Ny kat i hjemmet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
SussieThyssen skriver:

Giv det tid, der kan godt gå et par uger eller mere inden de bliver helt fortrolige med hinanden.

Vores den store var 5 år da vi besluttede at han skulle have en legekammerat, og det kom sig af, at vi havde haft en plejekilling i en uges tid, og som han blev enormt glad for...da han altså først holdt op med at give den nogen på ørerne hver gang den kom i nærheden. Og han gik og græd og kaldte efter den havde fået et nyt hjem.
Så vi tog springet og fik en ny lille mis, faktisk igennem en af de søde piger herinde

De første dage var der en masse hvæseri fra den stores side, og igen..han uddelte godt med ørertæver, når den lille prøvede kontakt.
Og så var han hamrende fornærmet og sur på os. LOL
Men der gik ikke mere end et par dage, så blev Felix (den store) alligevel nysgerrig, og begyndte at følge efter Elvis rundt i huset, for at se hvad han lavede, og i løbet af en uges tid, begyndte de så at lege fangeleg.

En dag efter en 2-3 uger kom jeg ind i stuen, og der lå de tæt op ad hinanden på sofaryggen og sov, og så vidste jeg at nu havde Felix accepteret Elvis.

Kærligst
Sussie

Nuuur de er søde!! Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2012

SussieThyssen

StineW79 skriver:

Nuuur de er søde!! Vh stine

Ja, de er dejlige, vi elsker skam også vores misser højt

Anmeld

27. september 2012

StineW79

Der er vist ik andet for end at se tiden an, gi dem begge masser af plads og opmærksomhed, egene madskåle for at undgå konkurence om maden og lad dem ik være alene sammen det første stykke tid!

Desvære er det alså ik sikkert at de nogensinde bliver gode venner. For ligesom med mennesker handler det om kemi, nogen ka man med, andre ik! Min gamle kat blev 20 år og den hade alle andre katte, selv sine killinger. De blev tålt så længe det va nødvendig, også fik de ellers klø når de blev større. Men en dag kom der en lille mis, som bare valgte at flytte ind, den blev hun ok venner med. Det var lidt hyggeligt. 

Håber det kommer til at gå godt for jer! Vh stine

Anmeld

27. september 2012

StineW79

SussieThyssen skriver:

Ja, de er dejlige, vi elsker skam også vores misser højt

Haayy hva laver du opppågå sent? 

Ja katte er bare de bedste! Har også lige lagt et billed ind af en af mine katte og baby tidliger på aftnen. Vh stine

Anmeld

27. september 2012

Åse

SussieThyssen skriver:

Giv det tid, der kan godt gå et par uger eller mere inden de bliver helt fortrolige med hinanden.

Vores den store var 5 år da vi besluttede at han skulle have en legekammerat, og det kom sig af, at vi havde haft en plejekilling i en uges tid, og som han blev enormt glad for...da han altså først holdt op med at give den nogen på ørerne hver gang den kom i nærheden. Og han gik og græd og kaldte efter den havde fået et nyt hjem.
Så vi tog springet og fik en ny lille mis, faktisk igennem en af de søde piger herinde

De første dage var der en masse hvæseri fra den stores side, og igen..han uddelte godt med ørertæver, når den lille prøvede kontakt.
Og så var han hamrende fornærmet og sur på os. LOL
Men der gik ikke mere end et par dage, så blev Felix (den store) alligevel nysgerrig, og begyndte at følge efter Elvis rundt i huset, for at se hvad han lavede, og i løbet af en uges tid, begyndte de så at lege fangeleg.

En dag efter en 2-3 uger kom jeg ind i stuen, og der lå de tæt op ad hinanden på sofaryggen og sov, og så vidste jeg at nu havde Felix accepteret Elvis.

Kærligst
Sussie

Her er det den lille nye der tror den bestemmer det hele, er det normalt?

Anmeld

27. september 2012

SussieThyssen

Åse skriver:

Her er det den lille nye der tror den bestemmer det hele, er det normalt?

Ja..også det, men så må du vise den store at at det er ok at trække grænserne, ved at fjerne den lille fra den, hvis den bliver for grov.

Og..det kan jo også være der kommer en dag hvor den store lige pludseligt ruller sig ud og giver den nogle på ørerne  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.