Hvad skal vi så gøre!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.165 visninger
16 svar
0 synes godt om
23. september 2012

babyolesen

Nu har vi fået 2 forsøg med alm. insiminering, jeg venter dog på og få svar fra det sidste forsøg. Der er en uge til at jeg skal have taget blodprøve.

Jeg må indrømme, at jeg tror ikke meget på det, da jeg nu har lidt ømme bryster(plejer at være tegn på mens, om ca. 1 uge)

Jeg har insisterede på at det sidste forsøg bliver regensglas behandling, da min mands sæd har haft lave tal fra begyndelsen. Lægen har hørt mig, og forstår det, og har lovede mig regensglas næste gang.

Dog tænker vi begge, hvad hvis det så heller ikke lykkedes, skal vi bruge vores opsparing på flere forsøg, eller forsøge adoption???

Vi har ikke råd til begge dele.!

Når man først har oplevet nederlag, er det svært og blive ved med at være optimistisk.

Efter hvad lægen siger, er der ikke noget galt med, at jeg kan blive gravid, derimod er min mands sæd sparsomt, og lidt sløve. Så tanken om en andens sæd har også strejfet os.

Ærligt er vi i vildtrede. Skal vi forsøge adoption, flere behandlingsforsøg, eller leve vores liv uden børn, og en masse hunde istedet.?? Hvad er jeres menning?? Hvad ville i gøre i den situation??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2012

Nessie

Jeg ville spørge lægen hvorfor I har skullet igennem 2 insemineringer, hvis sædkvaliteten ikke er i orden.

Vi havde besluttet os for at holde en pause, hvis de 3 forsøg ikke virkede. Holdt dog en mindre pause op til sidste forsøg og fik akupunktur i mellemtiden.

Hvad I skal gøre, kan ingen vejlede jer til. Men I må tale det hele igennem og finde ud af om I vil bruge penge på nye forsøg, evt. med donorsæd, hvis det er helt slemt, eller bruge penge på adoption. Intet af det er en nem beslutning.
Nogen finder jo så ud af at de så bare ikke skal have børn, og så finder de andre ting at gå op i.

Håber I kan finde det rette valg, der passer til jer.

Anmeld

23. september 2012

babyolesen

Lægen var helt sikker på, at den dårlige sædkvalitet ville blive bedre til andet forsøg, men var den dog ikke. Der var lidt flere sædceller, men de var stdig ikke alt for gode.

Jeg havde dog 2 æggeblærre, hvor jeg havde 1 ved første forsøg, så hun mente at chancen for graviditet var fordoblet, + hun begge gange fortalte om, at hun har gjort et par gravid, ved kun 400.000 gode sædceller, hvilket jeg er pænt træt af og høre om, når ikke det lykkedes for os.

Men hun er dog gået med til IVF næste gang, dog holder jeg en pause i oktober, da jeg er helt udkørt efter de første 2 forsøg.

Men jeg ved ikke om det er lykkedes ved 2. forsøg, da der er 8 dage endnu til blodprøvetagning. Jeg tror bare slet ikke på det!!

Anmeld

23. september 2012

Nessie

Lægen var helt sikker på, at den dårlige sædkvalitet ville blive bedre til andet forsøg, men var den dog ikke. Der var lidt flere sædceller, men de var stdig ikke alt for gode.

Jeg havde dog 2 æggeblærre, hvor jeg havde 1 ved første forsøg, så hun mente at chancen for graviditet var fordoblet, + hun begge gange fortalte om, at hun har gjort et par gravid, ved kun 400.000 gode sædceller, hvilket jeg er pænt træt af og høre om, når ikke det lykkedes for os.

Men hun er dog gået med til IVF næste gang, dog holder jeg en pause i oktober, da jeg er helt udkørt efter de første 2 forsøg.

Men jeg ved ikke om det er lykkedes ved 2. forsøg, da der er 8 dage endnu til blodprøvetagning. Jeg tror bare slet ikke på det!!

Er det en gyn. I går hos?

