Problem med en forældre i vuggestuen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.660 visninger
22 svar
0 synes godt om
28. september 2012

Anonym trådstarter

Hej Piger ♥

Jeg har valgt at være Anonym da jeg ikke ønsker at blive genkendt eller udstille nogle. Men I ved nok hvem jeg er... *Ss* Måske I kan genkende måden jeg skriver på med farver osv ?! Nevermind!

Sagen er den at min kæreste kommer hjem her til morgen eftr at have afl. vores dreng i vuggestuen. Han fortæller at Pigen (lad os kalde hende A) som er ældre en vores dreng derhjemme har sagt hun ikke kan lide vores dreng fordi han kysser hende. Han er meget kærlig og vil gerne kramme og kysse. Det gider hun ikke og forståeligt nok. kan jo være ret press. Men A's mor er så på stuen da vores dreng og min kæreste kommer ind... og så siger A's mor... ÅÅÅH NEJ A, NU Kommer B (Vores dreng) Vores dreng ser helt forkert ud i hovedet... og sætter sig stille på en stol og kigger...

Hvad #¤%&amp)&%¤ bilder hun sig ind den mor? At bekræfte hendes datter I at min søn også er skide belastende? Det er da ikke ok?

Min kæreste sagde ikke noget, men han ville ønske han havde sagt et eller andet...

Hvordan ville I tackle det? Vil I tage snakken med moderen...? Ser hende jo ikke så tit? Eller ville I sige det til personalet... at hvis de oplever noget lign. igen... om de ikke kan snakke med moderen?

Hjælp mig! Blev helt knust da jeg hørte det... og ja mine hormoner raser har jo lige født (en lille pige på 3 timer) = Så ved nogle af jer  nok hvem jeg er *S*

Snøøft fra en lidt trist Mor ♥

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2012

Faith

Ved du hvad? Du skal simpelthen bare være glad for at du har en kærlig dreng! Og så kan hende gimpen da rende og hoppe

Jeg har selv en ekstremt kærlig dreng, og jeg ser det kun som noget positivt at han uddeler kys og kram.

Anmeld

28. september 2012

Henriette Aaby

Hej

Æv den er aldrig en rar besked at få af en anden forældre.

Jeg synes helt klart i skal tale med personalet om det, og se om de kan hjælpe den anden forældre med en ordenlig opførelse overfor jeres lille søn!

Hvis de ikke kan hjælpe, så må i jo selv tage en snak med kvindemennesket!!!

Magen til kvindemenneske, hun er sgu ikke skarp!

Anmeld

28. september 2012

Tvillingemor80

Jeg ville tage en snak med personalet - noget siger mig at hvis man kan finde på at sige sådan om et andet barn, så er man ikke helt rask i hovedet..

Kan godt forstå du bliver knust.. og tillykke med den lille

Anmeld

28. september 2012

VNB

Anonym skriver:

Hej Piger ♥

Jeg har valgt at være Anonym da jeg ikke ønsker at blive genkendt eller udstille nogle. Men I ved nok hvem jeg er... *Ss* Måske I kan genkende måden jeg skriver på med farver osv ?! Nevermind!

Sagen er den at min kæreste kommer hjem her til morgen eftr at have afl. vores dreng i vuggestuen. Han fortæller at Pigen (lad os kalde hende A) som er ældre en vores dreng derhjemme har sagt hun ikke kan lide vores dreng fordi han kysser hende. Han er meget kærlig og vil gerne kramme og kysse. Det gider hun ikke og forståeligt nok. kan jo være ret press. Men A's mor er så på stuen da vores dreng og min kæreste kommer ind... og så siger A's mor... ÅÅÅH NEJ A, NU Kommer B (Vores dreng) Vores dreng ser helt forkert ud i hovedet... og sætter sig stille på en stol og kigger...

Hvad #¤%&amp)&%¤ bilder hun sig ind den mor? At bekræfte hendes datter I at min søn også er skide belastende? Det er da ikke ok?

Min kæreste sagde ikke noget, men han ville ønske han havde sagt et eller andet...

