Maja_4000 skriver:
Caroline er 21 måneder og hun snakker stadig ikke ..
Hun siger hej , hov , der , ov ov (vov vov) , uuuh (muuuh) .. Og det er vidste dét
Det har hun efterhånden sagt i laaaang tid og folk begynder jo at kommentere det 
Jeg synes vi gør hvad vi kan , snakker , synger , læser bøger , fortæller hvad alt det hun peger på er osv. osv. ..
Hun forstår rigtig meget og er super god motorisk .. Lægger puslespil med lynets hast , rutsjer , gynger , slår kolbøtter osv .. Så måske hun bare fokuserer på det fysiske ? Hvad siger I kloge piger ?

jeg vil sige det kommer lige pludselig. isabella er 16 mdr nu og hun siger hov, hva det, se, ma (mælk) og nogen gange kan der komme dada(far) mama (mor) og det er det. ellers står hun bare og snakker derud af på det nu såkaldte babysprog som om vi fatter hvad hun siger. men det gør vi altså ikke hehe.
men vi har ikke så tralvt med isabella selvom vi self godt kunne tænke os vi snart kunne føre en samtale med hende.
min lillebror var super hurtig motorisk. han gik da han var 9 mdr og kunne løbe da han var 11 mdr.
men så var han altså først næsten 4 før han begyndte at snakke.
mine forældre havde rigtig mange problemer med at få ham passet nogen steder, om det var dp eller vs. han skreg fra han blev afleveret til han blev hentet. min mor valgte så at blive dpm så hun kunne have ham hjemme men men han kunne ikke tåle at hun skulle være der for andre børn også. så han skreg det meste af dagen der også.
han kom i div børnehaver osv men det var bare som om intet virkede.
indtil vi flyttede til gellerup og han kom ned i en bh der. 80 procent af de børn der var der var udlændinge og han faldte til og det kørte bare og så kom hans sprog.
de havde været ved talepædagoger osv. men de mente at da det pludselig kom derefter var det fordi han var blevet så stor at han forstod hvor meget længere fremme de andre børn var. og da de børn i bh i gellerup var mest udlændige så for ham lød det som om de heller ikke kunne snakke fordi de talte deres eget sprog og så kom det.