Suk.. Jeg er lidt i syv sind..

Forleden købte vi vinterstøvler til Clara, der er knap 17 måneder gammel. Det blev til et par lækre ecco-støvler i str. 22. De sko hun går rundt med i øjeblikket er str. 21.
I dag var jeg med en veninde ude at købe støvler til hendes dreng, og da de havde Claras støvler stående på hylden, målte jeg forskellen på sålen i hhv. str. 22 og 23. Der er omkring ½ cm forskel.
Jeg har hele tiden været i tvivl om, om hun mon kan passe str. 22 hele vinteren, og vi tog derfor ud for at bytte til nummeret større, da der jo ikke er så stor forskel på størrelsen. I forretningen målte de begge såler på hendes fod. Str. 22 er en tommelfingers bredde større og str. 23 er ca. 2 cm større end foden. Ekspedienten rådede os til str. 22.
Hun har gået siden midt i marts, hvor hun var 10,5 måned, og de første sko blev købt i starten af april i str. 20. I juli købte vi de nuværende sko i str. 21.
Og her kommer så min tvivl.. Ville I bytte støvlerne til str. 23? Jeg NÆGTER at skulle købe 2 par vinterstøvler, hvis det viser sig at de er for små til januar. Kan man ikke lægge en sål i, hvis de er lidt for store nu?
Anmeld