Peanutbutter frosting? Ja/nej..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2012

sne190810

Ka+Ma=Be skriver:

Ja selvfølgelig! Hvis peanutbutter er klamt, hvad fanden er smørcreme så ikke? Ej det kan jeg slet ikke se noget galt i!

Melder mig enig her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2012

Ka+Ma=Be

sne190810 skriver:

Melder mig enig her

Anmeld

28. september 2012

SussieThyssen

StineW79 skriver:

Ska lave muffiens til en god sag på fredag og overvejer om man ka lave peanutbutter frosting, til at putte overpå? 

Ja eller nej begrund gerne hvorfor og del evt erfaringer med at lave det!vh stine

Jeg stemte blankt.

Du skal være klar over to ting.

1) en del mennesker kan ikke udstå peanuts!

2) en del mennesker er voldsomt allergiske over for peanuts.

Især det sidste er direkte farligt.
Så med mindre du gør opmærksom på at de har lavet den slags, når du serverer dem til folk, så lad være.

Kærligst
Sussie 

Anmeld

28. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
SussieThyssen skriver:

Jeg stemte blankt.

Du skal være klar over to ting.

1) en del mennesker kan ikke udstå peanuts!

2) en del mennesker er voldsomt allergiske over for peanuts.

Især det sidste er direkte farligt.
Så med mindre du gør opmærksom på at de har lavet den slags, når du serverer dem til folk, så lad være.

Kærligst
Sussie 

Jeps der sku ha stået en sedel med at det var peanutbutter frosting, så man var advaret på forhånd. Endte med at droppe det i denne omgang, men vil prøve det af, en dag hvor det bare er til mig selv. Vh stine

Anmeld

28. september 2012

SussieThyssen

StineW79 skriver:

Jeps der sku ha stået en sedel med at det var peanutbutter frosting, så man var advaret på forhånd. Endte med at droppe det i denne omgang, men vil prøve det af, en dag hvor det bare er til mig selv. Vh stine

Anmeld

28. september 2012

StineW79

Team Putte skriver:

tror det kan blive godt hvis du laver f.eks. en bitter chokoladekage under og frostingen kun har smag af peanutbutter og ik er rent Måske den grove af dem så der oz er lidt bid i og så skal det ik være et 5 cm lag der kommer ovenpå

Den sku nemlig ovenpå en mørk chokoladekage, men har droppet det i denne omgang, da det er en kage der ska sælges. Pengene går til børnefødselsdags fonden, så der sku jo gerne sælges meget kage! Vh stine

Anmeld

28. september 2012

StineW79

Rikke S skriver:

Undskyld jeg først skriver igen nu, men lagde mig med influenza, og er først nogenlunde frisk nu..

Cupcakes med peanutbutter og flødeosteglasur

(ca 15 stk):

50g blødt smør

225g farin

115g crunchy peanutbutter

2 æg, let piskede

2 tsk vanillesukker

225g mel

2 tsk bagepulver

1 dl mælk

Topping:

200g fuldfed flødeost (buko eller philadelfia)

25g blødt smør

225g flormelis

saft eller skal fra 1 citron eller lime

1. Forvarm ovnen til 180.

2. Kom smør, farin og peanutbutter i en skål og pisk det i ca 2 min. Pisk æggene i lidt ad gangen og pisk godt efter hver tilsætning.

3. Sigt mel, bagepulver og vanillesukker sammen og vend det skiftevis med mælken i blandingen. Fordel dejen i muffinforme.

4. Bag kagerne i den forvarmede ovn i 25 min og sæt dem til afkøling på en bagerist.

5. Kom flødeost, smør, flormelis og citrussaft/skal i en skål og pisk det med en håndmixer, til det er glat.

6. Fyld toppingen på de afkølede cupcakes og opbevar dem i køleskab til de skál spises

Det er helt ok! Har fået bagt et bjerg af muffienser og 2 skære kager, så tror der er kager nok. 

Vil skrive den i min nye kage opskrift bog til en anden god gang! Vh stine

Anmeld

28. september 2012

StineW79

Ka+Ma=Be skriver:

Ja selvfølgelig! Hvis peanutbutter er klamt, hvad fanden er smørcreme så ikke? Ej det kan jeg slet ikke se noget galt i!

Nej vel, det var også sådan jeg tænkte! Elsker peanutbutter!! Vh stine

Anmeld

28. september 2012

Ka+Ma=Be

StineW79 skriver:

Nej vel, det var også sådan jeg tænkte! Elsker peanutbutter!! Vh stine

I agree! Det er da meget mere lækkert

Anmeld

28. september 2012

Team Putte

StineW79 skriver:

Den sku nemlig ovenpå en mørk chokoladekage, men har droppet det i denne omgang, da det er en kage der ska sælges. Pengene går til børnefødselsdags fonden, så der sku jo gerne sælges meget kage! Vh stine

Jeg ville købe en for at smage

Men kan godt forstå du vil gå en lidt mere "alm." vej når det handler om penge til et godt formål

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.