opskrift på kage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.478 visninger
17 svar
0 synes godt om
29. september 2012

Ditte-3

hej igen står stadi med poblemtet med dåbskage der var en der var så sød at dele hindes opskreft med mig her inde. men vil gerne høre om der ik er nogle flere vil gerne lave en flot kage men indholet skal jo også være lækkert. mit tema er efterår så smagen må godt være lidt derefter og der må også gerne være to slagt crem i men ved bare ik hvad slagt kage og crem som smager godt sammen???? så her er et stort råb om HJÆLP til alle jer skønne damer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Uha dot d har en lækker chokoladekage opskrift, som jeg lige ka sende til dig i morgen. Den smager helt fantastisk med cremchees frosting. Cremer ved jeg ik så meget om, men prøv evt at kigge i kageklubben. Der er opskrifter på alt! Vh stine

Anmeld

30. september 2012

Ditte-3

StineW79 skriver:

Uha dot d har en lækker chokoladekage opskrift, som jeg lige ka sende til dig i morgen. Den smager helt fantastisk med cremchees frosting. Cremer ved jeg ik så meget om, men prøv evt at kigge i kageklubben. Der er opskrifter på alt! Vh stine

Mange tak vil jeg prøve s og du må meget gerne sende opskriften når du får tid

Anmeld

30. september 2012

StineW79

Chokoladekage 

Tør ting i en skål. Våde ting i en anden skål. Til sidst blandes det hele i en stor skål.

1 skål:

500g mel.

450g sukker.

2 tsk natron.

2 tsk vanilesukker.

180-200g hakket mørkt chokolade.

2: skål

2dl flydende margerine.

5 dl a38 eller pære-banan yogugurth.

2 1/2 dl kærnemælk eller mælk. 

2 æg. 

Pisk det hele sammen med en håndmikser. Bag i varmlufts oven på 200 grader, til den er færdig. Det bliver snilt til en stor bradepande og 20 muffiens. Den er så lækker.

Jeg lavede appelsin frosting til. Passer perfekt! 

Creamchees frosting med appelsin skræl:

320 g flormelis.

50g blødt usaltet smør.

120 g philiadelphia flødeost ( ik light!! )

1-2 tsk revet økologisk appelsin skræl.

Pisk det hele godt sammen med håndmikser.

Hvis du vil lave marchmellow fondant til, gøres det sådan.

Mmf: 

30 skumfiduser ( bruger dem fra netto )

2 tsk vand.

1 tsk olie uden smag.

Ca 700 flormelis ( jeg slummer og ser hva det bliver til! )

Kom skumfiduser, vand og olie i en skål, varm under oprøring i microbølgeoven. Det må ik koge. Hvis du ønsker at farve det, ska du nu putte pastafarven i ( ka købes i kop og kande ) bland flormelis i de smeltet skumfiduser, til det ik længer klister. Ruld ud på bordet, på flormelis eller marisena. 

Vh stine

Anmeld

30. september 2012

StineW79

En anden jeg har fået af Dot d er denne. 

Drømmekage bunde.

500 g mel.

500g sukker.

100 g flydende margerine.

8 æg.

4 dl mælk eller kærnemælk ( jeg har brugt kærnemælk )

6 tsk bagepulver.

4 tsk vaniljesukker. 

Sukker og margerine piskes godt sammen. Tilsæt 1 æg afgangen. Resten vendes i. Jeg fik det til 6 fine lagkage bunde og 8 muffiens. Ka også bages som bradepandekage. Bages i varmluftsoven på 200 til færdig. Vh stine

Anmeld

30. september 2012

Ditte-3

StineW79 skriver:

En anden jeg har fået af Dot d er denne. 

Drømmekage bunde.

500 g mel.

500g sukker.

100 g flydende margerine.

8 æg.

4 dl mælk eller kærnemælk ( jeg har brugt kærnemælk )

6 tsk bagepulver.

4 tsk vaniljesukker. 

Sukker og margerine piskes godt sammen. Tilsæt 1 æg afgangen. Resten vendes i. Jeg fik det til 6 fine lagkage bunde og 8 muffiens. Ka også bages som bradepandekage. Bages i varmluftsoven på 200 til færdig. Vh stine

Uh lyder lækkert s dem vil jeg prøve mange tak s

Anmeld

30. september 2012

StineW79

De er også bare rigtig lækre! God fornøjelse med det  Vh stine

Anmeld

30. september 2012

ano14316

Jeg har lige haft lavet denne  https://www.baby.dk/debat/193579pi1/foedselsdagskager/magnus-1-aars-foedselsdagskage.aspx

Dens magte i hvertfald godt.. den blev lidt bastant men det skyldes at da jeg stod og talte de 9 tsk bagepulver jeg skulle bruge, tømte jeg den ene bøtte, og da jeg åbnede den næste og stod og fyldte i, blev jeg i tvivl om jeg var startet forfra eller om jeg havde talt videre... Så der er 2 tsk bagepulver for lidt i hindbær kagen, men den smagte super.. 

sandkagen er alm. pundkage. 

Anmeld

30. september 2012

Ditte-3

ano14316 skriver:

Jeg har lige haft lavet denne  https://www.baby.dk/debat/193579pi1/foedselsdagskager/magnus-1-aars-foedselsdagskage.aspx

Dens magte i hvertfald godt.. den blev lidt bastant men det skyldes at da jeg stod og talte de 9 tsk bagepulver jeg skulle bruge, tømte jeg den ene bøtte, og da jeg åbnede den næste og stod og fyldte i, blev jeg i tvivl om jeg var startet forfra eller om jeg havde talt videre... Så der er 2 tsk bagepulver for lidt i hindbær kagen, men den smagte super.. 

sandkagen er alm. pundkage. 

uhh den er mega lækker ud kan man få opskriften på den?

Anmeld

30. september 2012

ano14316

Ditte-3 skriver:

uhh den er mega lækker ud kan man få opskriften på den?

jo da.. på hvad af det? 

begge opskrifter er herfra  http://mariamiss6.wordpress.com/2012/01/02/kagehaeftet-til-fri-download-og-udnyttelse/ limemoussen er lavet efter citronmousse (appelsinmousse) opskriften

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.