Barselsdagpenge 1. Gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2012

LykkeB

StineW79 skriver:

Prøv at ring til din a kasse og tjek om de er underrettet, og ring også til dagpenge kontoret og tjek med dem. Det har jeg været nød til. Har først fået penge i går, fordi min arbejdsplads havde indberettet forkert. Så træls! Vh stine

Kommunen fortalte mig at jeg ikke kan få suppleret op med a kasse, da jeg er fastansat. Det er kun hvis jeg er ledig jeg kan det. Synes godt nok at det er for meget..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2012

birthee

Din dagpengesats bliver jo beregnet ud fra den løn/de antal timer du arbejder... Når du er fastansat på 30 timer, bliver din dagpengesats beregnet ud fra det... Jeg har også fået mere i barselsdagpenge end en af de andre i min mødregruppe, da min dagpengesats er udregnet ud fra at jeg har været ansat på fuld tid... Hvis du skulle have supplerende dagpenge, er jeg i tvivl om du kunne få det, da du har mere end 27 el. 29 timer tror jeg grænsen ligger på for hvornår man kunne få supplerende dagpenge... 

Nå, men næste gang vil du få en fuld periode... De kan inde ved kommunen fortælle dig hvor meget du vil få pr. uge i barselsdagpenge...

Håber I klarer den trods alt...

Anmeld

28. september 2012

AndreasMor84

LykkeB skriver:

Jeg ringede indtil kommunen og jeg får ikke noget fra a kassen, da jeg er fast ansat på 30 timer, så der er der ikke noget at komme efter.. De havde så lavet en anden fejl, har fået 106kr i timen, men skulle have 110kr, ikke fordi det er så meget, men lidt har også ret  Derudover synes jeg det er fuldstændig vanvittigt, at fordi jeg har fast arbejde, skal jeg "straffes" fordi jeg ikke kan få det suppleret op med dagpenge, hvor dem der ikke har noget arbejde godt kan, synes det er lidt strengt 

ja det er faktisk lidt strengt.. jeg har også fat job og fik faktisk næsten 5000 kr mindre udbetalt om mdr under barselsdagpenge i fht. løn

Anmeld

28. september 2012

CaWi

Jeg får cirka 5000 kr mindre i dagpenge end min normale løn.
Jeg er fastansat på 37 timer og har en høj løn. Derfor får jeg den højeste dagpenge sats, da det bliver regnet ud fra antal timer og end normale løn.

Jeg gik på barsel d.3 februar, og fik derfor også kun for tre uger første gang, da skærings datoen er omkring d. 20 i hver måned.
Efterfølgende vil det jo være for fire uger, og en sjælden gang for fem uger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.