Dansk sædbank dækker over arvelig sygdom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2012

tarkoflen

foto på lærred skriver:

Fuldstændig uacceptabelt at de ikke har afholdt sig fra at bruge donerens sæd mens de undersøgte sagen (efter 1 barn var født) Lovligt eller ej, har de et ansvar overfor for de kvinder der bruger klinikken. Jeg var dybt rystet. Lige så rystet som jeg er nu, hvor jeg læser, at du siger, at nogle af kvinderne har valgt at benytte denne doner igen (velvidende om denne muligvis meget farlige sygdom) blot for at få samme doner til begge børn. Det er noget af det mest sindsyge jeg længe har læst.

Som jeg skrev så blev donor undersøgt og hans blodprøver blev frifundet! Så det er ikke fordi de ikke undersøgte ham. At det viser sig at han har en mutation i hans sæd, som stort set ingen har, det er der ingen der bare sådan lige kan vide og det er ikke noget nogen har tjekket tidligere på andre dononere, det hedder ikke mutant, men noget i den retning. Det er under 20% af hans sæd, der bærer genet, så man skal altså være relativt heldig at finde de sædceller i prøven. Hvis du skal være donor mener jeg man skal have en oprenset prøvet på over 500.000.000 sædceller.

Ja det er grotesk, at nogle bevist vælger at fortsætte med at bruge doner, vel vidende om at han er bærer af sådan en sygdom. Det må jo være fordi man vil skjule for børnene at de er donorbørn, ellers forstår, jeg slet ikke, at man kan finde på det! Jeg ved at man kan sortere for genfejl i æg, men hvis man bliver insemineret, så tror jeg ikke man kan screene for det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2012

Pige2009

tarkoflen skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.