hjæælp hva skal jeg gøre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.238 visninger
13 svar
0 synes godt om
25. september 2012

Anonym trådstarter

hey hva skal jeg gøre nu ??

jeg er nu blevet alene mor med en skøn pige på 14 md.
men står lidt med det hele og nu aner jeg ikke hvor jeg skal begynde for har ikke råd til a bo her alene heller ved godt man kan få bolig støtte og det vil jeg også søge

men hvad mere kan/skal man??

håber der er nogle som vil give mig råd for er lidt på bar bund

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2012

livhemdrup

Anonym skriver:

men står lidt med det hele og nu aner jeg ikke hvor jeg skal begynde for har ikke råd til a bo her alene heller ved godt man kan få bolig støtte og det vil jeg også søge

Du kan søge børne bidrag fra far ekstra ordinært børne til skud det ka de hjælpe dig med på kommunen der er nogen papirer der du skal udfylde. Penge fra far skal der først være afgørelse fra amtet om. 

Men gå på din kommune de ka hjælpe dig med det du ka søge. 

Dernæst en kæmpe kram det ser sort ud nu men tro mig det lysner. Husk også at søge om fri plads i dag ins. 

Anmeld

25. september 2012

baby012

Ned på kommunen og snak med dem

Anmeld

25. september 2012

LRJ

Anonym skriver:

søg nogle billigere lejligheder og sig din dyre lejlighed op, få søgt om ekstra børne og ungeyndelse inden den 30. september, hvis du er enlig nu..

du kan søge om at kommunen skal hjælpe dig med at betale husleje i den du bor i nu, hvis den er for dyr indtil du finder et billigere en kommunen har os sagsbehandler der med glæde vil hjælpe dig med alt det du nu skal søge osv som enlig

Anmeld

25. september 2012

Anonym trådstarter

okey det vil jeg så gøre må op på komunen
vi har lii flyttet i leje rækkehus for nogle md siden og har allerede noget der skal betales for den anden lejlighed vi boede i så tør ikke bare at flytte..

har li hørt a en veninde der mener at når man får hjælp fra kumunen må manden ikke være i lejligheden passer det?? det jo også hans barn og kan ikke udelukke ham at se hende..

og tusind tak for jeres hurtige svar

Anmeld

25. september 2012

Francisca

Anonym skriver:

vi har lii flyttet i leje rækkehus for nogle md siden og har allerede noget der skal betales for den anden lejlighed vi boede i så tør ikke bare at flytte..

har li hørt a en veninde der mener at når man får hjælp fra kumunen må manden ikke være i lejligheden passer det?? det jo også hans barn og kan ikke udelukke ham at se hende..

Altså han må ikke bo der eller overnatte der.

men hvis han skal se sin datter et par timer engang imellem så må han gerne det.

Du skal jo bo alene med din datter for at være enlig forsørger over hende og det er det kommunen kan hjælpe dig med.

Anmeld

25. september 2012

LRJ

Anonym skriver:

Han må ikke bo der, han må besøge jer 3 gange om ugen men hvis han har sit eget sted, kan i jo finde en samværsordning hvor hun er ved ham i nogle timer ?

Anmeld

25. september 2012

baby012

Han må besøge jer tre gange om ugen.. Ellerselbiler man ikke regnet som enlig forsørger, og pas på med det, de er meget strenge, og man skal ikke træde meget forkert for at blive dømt for social bedrageri.. 

Anmeld

25. september 2012

Noneother

Du skal ikke være så hurtig til at opsige lejligheden, for (afhængig af indkomst self) man kan få MEGET økonomisk støtte som enlig.

Du skal søge ordinært og ekstraordinært børnetilskud for enlige. -Dette skal gøres inden d. 1, ellers får du intet af det d. 20 okt. Husk at hans adr. skal være flyttet inden du kan søge det. Du kan få en blanket på kommunen, og nogle steder kan du søge online med nem-id

Derudover skal du ringe til kommunen og ændre indkomst osv. i forhold til boligstøtte. Denne kan være en stoooor hjælp. Uden den havde jeg ikke råd til min lejlighed.

-og så skal du undersøge mulighederne for friplads. Dette er igen ift. indkomst, men der kan for de fleste osse være økonomisk hjælp at hente her.

..og så er der børnebidrag fra far. Dette kan være en del tid om at gå igennem hvis far modsætter sig på nogen måde, så sørg for at søge så hurtigt som muligt..

Håber det hele går...

Anmeld

26. september 2012

Anonym trådstarter

okey tak for hjælpen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.