Dansk sædbank dækker over arvelig sygdom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2012

4kløver

Putomanen skriver:

Det var også et ret "interessant" program, men meget skræmmende.

Ja at de ikke viste det. Men Nf børn er skønne selv om de kan få problemer i livet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2012

Putomanen

4kløver skriver:

J

Ja at de ikke viste det. Men Nf børn er skønne selv om de kan få problemer i livet.

Jeg synes at det skræmmende er, at der kan være virksomheder som på den måde udnytter deres 'magt' på den måde. Børnene er stadig skønne, sygdom eller ej. :-)

Anmeld

25. september 2012

Frk. Jensen

Alle børn er skønne sygdom eller ej.  

Det er den kæmpe store fejl der er blevet begået fra sædbankens side jeg er chokeret og forarget over..

Jeg venter selv en lille pige til januar, skulle det vise sig, at hun ikke er 100% rask, vil jeg da elske hende som var hun rask..  

Anmeld

26. september 2012

Pige2009

4kløver skriver:

Kan du ikke gøre linket blåt. jeg er på mobilen

Er på iPad/iPhone... Så desværre...

Anmeld

26. september 2012

Pige2009

morethanperfect skriver:

Det er godt nok forfærdeligt !!
Sådan noget burde bare ikke kunne ske  

Lige præcis! 

Anmeld

26. september 2012

Pige2009

tarkoflen skriver:

Det er ganske forfærdeligt for de stakkels mennesker der er berørt af det, og jeg kan godt forstå at de aldrig kan tilgive det!

Men når det er sagt, så tror jeg også nogle gange det er meget nemt at være bagklog... Jeg ved ikke om de har handlet uetisk, det har jeg ikke forstand på i forhold til, hvordan lovgivningen var skruet sammen på det pågældende tidspunkt, men en ting er sikkert, det må ALDRIG ske igen!

Og p.s. så ville jeg heller ikke selv nogensinde tilgive, hvis det var mit barn der var smittet, fordi der ikke var blevet oplyst i tide!

Det er jo det. I min optik har etik og lovgivning dog ikke rigtigt noget med hinanden at gøre i nærværende tilfælde

Anmeld

26. september 2012

tarkoflen

Baagøe skriver:

Det er jo det. I min optik har etik og lovgivning dog ikke rigtigt noget med hinanden at gøre i nærværende tilfælde

Nu kender jeg en der er inden for branchen og meget tæt på sagen, og programmet har undladt en masse informationer og har ikke ville tale med en genetikker om hvordan tingene er foregået. Jeg siger ikke, at klinikken har 100% ret, men journalister fremlægger sagen som de vil og man får ikke begge sider af sagen. Klinikken har levet 100% op til lovgivningen og nogle af de ting der bliver sagt i indslaget er ikke korrekte...

Det er ganske forfærdeligt at de børn er blevet smittet, og det burde ikke være sket! Men donors blodprøver frifandt ham, han har altså kun dette gen i nogle af sine sædceller og ikke i sit blod... Vi er helt enige om, at hvis der er risiko for en alvorlig arvelig sygdom, så burde man suspendere donor, til det er helt afklaret! Men det er ikke praksis heller ikke andre steder, men det bør der da klart laves om på!

De børn der er født for nylig med denne donor er børn, hvor forældrene kendte risikoen, men ville bruge samme donor som ved deres første barn!

Man skal ikke kende specielt meget til, hvordan medierne virker for at vide, at sager bliver fremlagt præcis som journalisten ønsker dem... Og selvom der er sket fejl, som er ganske forfærdelige, og ikke bør ske, så er der tale om mennesker og ligesom læger laver uoprettelige fejl, så gør alle andre mennesker også... Og det er forfærdeligt!

Anmeld

30. september 2012

Pige2009

tarkoflen skriver:

Nu kender jeg en der er inden for branchen og meget tæt på sagen, og programmet har undladt en masse informationer og har ikke ville tale med en genetikker om hvordan tingene er foregået. Jeg siger ikke, at klinikken har 100% ret, men journalister fremlægger sagen som de vil og man får ikke begge sider af sagen. Klinikken har levet 100% op til lovgivningen og nogle af de ting der bliver sagt i indslaget er ikke korrekte...

Det er ganske forfærdeligt at de børn er blevet smittet, og det burde ikke være sket! Men donors blodprøver frifandt ham, han har altså kun dette gen i nogle af sine sædceller og ikke i sit blod... Vi er helt enige om, at hvis der er risiko for en alvorlig arvelig sygdom, så burde man suspendere donor, til det er helt afklaret! Men det er ikke praksis heller ikke andre steder, men det bør der da klart laves om på!

De børn der er født for nylig med denne donor er børn, hvor forældrene kendte risikoen, men ville bruge samme donor som ved deres første barn!

Man skal ikke kende specielt meget til, hvordan medierne virker for at vide, at sager bliver fremlagt præcis som journalisten ønsker dem... Og selvom der er sket fejl, som er ganske forfærdelige, og ikke bør ske, så er der tale om mennesker og ligesom læger laver uoprettelige fejl, så gør alle andre mennesker også... Og det er forfærdeligt!

Jeg er enig

Anmeld

30. september 2012

tarkoflen

Baagøe skriver:

Jeg er enig

Anmeld

30. september 2012

foto på lærred

tarkoflen skriver:

Fuldstændig uacceptabelt at de ikke har afholdt sig fra at bruge donerens sæd mens de undersøgte sagen (efter 1 barn var født) Lovligt eller ej, har de et ansvar overfor for de kvinder der bruger klinikken. Jeg var dybt rystet. Lige så rystet som jeg er nu, hvor jeg læser, at du siger, at nogle af kvinderne har valgt at benytte denne doner igen (velvidende om denne muligvis meget farlige sygdom) blot for at få samme doner til begge børn. Det er noget af det mest sindsyge jeg længe har læst.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.