Hvordan ville I tackle det? Vil I tage snakken med moderen...? Ser hende jo ikke så tit? Eller ville I sige det til personalet... at hvis de oplever noget lign. igen... om de ikke kan snakke med moderen?

Hjælp mig! Blev helt knust da jeg hørte det... og ja mine hormoner raser har jo lige født (en lille pige på 3 timer) = Så ved nogle af jer  nok hvem jeg er *S*

jeg tænker lige om moderen kunne have sagt det i sjov?

Altså du ved sådan "åååh nej nu kooooommer han og kysser dig!" agtig

eller? 

Anmeld

28. september 2012

baby012

Hold nu op hvor var jeg blevet vred !  Men at pigen ikke vil kysses og krammes det er hvad det er, men at moren bekræfter hende på den måde at det ikke er ok at være kærlig .. Tja, hun er vel opdraget på den måde.. Tror du skal slå koldt vand i blodet, ja, hun er en k...ing at håndtere det på den måde!! Ingen tvivl der!! Men tror du skal sætte din dreng ned og forklare at han altså skal holde sig fra hende pigen, og lege med de andre..  Det er bedre end at starte en krig i det mindste.. Men øv hvor en træls start på dagen  

Anmeld

28. september 2012

Ciss

Når han ikke fik sagt noget i situationen, ville jeg nok have taget en snak med personalet om det. Selvfølgelig er det ikke ok, at hun siger den slags. Samtidig kan det jo lyde som om drengen og pigen måske lige har brug for lidt hjælp for at omgåes hinanden og finde ud af, at den anden altså er anderledes, og at det er ok og skal respekteres begge veje. I den forbindelse er det jo meget relevant at snakke med personalet, for det er jo dem, som er der sammen med børnene.

Forstår godt at du reagerer, men jeg tror ikke, at man opnår så meget med at tage en direkte konfrontation med moren nu i efterkant. Enkelte forældrer ser ikke, at andres børn er individer og mennesker helt på linje med deres egne børn. De ser verden ud fra et "hvad er enklest og best for mit barn til enhver tid".perspektiv. De mister fornemmelsen for, hvordan de selv og børnene passer ind i samfundet og fungerer med folk omkring sig. Det bliver omgivelsernes opgave på enhver måde at tilpasse sig og eksistere som baggrund for deres barn. Det kunne lyde, som om det måske er en sådan mor, der er snak om. Jeg kan intet om psykologi, men ud fra folk jeg kender i min egen familie og folk jeg har truffet, synes jeg, jeg har set det før.

Jeg håber, I får løst dette, så det ikke bliver noget, som skal blive et problem i jeres søns hverdag.

Anmeld

28. september 2012

Studerendemor

Anonym skriver:

Hej Piger ♥

Nøj, hvor var jeg blevet vred. Kan godt fortså din mand ikke kunne finde på noget at sige, man bliver jo helt paf  over så barnlig en kommentar. 

Som en anden skriver, kan hun umuligt være helt skarp, så derfor ville jeg tage en snak med en pædagog. Jeg håber meget, at de vil gå videre med det til moderen. Det kan godt være pigen ikke vil kysses, men det betyder ikke, din dreng ikke er velkommen i instituttionen. 

Anmeld

28. september 2012

Moar2011

sikke da en SIPPET mor!!
hver du glad for at du har en kærlig dreng
men synes ikk det iorden at A's mor siger sådan, for det kan din dreng nok ikk helt forstå .. (synes det lidt synd) ..

synes du skal snakke med en pædagog om dette, så det ikke gentager sig at A's mor gøre sådan nået.. de er tros alt KUN børn.

hilsen en mor der selv har en kærlig dreng

Anmeld

28. september 2012

Levi&LilysMor

Anonym skriver:

Hej Piger ♥

Jeg ville nok tage fat i hende moderen og fortælle hende at sådan siger hun altså ikke igen.. Jeg synes ikke det er i orden, det er da synd for jeres dreng, hun mobber jo på en måde...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.