Udgifter på stor hund om mdr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2012

Hvem?

GønskE skriver:

Hvad er jeres udgifter kun på mad? 

Smuk hund!

Om måneden - phu, det aner jeg ikke - jeg køber gerne en 3-4 sække af gangen, mener en 12 kg. sæk koster ca. 550

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2012

gædde/gitte

GønskE skriver:

Halløj

da vi en dag ud i fremtiden skal ha en stor hun (shæfer str) så kunne jeg godt tænke mig at vide hvad i giver om mdr i mad og forsikring?  

i må gerne udbyde hvor mange hunde, hvilken hund(e), hvillet foder, forsikring osv  

god dag

Har haft schæfer... den åd for 600-800 kr om mrd.

nu har jeg collie den æder for 500 i KVATALET!

det er en mindre sulten race  forsikring er på 300 om året, 300 til vacc 1 gang om året.

Anmeld

26. september 2012

1990h

GønskE skriver:

Halløj

da vi en dag ud i fremtiden skal ha en stor hun (shæfer str) så kunne jeg godt tænke mig at vide hvad i giver om mdr i mad og forsikring?  

i må gerne udbyde hvor mange hunde, hvilken hund(e), hvillet foder, forsikring osv  

god dag

jeg har en stor og en lille hund men muskel hunde på 30 og 15 kilo og i fodder alene om måneden er det 1000.kr..

Anmeld

26. september 2012

LMX

Vi har en Berner Sennen på 4 mdr.

Han spiser ca 5-600g foder om dagen (Hills puppy large breed) 14½kg koster 450kr leveret lige til døren.

Hvalpetræning: 800kr for 8 gange (1 gang om ugen á 2 timer)

Fortsætter efter hvalpetræning på lydighedshold som koster 1100kr om året.

Alm ansvarsforsikring: 600kr om året (Vores træningssted har en udvidet der dækker de ting som ansvar ikke dækker)

Vacc koster ca 3-400kr pm året, men første gang incl sundhedsundersøgelse 8-900kr

Derudover bruger vi penge på loppemiddel, ormekur, fiskeolie og legetøj. (ca 1000 om året vil jeg tro).

Anmeld

26. september 2012

Chili

GønskE skriver:

Halløj

god dag

Vi har en labrador blanding vejer 32 kilo. Og hun får barf (råt kød) ca. 450kr. Om måneden. Så har hun så lige sin egen fryser til maden, så det er lidt ekstra el. Hunde forsikring er omkring 300kr. Om året. Også vaccination en gang om året selselvfølgelig. Også bruger vi et sted mellem 50-100kr. Om måneden på nyt legetøj til hende hun kan godt lide at splitte sine bamser ad nemlig

Jeg synes det var dyrt at få hund, dels fordi du skal købe den, have kurv, sele/halsbånd, kurv osv. + hunden skal meget til dyrelægen i starten og evt. Hunde trænning. Men efter det første år, synes jeg udgifterne blev mindre

Held og lykke med købet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.