Hvordan er jeres arbejde i hjemmet fordelt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2012

merle2010

vi deles meget godt om opgaverne herhjemme...

jeg gør rent, støvsuger og vasker tøj, og så er det for det meste også mig der bader børn...

min mand sørger for bilerne og haven og er det krævende aftensmad vi skal have, så står han for det(jeg er ikke så god til at lave mad), indkøb skiftes vi til...

jeg står for alt indkøb til børnene, tøj, sko, sutteflasker, bleer, mme, men det er mest fordi han ikke kan finde ud af det...(eller det er i hvert fald hans undskyldning)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2012

Dot D

Jeg står for hovedparten af indkøb - både med mad, husholdning, gaver, tøj og lign. Laver altid mad, smøre madpakker og husker alt det, der skal huskes i forbindelse med skole og børnehave

Der er han ikke rigtigt med, men han laver så alt det hårde, da jeg ikke kan holde til det. Han vasker tøj, støvsuger, ordner køkken, skifter sengetøj og han ordner haven

jeg gør da også nogle af "hans" ting ind i mellem, når jeg har det godt, men han er den bærende kraft i vores hjem, med hensyn til det praktiske, og jeg med det der skal koordineres.

Det er en ok fordeling, når nu omstændighederne er, som de er. Men jeg håber da på, at jeg på et tidspunkt får det så godt, at vi kan deles lidt mere om det, for det er rart at hjælpes to og to 

Anmeld

24. september 2012

LBK

san skriver:

Hvem gør hvad i jeres hjem, har i arbejde osv??

Deles i om opgaverne derhjemme eller er det mest dig der står for de hjemmelige pligter??

Hos mig syntes jeg vi deles ok om opgaverne, meen alligevel laver jeg lidt mere herhjemme end manden...

God dag derude!!!

Vi deles helst sikker.

Min mand står for alt udendørs, og jeg tager den almene rengøring. KUN fordi det er det vi hver især er bedst til

Men støvsugning, gulvvask, madlavning, indkøb, børne og hundepasning m.m. er vi helt fælles om..

Anmeld

24. september 2012

betski

san skriver:

Deles i om opgaverne derhjemme eller er det mest dig der står for de hjemmelige pligter??

Hos mig syntes jeg vi deles ok om opgaverne, meen alligevel laver jeg lidt mere herhjemme end manden...

God dag derude!!!

Her hos os står jeg for alt det husligt så som indkøb, tøjvask, madlavning, rengørring. Kæresten hjælper til med maden hvis behovet er der og han kan hjælpe.

Kæresten står for at slå græsplæne, ting med bilen eller andet håndværksmæssigt så som at sætte en lampe op.

Til tider føler jeg det hele stiger mig over hovedet, men så får jeg lige luft ved at få det sagt og så går det meget nemmere. Det vigtigste for mig, er at jeg føler det værdsat det jeg render og gør herhjemme. Føler jeg ikke, det bliver værdsat, ja så er det jeg har brug for at få luft og det plejer at hjælpe, både på mig og på at det bliver værdsat

Anmeld

24. september 2012

Hulubulu86

Jeg gaar hjemme med vores dreng paa 13mdr, men laeser jura (kandidat).

Min mand arbejder fra kl 9 til kl 19-21 og har tit ogsaa arbejde i weekenden.

Jeg staar for alt der har med vores barn at goere, madlavning, rengoering, indkoeb, ja egentlig bare alt og min mand henter saa pengene hjem (og gaar ud med skraldespanden halvdelen af gangene), og han tager en enkelt gang imellem vores soen en fredag morgen (her er weekenden fredag/loerdag).

Vi har dog besluttet at faa en rengoeringshjaelp 1 gang om ugen og jeg har sagt til min mand at han kommer til at deltage lidt mere i det huslige nu hvor jeg studerer

Anmeld

24. september 2012

1977

Profilbillede for 1977
san skriver:

God dag derude!!!

Lige pt. har jeg hjemmegående husfar, hvor jeg harbejder mellem 35-48 timer om ugen. Så mine opgaver er det forfaldne han ikke lige har haft tid til  Hjælper med opvask når jeg ikke er i aftenvagt, sætter vasketøj, eller tømmer den hvis jeg kommer forbi den. Ellers laver jeg ikke et dyt  Jeg har ikke været i nærheden af en støvsuger siden min sommerferie 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.