Hvad skal jeg lave ud af en rest ris?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.628 visninger
20 svar
0 synes godt om
25. september 2012

tarkoflen

Hej piger

Vi har en rest ris, som jeg skal finde på at bruge til aftensmad, men er helt blank for ideer

Det skal ikke være stegte ris og det skal ikke være suppe, for jeg sætter gang i en ordentlig gryde hønsekødssuppe i morgen, så vi får vist suppe nok i denne uge

Så piger sæt i gang med de gode forslag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2012

Caroline86

hvad med at lægge risene som bund i et stort fad med grøntsager og en gang laks som så lige ryger en tur i ovnen?

Du skal bare huske at putte noget væske ved så de ikke brænder fast og så evt. en tyk fiske/skaldyrssauce over fisken

Anmeld

25. september 2012

tarkoflen

Caroline86 skriver:

hvad med at lægge risene som bund i et stort fad med grøntsager og en gang laks som så lige ryger en tur i ovnen?

Du skal bare huske at putte noget væske ved så de ikke brænder fast og så evt. en tyk fiske/skaldyrssauce over fisken

Uhh det lyder lækkert! Hvilke grøntsager ville du bruge? Og er det bare lidt boullion i bunden eller hvordan?

Anmeld

25. september 2012

Mussen2

En rissaalat?

Anmeld

25. september 2012

Caroline86

tarkoflen skriver:

Uhh det lyder lækkert! Hvilke grøntsager ville du bruge? Og er det bare lidt boullion i bunden eller hvordan?

lidt fintsnittet forårsløg el. porrer, gulerødder, måske lidt squash og ja, du kan nemt bruge lidt grøntsagsbouillon

Anmeld

25. september 2012

tarkoflen

Mussen2 skriver:

En rissaalat?

Tak for forslaget, jeg tror nu jeg hopper på caroline86' forslag det lyder lækkert og har ikke prøvet det før...

Anmeld

25. september 2012

tarkoflen

Caroline86 skriver:

lidt fintsnittet forårsløg el. porrer, gulerødder, måske lidt squash og ja, du kan nemt bruge lidt grøntsagsbouillon

Jeg kaster mig ud i det og giver det et forsøg, synes det lyder vildt lækkert!

Tusind tak for det gode forslag!

Anmeld

25. september 2012

Caroline86

tarkoflen skriver:

Jeg kaster mig ud i det og giver det et forsøg, synes det lyder vildt lækkert!

Tusind tak for det gode forslag!

jamen det var da så lidt

Jeg håber det bliver godt

Anmeld

25. september 2012

tarkoflen

Caroline86 skriver:

jamen det var da så lidt

Jeg håber det bliver godt

Det er jeg sikker på det bliver! Jeg havde noget mørksej i fryseren, så det blev lynhurtigt taget op og lagt i køleren

Anmeld

25. september 2012

Mussen2

tarkoflen skriver:

Tak for forslaget, jeg tror nu jeg hopper på caroline86' forslag det lyder lækkert og har ikke prøvet det før...

Det lyder også lækkert. Meld da gerne tilbage om det skal prøves

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.