Bivirkninger ved næsespray (Synarela)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2012

Miss BananaHammock

**Ønskebabyen skriver:

Hej piger

Jeg var idag til sidste samtale ang. den medicin jeg skal have her i vores behandlingsforløb (ICSI med lang protokol)

Først skal jeg starte på næsespray - Synarela

Dernæst næsespray og en sprøjte der hedder Gonal-F (som gør at mine æg vokser sig store og fine)

Så skal jeg tage en enkelt sprøjte der hedder Ovitrelle, som er ægløsningssprøjten

Og til sidst Crinone, som skal give bedre muligheder for at ægget sætter sig fast, når det er lagt op igen

Jeg google lige Synarela (næsesprayen) og kom ind på netdoktor. Her står der hvad bivirkniner der er, og jeg faldt hurtigt over 2 under Meget almindelige (over 10%) som er formindskede bryster og Vægtøgning.

PUHHH, man skal altså lade være at gå ind og læse sådanne steder. Jeg har overhovedet ikke brug for mindre bryster - de er sku rigeligt små i forvejen efter egen mening. Og vægtøgning? Ja hvilken kvinde ønsker dog det?

Så piger - hvad havde I af bivirkninger ved næsesprayen?

Jeg oplevede kun humørsvigninger og øget træthed. Især i slutningen af nedreguleringen (næsesprayen) var humøret i bund. Men når man nedregulerer fjerner man også den naturlige produktion af hormoner og det fucker systemet op. Når man starter på gonal-f får man tilført de manglende hormoner og det hjælper lidt.

Men jeg havde 2 meget forskellige oplevelser da jeg var på næsespray. Den ene gang mærkede jeg næsten intet og den anden gang mærkede jeg det meget!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2012

**Ønskebabyen

modesty skriver:

Jeg var også meget positivt overrasket. Hedeture ved nedregulering var det eneste, og det var ikke engang særlig slemt.

Det gør mig tryg at høre tusind tak

Anmeld

27. september 2012

**Ønskebabyen

Miss BananaHammock skriver:

Jeg oplevede kun humørsvigninger og øget træthed. Især i slutningen af nedreguleringen (næsesprayen) var humøret i bund. Men når man nedregulerer fjerner man også den naturlige produktion af hormoner og det fucker systemet op. Når man starter på gonal-f får man tilført de manglende hormoner og det hjælper lidt.

Men jeg havde 2 meget forskellige oplevelser da jeg var på næsespray. Den ene gang mærkede jeg næsten intet og den anden gang mærkede jeg det meget!

Ja næsesprayen fucker jo helt op i ens krop men forhåbentlig ender det ud med at være positivt

Tusind tak for dit svar, jeg håber jeg slipper let.

Anmeld

27. september 2012

dina1980

jeg er på næsesprayen nu, og har kun hedeture mege lidt, var os sidste år, og der var det os bare hedeture ik andet, det genere ik mig om jeg fik alle symptomerne, bare jeg for noget godt ud af det ss

Anmeld

27. september 2012

**Ønskebabyen

dina1980 skriver:

jeg er på næsesprayen nu, og har kun hedeture mege lidt, var os sidste år, og der var det os bare hedeture ik andet, det genere ik mig om jeg fik alle symptomerne, bare jeg for noget godt ud af det ss

Okay.

Jeg ville også gerne tage alle bivirkningerne, hvis der kommer noget godt ud af det, det er jo slet ikke det!

Men derfor er det vel stadig rart lige at høre hvad andre oplever af bivirkninger, og det er vel ok at sige at man ikke ønsker at tage på?

Anmeld

27. september 2012

dina1980

bestemt

men det er ik slemt skal have ivf for anden gang. tror os du vil sige når du er igang og det er overstået, var det virkelig kun det

det enste der er hårdt er sku vis det ik lykkedes

Anmeld

27. september 2012

**Ønskebabyen

dina1980 skriver:

bestemt

men det er ik slemt skal have ivf for anden gang. tror os du vil sige når du er igang og det er overstået, var det virkelig kun det

det enste der er hårdt er sku vis det ik lykkedes

Hvor er det dejligt at høre en der siger det ikke er slemt osv.

Jeg glæder mig vildt til alt det vi skal igennem, men tror også det er fordi vi endelig er der i forløbet hvor der sker noget, og fordi jeg har lært mig selv kun at tænke positivt og jeg tror virkelig på at ICSI er lige det der skal til for at vi bliver gravide. Jeg tror virkelig på det, og det er jeg sikker på er super vigtigt.
Det kan selvfølgelig være min holdning ændre sig, jo længere vi kommer i forløbet. Men lige nu, er der kun positive tanker.

Jeg er af den opfattelse at det bedste kommer til den der venter. Hihi

Anmeld

27. september 2012

dina1980

det er nemlig rigtigt, og masser af positive tanker det hjælper os, håber det beste for jer, og at vi snart kan få vores ønskebørn, held og lykke med det, glæder mig til en update om dit forløb, knus

Anmeld

28. september 2012

**Ønskebabyen

dina1980 skriver:

det er nemlig rigtigt, og masser af positive tanker det hjælper os, håber det beste for jer, og at vi snart kan få vores ønskebørn, held og lykke med det, glæder mig til en update om dit forløb, knus

Tusind tak og også alt mulig held og lykke til Jer

Jeg håber virkelig også vi snart kan stå med en positiv test!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.