I syv sind.. (vinterstøvler)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.241 visninger
16 svar
0 synes godt om
24. september 2012

Nea85

Suk.. Jeg er lidt i syv sind..

Forleden købte vi vinterstøvler til Clara, der er knap 17 måneder gammel. Det blev til et par lækre ecco-støvler i str. 22. De sko hun går rundt med i øjeblikket er str. 21.

I dag var jeg med en veninde ude at købe støvler til hendes dreng, og da de havde Claras støvler stående på hylden, målte jeg forskellen på sålen i hhv. str. 22 og 23. Der er omkring ½ cm forskel.

Jeg har hele tiden været i tvivl om, om hun mon kan passe str. 22 hele vinteren, og vi tog derfor ud for at bytte til nummeret større, da der jo ikke er så stor forskel på størrelsen. I forretningen målte de begge såler på hendes fod. Str. 22 er en tommelfingers bredde større og str. 23 er ca. 2 cm større end foden. Ekspedienten rådede os til str. 22.

Hun har gået siden midt i marts, hvor hun var 10,5 måned, og de første sko blev købt i starten af april i str. 20. I juli købte vi de nuværende sko i str. 21.

Og her kommer så min tvivl.. Ville I bytte støvlerne til str. 23? Jeg NÆGTER at skulle købe 2 par vinterstøvler, hvis det viser sig at de er for små til januar. Kan man ikke lægge en sål i, hvis de er lidt for store nu?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2012

Tvillingemor80

Jeg ville købe i 22 og så et par til senere på året hvis de ikke passede hele vinteren..
Synes det er vigtigt at skoen sidder optimalt på foden hele året - så heller betale det, det koster..

Anmeld

24. september 2012

LLN

Jeg ville vælge at behole str. 22 det er ikke godt at gå i for store sko, specielt ikke når men næsten lige har lært at gå.

Anmeld

24. september 2012

Klematis

Kender det SÅ godt, tvivlen.
En løsning kan være at købe en god tyk sål og lægge den i 23. Når I når januar, kan di fjerne sålen, så får hun et halvt nummer mere i støvlen.

Anmeld

24. september 2012

Nea85

Tvillingemor90 skriver:

Jeg ville købe i 22 og så et par til senere på året hvis de ikke passede hele vinteren..
Synes det er vigtigt at skoen sidder optimalt på foden hele året - så heller betale det, det koster..

Åh, jeg ville bare ærgre mig SÅ meget over at skulle give 5-600 kr for endnu et par, hvis de viser sig at blive for små i str. 22..
Det er svært, men samtidig går der jo forhåbentlig også lidt tid før de skal i brug.. Mon en sål kunne være en løsning?

Anmeld

24. september 2012

Nea85

LLN skriver:

Jeg ville vælge at behole str. 22 det er ikke godt at gå i for store sko, specielt ikke når men næsten lige har lært at gå.

Nej, det ved jeg, og det er også derfor jeg er sådan i tvivl, men det ville ærgre mig rigtig, rigtig meget, hvis jeg var nødt til at købe endnu et par..

Anmeld

24. september 2012

Nea85

Klematis skriver:

Kender det SÅ godt, tvivlen.
En løsning kan være at købe en god tyk sål og lægge den i 23. Når I når januar, kan di fjerne sålen, så får hun et halvt nummer mere i støvlen.

Det var nemlig også min tanke.. Jeg tror, jeg må forbi forretningen endnu en gang

Anmeld

24. september 2012

De3Guldklumper

Nea85 skriver:

Åh, jeg ville bare ærgre mig SÅ meget over at skulle give 5-600 kr for endnu et par, hvis de viser sig at blive for små i str. 22..
Det er svært, men samtidig går der jo forhåbentlig også lidt tid før de skal i brug.. Mon en sål kunne være en løsning?

jeg ville beholde str 22.

Jeg ville aldrig købe for store sko "bare" fordi jeg ikke ville ofre igen..

Så ville jeg hellere vente til hun skulle bruge dem og så få den helt rigtige str på det tidspunkt.

Anmeld

24. september 2012

mortilnoahogmelina

Jeg ville bytte til 23. Min dreng bruger 23 nu Og jeg blev rådet i forretningen til at købe 25 og ligge en sål i i starten , det er det jeg har gjort .. vi har selv købt ecco støvler .. han har prøvede sine og han kan sagtens åben løbe gå hoppe osv .. så jeg ser det som fint for os i hvert fald ..

Jeg ønsker heller ikke købe 2 par da jeg synes 750 kr er mange penge for støvler ..

Anmeld

24. september 2012

Hvem?

Tvillingemor90 skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.