Snakker stadig ikke ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.355 visninger
19 svar
0 synes godt om
24. september 2012

Maja_4000

Caroline er 21 måneder og hun snakker stadig ikke ..

Hun siger hej , hov , der , ov ov (vov vov) , uuuh (muuuh) .. Og det er vidste dét Det har hun efterhånden sagt i laaaang tid og folk begynder jo at kommentere det

Jeg synes vi gør hvad vi kan , snakker , synger , læser bøger , fortæller hvad alt det hun peger på er osv. osv. ..

Hun forstår rigtig meget og er super god motorisk .. Lægger puslespil med lynets hast , rutsjer , gynger , slår kolbøtter osv .. Så måske hun bare fokuserer på det fysiske ? Hvad siger I kloge piger ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2012

Tulle28

Jeg siger rolig rolig, det kommer liiiige pludselig:-) Man siger jo at børn der motorisk "fremme i skoene" kan være lidt langsommere sprogligt. Hun er altså KUN 21 mdr og hun siger da noget lyder det til. Så jeg ville ikke bekymre mig - i min datters vuggestue er der flere på hendes alder (2,5) man ikke forstår et kvæk af, hvorimod min datter har et meget flot sprog. Hun var faktisk motorisk langsom, men er helt alderssvarende nu. Men ellers, så tag da en snak med vuggestuen/dp, de må da have en ide om, om hvorvidt hun har et problem?

Anmeld

24. september 2012

Maja_4000

Tulle28 skriver:

Jeg siger rolig rolig, det kommer liiiige pludselig:-) Man siger jo at børn der motorisk "fremme i skoene" kan være lidt langsommere sprogligt. Hun er altså KUN 21 mdr og hun siger da noget lyder det til. Så jeg ville ikke bekymre mig - i min datters vuggestue er der flere på hendes alder (2,5) man ikke forstår et kvæk af, hvorimod min datter har et meget flot sprog. Hun var faktisk motorisk langsom, men er helt alderssvarende nu. Men ellers, så tag da en snak med vuggestuen/dp, de må da have en ide om, om hvorvidt hun har et problem?

Jeg synes selv at jeg tager det helt roligt Jeg var selv lang tid om at begynde at snakke .. Det er jo kun fordi folk begynder at kommenterer det , at jeg bliver "bekymret"

De har intet sagt i vs , så tror da ikke , at de mener hun har et problem

Anmeld

24. september 2012

Sofia24

Maja_4000 skriver:

Hun siger hej , hov , der , ov ov (vov vov) , uuuh (muuuh) .. Og det er vidste dét Det har hun efterhånden sagt i laaaang tid og folk begynder jo at kommentere det

Jeg synes vi gør hvad vi kan , snakker , synger , læser bøger , fortæller hvad alt det hun peger på er osv. osv. ..

Hun forstår rigtig meget og er super god motorisk .. Lægger puslespil med lynets hast , rutsjer , gynger , slår kolbøtter osv .. Så måske hun bare fokuserer på det fysiske ? Hvad siger I kloge piger ?

Jeg siger også ROLIG...

Lige pludselig snakker hun som et vandfald

Til 2 års undersøgelse hos lægen plejer man at spørge om barnet kan sige 18-20 ord ca. Og det har hun jo 3 mdr til endnu

Og igen - børn er så forskellige og udvikler færdigheder i forskellige tempo... Din pige lyder meget fremme rent motorisk med koldbøtter og kan lægge puslespil

Anmeld

24. september 2012

Maja_4000

Sofia24 skriver:

Jeg siger også ROLIG...

Lige pludselig snakker hun som et vandfald

Til 2 års undersøgelse hos lægen plejer man at spørge om barnet kan sige 18-20 ord ca. Og det har hun jo 3 mdr til endnu

Og igen - børn er så forskellige og udvikler færdigheder i forskellige tempo... Din pige lyder meget fremme rent motorisk med koldbøtter og kan lægge puslespil

Tvivler godt nok på at hun kan 20 ord om 3 måneder

Folk siger også at vi bare skal nyde stilheden Haha ..

Anmeld

24. september 2012

Mor1012

Maja_4000 skriver:

hej

Lige pludselig, går det stærkt... min datter er 22 mdr, og de sidste 14 dage er hun begyndt at sige .. hammer, bord, godmorgen, nej , ja , mor osv

Anmeld

24. september 2012

Maja_4000

2småprinsesser skriver:

hej

Lige pludselig, går det stærkt... min datter er 22 mdr, og de sidste 14 dage er hun begyndt at sige .. hammer, bord, godmorgen, nej , ja , mor osv

Hammer ? Det var et sjovt ord Hehe

Ja , håber også det går stærkt lige pludselig .. Det ville være dejligt at hun kan fortælle hvad der går hende på , så vi måske kan undgå et par hysteriske anfald

Anmeld

24. september 2012

Mor1012

Maja_4000 skriver:

Hammer ? Det var et sjovt ord Hehe

Ja , håber også det går stærkt lige pludselig .. Det ville være dejligt at hun kan fortælle hvad der går hende på , så vi måske kan undgå et par hysteriske anfald

hehe , giv hende 1 mdr, så tror jeg 100 % det går hurtigt... igen børn er forskellige

jaa hammer, super underligt og så siger hun barnevogn ( Baar-voog)

Anmeld

24. september 2012

Mother-love

Maja_4000 skriver:

jeg vil sige det kommer lige pludselig. isabella er 16 mdr nu og hun siger hov, hva det, se, ma (mælk) og nogen gange kan der komme dada(far) mama (mor) og det er det. ellers står hun bare og snakker derud af på det nu såkaldte babysprog som om vi fatter hvad hun siger. men det gør vi altså ikke hehe.
men vi har ikke så tralvt med isabella selvom vi self godt kunne tænke os vi snart kunne føre en samtale med hende.

min lillebror var super hurtig motorisk. han gik da han var 9 mdr og kunne løbe da han var 11 mdr.
men så var han altså først næsten 4 før han begyndte at snakke.
mine forældre havde rigtig mange problemer med at få ham passet nogen steder, om det var dp eller vs. han skreg fra han blev afleveret til han blev hentet. min mor valgte så at blive dpm så hun kunne have ham hjemme men men han kunne ikke tåle at hun skulle være der for andre børn også. så han skreg det meste af dagen der også.
han kom i div børnehaver osv men det var bare som om intet virkede.
indtil vi flyttede til gellerup og han kom ned i en bh der. 80 procent af de børn der var der var udlændinge og han faldte til og det kørte bare og så kom hans sprog.
de havde været ved talepædagoger osv. men de mente at da det pludselig kom derefter var det fordi han var blevet så stor at han forstod hvor meget længere fremme de andre børn var. og da de børn i bh i gellerup var mest udlændige så for ham lød det som om de heller ikke kunne snakke fordi de talte deres eget sprog og så kom det.

Anmeld

24. september 2012

Dittemor26

Maja_4000 skriver:

Tro også bare du skal tage det som det kommer, børn er jo netop forskellige. Og der er jo vist noget om det der med at hvis de er hurtige motorisk, så kan det sproglige lade vente lidt på sig.

Viktor var/er super god sprogligt, til gengæld gik han først da han var 14mdr.

Det skal helt sikkert nok komme, men kender godt frustrationen som den bekymrede mor!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.