Må jeg spørge hvor mange gode sædceller din mand har?

Min havde under 700.000 (úrensede) og vi røg direkte til ICSI.

Held og lykke med BP  Jeg troede heller ikke på det, da det viste sig at være lykkedes

Anmeld

28. september 2012

babyolesen

Nessie skriver:

Er det en gyn. I går hos?

Må jeg spørge hvor mange gode sædceller din mand har?

Min havde under 700.000 (úrensede) og vi røg direkte til ICSI.

Held og lykke med BP  Jeg troede heller ikke på det, da det viste sig at være lykkedes

Første gang havde han 400.000 og anden gang havde han lidt flere. Hun mente bestemt, at jeg sagtens kunne blive gravid ved så få.  Jo mere jeg tænker på det, jo mere gal bliver jeg på hende.

Anmeld

28. september 2012

tarkoflen

babyolesen skriver:

Nu har vi fået 2 forsøg med alm. insiminering, jeg venter dog på og få svar fra det sidste forsøg. Der er en uge til at jeg skal have taget blodprøve.

Jeg må indrømme, at jeg tror ikke meget på det, da jeg nu har lidt ømme bryster(plejer at være tegn på mens, om ca. 1 uge)

Jeg har insisterede på at det sidste forsøg bliver regensglas behandling, da min mands sæd har haft lave tal fra begyndelsen. Lægen har hørt mig, og forstår det, og har lovede mig regensglas næste gang.

Dog tænker vi begge, hvad hvis det så heller ikke lykkedes, skal vi bruge vores opsparing på flere forsøg, eller forsøge adoption???

Når man først har oplevet nederlag, er det svært og blive ved med at være optimistisk.

Efter hvad lægen siger, er der ikke noget galt med, at jeg kan blive gravid, derimod er min mands sæd sparsomt, og lidt sløve. Så tanken om en andens sæd har også strejfet os.

Ærligt er vi i vildtrede. Skal vi forsøge adoption, flere behandlingsforsøg, eller leve vores liv uden børn, og en masse hunde istedet.?? Hvad er jeres menning?? Hvad ville i gøre i den situation??

Altså hvis l kun har været igennem 2 forsøg med inseminering, så har l vel stadig 3 forsøg med reagensglas? Mener da at man har tre forsøg af hver...

Jeg håber at dine ømme bryster denne gang, er tegn på graviditet og ikke på mens

Men jeg synes da helt sikkert du skal tale med lægen om, om ikke l har 3 IVF behandlinger også og hvilke muligheder l har.

Rigtig meget held og lykke med det

Anmeld

28. september 2012

Nessie

babyolesen skriver:

Første gang havde han 400.000 og anden gang havde han lidt flere. Hun mente bestemt, at jeg sagtens kunne blive gravid ved så få.  Jo mere jeg tænker på det, jo mere gal bliver jeg på hende.

Det er da bestemt ikke normalt

Hun skal da vist lige læse op på sit fag igen, og så se at få sendt jer videre i systemet

Anmeld

28. september 2012

modesty

babyolesen skriver:

I har da tre gratis IVF forsøg?

Anmeld

28. september 2012

babyolesen

Nessie skriver:

Det er da bestemt ikke normalt

Hun skal da vist lige læse op på sit fag igen, og så se at få sendt jer videre i systemet

Jeg bankede i bordet efter jeg blev insemineret sidst, og fik så lov til IVF næste gang. Så hun har da lyttede lidt til os. Føler virkelig bare at de to forsøg er ren spild, og en leg med vores psyke. Selvom vi er klar over det ikke er lykkedes, er det pisse hårdt og få det bekræftet når blodprøven er taget. + at vi skal vente til
November, da jeg skal til en samtale før IVF forsøg. Og på den anden side, er det nok meget rart og springe en enkelt månede over, syntes vi er lidt psykisk udkørt efter de første forsøg.

Anmeld

28. september 2012

babyolesen

modesty skriver:

I har da tre gratis IVF forsøg?

Har vi også det, når vi har brugt 2 forsøg på Inseminering?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.