Barselsdagpenge 1. Gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.880 visninger
13 svar
0 synes godt om
27. september 2012

LykkeB

Så har jeg fået barselsdagpenge for første gang. Det kom lidt som et chok at det ikke er mere. Jeg har fået 6500kr udbetalt. Jeg arbejder normalt 30 timer om ugen og er medlem af en a kasse. Kan det virkelig passe at jeg ikke skal have mere?? På min "lønseddel" står der at pengene er fra perioden fra. D. 3 sep til d. 23 sep. Hvorfor er det kun for 3 uger? Og ikke hele måneden? Håber nogle kan hjælpe mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2012

minbaby

Barselsdagpenge følger og udbetales ikke for en kalender måned. de kører i skæve perioder(mener det er fra den anden sidste søndag i måneden, til den anden sidste søndag måneden efter)

Du vil de fleste gange få udbetalt for 4 uger. Men en gang i kvartalet er det 5 uger. Da din barsel er startet midt i en periode bliver den første udbetaling noget lavere end de efterfølgende

Anmeld

28. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Har du fået penge fra både akassen og komunen? Du burde nok få mere! Vh stine

Anmeld

28. september 2012

LykkeB

StineW79 skriver:

Har du fået penge fra både akassen og komunen? Du burde nok få mere! Vh stine

Nej, det tror jeg ikke at jeg har. Hvordan tjekker jeg det?

Anmeld

28. september 2012

LykkeB

minbaby skriver:

Barselsdagpenge følger og udbetales ikke for en kalender måned. de kører i skæve perioder(mener det er fra den anden sidste søndag i måneden, til den anden sidste søndag måneden efter)

Du vil de fleste gange få udbetalt for 4 uger. Men en gang i kvartalet er det 5 uger. Da din barsel er startet midt i en periode bliver den første udbetaling noget lavere end de efterfølgende

Arh okay. Øv øv. For det er godt nok ikke mange penge. 

Anmeld

28. september 2012

Munder

LykkeB skriver:

Arh okay. Øv øv. For det er godt nok ikke mange penge. 

Nej, det er rigtig skidt ved første udbetaling, men i den anden ende kommer der jo så lidt ekstra uger på

Skæringsdatoen plejer at være omkring den 20. i måneden Håber da I kommer igennem næste måned med lidt færre finanser

Anmeld

28. september 2012

LykkeB

Munder skriver:

Nej, det er rigtig skidt ved første udbetaling, men i den anden ende kommer der jo så lidt ekstra uger på

Skæringsdatoen plejer at være omkring den 20. i måneden Håber da I kommer igennem næste måned med lidt færre finanser

Synes da også at det er noget mærkeligt noget, at så får man for 3 uger og så senere for 5 uger 

Men altså, skal jeg ringe til min a-kasse for at de kan supplere op, eller er det ikke sådan det fungerer?

Anmeld

28. september 2012

Bellas Mor

LykkeB skriver:

Så har jeg fået barselsdagpenge for første gang. Det kom lidt som et chok at det ikke er mere. Jeg har fået 6500kr udbetalt. Jeg arbejder normalt 30 timer om ugen og er medlem af en a kasse. Kan det virkelig passe at jeg ikke skal have mere?? På min "lønseddel" står der at pengene er fra perioden fra. D. 3 sep til d. 23 sep. Hvorfor er det kun for 3 uger? Og ikke hele måneden? Håber nogle kan hjælpe mig

Jeg har også fået min første udbetaling fra kommunen - gik på barsel d. 10. sep.

Jeg fik:

7670,- fra A-kassen (fra d. 2.0 aug - 10. sep) og

5480,- fra kommunen (fra d. 10. sep - 23. sep)

Har du tjekket om du har fået noget af din A-kasse??

Anmeld

28. september 2012

LykkeB

Bellas Mor skriver:

Jeg har også fået min første udbetaling fra kommunen - gik på barsel d. 10. sep.

Jeg fik:

7670,- fra A-kassen (fra d. 2.0 aug - 10. sep) og

5480,- fra kommunen (fra d. 10. sep - 23. sep)

Har du tjekket om du har fået noget af din A-kasse??

Jeg ringede indtil kommunen og jeg får ikke noget fra a kassen, da jeg er fast ansat på 30 timer, så der er der ikke noget at komme efter.. De havde så lavet en anden fejl, har fået 106kr i timen, men skulle have 110kr, ikke fordi det er så meget, men lidt har også ret  Derudover synes jeg det er fuldstændig vanvittigt, at fordi jeg har fast arbejde, skal jeg "straffes" fordi jeg ikke kan få det suppleret op med dagpenge, hvor dem der ikke har noget arbejde godt kan, synes det er lidt strengt 

Anmeld

28. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
LykkeB skriver:

Nej, det tror jeg ikke at jeg har. Hvordan tjekker jeg det?

Prøv at ring til din a kasse og tjek om de er underrettet, og ring også til dagpenge kontoret og tjek med dem. Det har jeg været nød til. Har først fået penge i går, fordi min arbejdsplads havde indberettet forkert. Så træls! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.