Spørgsmål vedr. afslutning i vuggestuen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.668 visninger
15 svar
0 synes godt om
1. oktober 2012

mor2100kbh

Min datter har sidste dag i vuggestuen i morgen og havde egentlig ikke tænkt mig at gøre noget større ud af det. Men kan mærke at jeg ikke helt kan finde ro med det 

Så derfor vil jeg lige spørge jer herinde:

1: Giver man noget til personalet fra stuen?

2: Deler man noget ud til børnene?

Jeg har ikke så mange penge at gøre godt med og ja heller ikke så meget tid så i må gerne komme med idéer til begge spørgsmål.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2012

serinasmor

Min datter har sidste dag i vuggestuen i morgen og havde egentlig ikke tænkt mig at gøre noget større ud af det. Men kan mærke at jeg ikke helt kan finde ro med det 

Så derfor vil jeg lige spørge jer herinde:

1: Giver man noget til personalet fra stuen?

2: Deler man noget ud til børnene?

Jeg har ikke så mange penge at gøre godt med og ja heller ikke så meget tid så i må gerne komme med idéer til begge spørgsmål.

vi gjorde ingen af delene ... men serina er også i integreret institution .. hun kom efter glidende overgang op i børnehaven ... så det er jo samme hus .... 

men har hørt om flere der deler noget ud (er dog ikke sikker på at vuggestuebørn forstår det)

** edit - Serina har kun gået i vuggestuen i 1½ måned inden skiftet til børnehave

Anmeld

1. oktober 2012

mor2100kbh

serinasmor skriver:

vi gjorde ingen af delene ... men serina er også i integreret institution .. hun kom efter glidende overgang op i børnehaven ... så det er jo samme hus .... 

men har hørt om flere der deler noget ud (er dog ikke sikker på at vuggestuebørn forstår det)

Hun skal starte i en helt ny instituation og nej de forstår det måske ikke, men syntes vel stadig det er hyggeligt

Anmeld

1. oktober 2012

PernilleogLouis

Vi gav noget til personalet - han skulle også videre i samme hus men syns da stadig de skulle ha noget efter at ha taget sig af ham i halvandet år - mest fordi jeg gerne vil vise at jeg sættet pris på deres store arbejde 

Anmeld

1. oktober 2012

PernilleogLouis

Vi gav noget til personalet - han skulle også videre i samme hus men syns da stadig de skulle ha noget efter at ha taget sig af ham i halvandet år - mest fordi jeg gerne vil vise at jeg sættet pris på deres store arbejde 

Anmeld

1. oktober 2012

serinasmor

enligmorkbh skriver:

Hun skal starte i en helt ny instituation og nej de forstår det måske ikke, men syntes vel stadig det er hyggeligt

Det kan du have ret i  

mon ikke det kunne være hyggeligt at dele ostehapsere ud på stuen?

Anmeld

1. oktober 2012

mor2100kbh

serinasmor skriver:

Det kan du have ret i  

mon ikke det kunne være hyggeligt at dele ostehapsere ud på stuen?

Ja det var selvfølgelig en god ide og tror faktisk endda jeg har nogle liggende i køleskabet. Så må lige se hvor mange der er 

Anmeld

1. oktober 2012

Malli

Jeg arbejder selv i vuggestue, og vi holder altid en afslutning for børnene der skal videre i BH, hvad end det er helt ud af huset, eller videre i vores BH afd.

Børnene forstår nok ikke helt at afslutningen betyder farvel til vuggestuen, men de er godt klar over at det vi laver drejer sig om DEM. Vi gør det gerne sådan at forældrene kommer ved frugt tid. Ofte har de gerne lidt med, det kan være frugtspyd, fignestænger, rosinpakker osv. (ALT falder i god jord hos de små) så hygger vi med det, og snakker om at barnet nu skal i bh og det er sidste dag i vuggestuen. Barnet får så en bog fra os, hvor vi igennem barnets vuggestue tid har samlet tegninger og billeder sammen, og så er der et personligt farvel brev fra stuen.

Nogle gange får vi som stue personale en lille ting som barnet aflevere. Det kan også være en ting til stuen og de andre børn, eller lidt chokolade til alle i huset. Et kort med et par linjer betyder nu også rigtig meget. Så du SKAL jo ikke ud og købe noget til dem

Held og lykke med det næste store kapitel - Børnehave!

Anmeld

1. oktober 2012

mor2100kbh

Malli skriver:

Jeg arbejder selv i vuggestue, og vi holder altid en afslutning for børnene der skal videre i BH, hvad end det er helt ud af huset, eller videre i vores BH afd.

Børnene forstår nok ikke helt at afslutningen betyder farvel til vuggestuen, men de er godt klar over at det vi laver drejer sig om DEM. Vi gør det gerne sådan at forældrene kommer ved frugt tid. Ofte har de gerne lidt med, det kan være frugtspyd, fignestænger, rosinpakker osv. (ALT falder i god jord hos de små) så hygger vi med det, og snakker om at barnet nu skal i bh og det er sidste dag i vuggestuen. Barnet får så en bog fra os, hvor vi igennem barnets vuggestue tid har samlet tegninger og billeder sammen, og så er der et personligt farvel brev fra stuen.

Nogle gange får vi som stue personale en lille ting som barnet aflevere. Det kan også være en ting til stuen og de andre børn, eller lidt chokolade til alle i huset. Et kort med et par linjer betyder nu også rigtig meget. Så du SKAL jo ikke ud og købe noget til dem

Held og lykke med det næste store kapitel - Børnehave!

Nej, men har bare været glade for personalet og min datter har lært rigtig meget i sin tid der så vil jo gerne vise dem at jeg er taknemmelig. 
Og ord er ikke det jeg er bedst til  men må se hvad jeg finder på.

mht børnene så tager vi nok lige ud når jeg har hentet hende i dag og køber lidt hun kan dele ud. det behøver jo ikke være så meget da de også får frugt/brød i vuggestuen 

Anmeld

1. oktober 2012

Malli

enligmorkbh skriver:

Nej, men har bare været glade for personalet og min datter har lært rigtig meget i sin tid der så vil jo gerne vise dem at jeg er taknemmelig. 
Og ord er ikke det jeg er bedst til  men må se hvad jeg finder på.

mht børnene så tager vi nok lige ud når jeg har hentet hende i dag og køber lidt hun kan dele ud. det behøver jo ikke være så meget da de også får frugt/brød i vuggestuen 

præcis, vi holder også altid afslutning i frugtstunden, så der får de jo det de plejer. Men det betyder bare RIGTIG meget for barnet at dele noget ud til de andre. Det skal bestemt ikke være noget "særligt" men bare en lille ting, er jeg sikker på hun ville synes ville være hyggelig at dele ud til sine venner..

Til de voksne kan du måske bare købe en æske chokolade til deling, og skrive ganske kort, tak for denne gang, og for i har taget jer af min datter i så og så lang tid, nu starter der et nyt kapitel i hendes liv og at du håber at det nye personale vil tage sig ligeså godt af hende som de har formået at gøre i vuggeren..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.