Peanutbutter frosting? Ja/nej..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ka man lave peanutbuttet frosting??

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.989 visninger
22 svar
0 synes godt om
25. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ska lave muffiens til en god sag på fredag og overvejer om man ka lave peanutbutter frosting, til at putte overpå? 

Ja eller nej begrund gerne hvorfor og del evt erfaringer med at lave det!vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2012

Rikke S

Jeg synes det lyder lidt "klamt" at bruge det i frosting, men jeg har en lækker opskrift hvor man bruger crunchy peanutbutter (den grove med "bid" i) i selve cupcake-opskriften, og de er ret lækre (og en kaloriebombe uden lige)

Anmeld

25. september 2012

MyLove E

Jeg har stemt lyder klamt. Men jeg kan virkelig heller ikke li peanut butter.

Anmeld

25. september 2012

morethanperfect

StineW79 skriver:

Ska lave muffiens til en god sag på fredag og overvejer om man ka lave peanutbutter frosting, til at putte overpå? 

Ja eller nej begrund gerne hvorfor og del evt erfaringer med at lave det!vh stine

Jeg kan ikke li dte så har stemt klamt .. 
Tror du ikke det blir meget vammelt ? 

Anmeld

25. september 2012

StineW79

Rikke S skriver:

Jeg synes det lyder lidt "klamt" at bruge det i frosting, men jeg har en lækker opskrift hvor man bruger crunchy peanutbutter (den grove med "bid" i) i selve cupcake-opskriften, og de er ret lækre (og en kaloriebombe uden lige)

Uhmmm den må du meget gerne sende!! Vh stine

Anmeld

25. september 2012

StineW79

morethanperfect skriver:

Jeg kan ikke li dte så har stemt klamt .. 
Tror du ikke det blir meget vammelt ? 

Jeg elsker nemlig peanutbutter, men ka ik blive helt enig med mig selv om det lyder lidt klamt!! Vh stine

Anmeld

25. september 2012

StineW79

Tauf skriver:

Jeg har stemt lyder klamt. Men jeg kan virkelig heller ikke li peanut butter.

Jeg elsker det og tænker at jeg nok ville syntes at smagte godt, men tænker på samme tid at det måske lyder lidt klamt... Vh stine

Anmeld

28. september 2012

Rikke S

StineW79 skriver:

Uhmmm den må du meget gerne sende!! Vh stine

Undskyld jeg først skriver igen nu, men lagde mig med influenza, og er først nogenlunde frisk nu..

Cupcakes med peanutbutter og flødeosteglasur

(ca 15 stk):

50g blødt smør

225g farin

115g crunchy peanutbutter

2 æg, let piskede

2 tsk vanillesukker

225g mel

2 tsk bagepulver

1 dl mælk

Topping:

200g fuldfed flødeost (buko eller philadelfia)

25g blødt smør

225g flormelis

saft eller skal fra 1 citron eller lime

1. Forvarm ovnen til 180.

2. Kom smør, farin og peanutbutter i en skål og pisk det i ca 2 min. Pisk æggene i lidt ad gangen og pisk godt efter hver tilsætning.

3. Sigt mel, bagepulver og vanillesukker sammen og vend det skiftevis med mælken i blandingen. Fordel dejen i muffinforme.

4. Bag kagerne i den forvarmede ovn i 25 min og sæt dem til afkøling på en bagerist.

5. Kom flødeost, smør, flormelis og citrussaft/skal i en skål og pisk det med en håndmixer, til det er glat.

6. Fyld toppingen på de afkølede cupcakes og opbevar dem i køleskab til de skál spises

Anmeld

28. september 2012

Team Putte

StineW79 skriver:

tror det kan blive godt hvis du laver f.eks. en bitter chokoladekage under og frostingen kun har smag af peanutbutter og ik er rent Måske den grove af dem så der oz er lidt bid i og så skal det ik være et 5 cm lag der kommer ovenpå

Anmeld

28. september 2012

Ka+Ma=Be

Ja selvfølgelig! Hvis peanutbutter er klamt, hvad fanden er smørcreme så ikke? Ej det kan jeg slet ikke se noget galt i!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.