Dilemma... Ang bleskift.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2012

FruStolpe

Herhjemme kan vi sagtens skifte ble i sofaen, det kan jeg nu ikke se noget som helst galt i.

Jeg ville aldrig gøre det ude, men herhjemme er en bar r** i sofaen altså ikke noget særsyn.

Vi laver da i øvrigt andre ting i sofaen også 

Det er nok an på hvor sart man er, men vi er så bare ikke særligt sarte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2012

morethanperfect

AD jeg syns det er ulækkert .. 

Anmeld

23. september 2012

klmf

Hmm, selvfølgelig skal I sige fra i jeres eget hjem, men jeg har nu skiftet mange tissebleer i en sofa. Specielt hos folk, der ikke har et puslebord. Plejer dog godt nok lige at have en stofble under... Så måske problemet løser sig selv når I får et puslebord?

Ellers kan du være hurtig og smide et håndklæde ind under rumpetten på barnet, når de begynder at lægge an til skiftning. Så er din holdning vist gjort klar

Anmeld

23. september 2012

Clisolka

Herhjemme foregår det altid på puslebordet - indtil videre. Jeg skal ikke kunne sige om det kommer til at foregå i sofaen 

Når vi er ude skifter vi i sofaen eller på gulvet, men vi lægger altid underlag under - andet syntes jeg da ikke man kan være bekendt 

Anmeld

23. september 2012

Mettefpigen

Herhjemme har jeg også skiftet mange bleer i sofaen.. Det kan jeg ikk se noget forkert i :-)

Anmeld

23. september 2012

Tulle28

Hmm altså er der en pusleplads hos dem vi besøger, så skifter jeg der, er der ikke, så er det med et underlag under rumpen. Kan du ikke sige "hov, jeg finder lige noget du kan lægge under ham/hende" når situationen opstår?

Anmeld

23. september 2012

Mor til Ella

Anonym skriver:

Hej alle tumlinge-mødre.!

Jeg vil først sige at jeg har valgt at være anonym da jeg ikke vil risikere at gøre nogle kede af det i tilfælde af at blive "genkendt"..

Sagen er den at jeg selv er gravid med termin om 2 måneder.. Det er vores første barn og jeg har derfor ikke den store erfaring indenfor denne "verden" -Derfor jeg spørger jer som er midt i det.

Mit dilemma..

Kæresten og jeg har et super godt vennepar som vi holder meget af! De har en skøn søn på ca 3 år, som vi også holder meget af!

Problemet er at hver gang de er på besøg så ender deres bleskift aaaaltid i vores sofa, uden underlag, håndklæde eller lignende... Vi har hele tiden syntes at det var lidt underligt, og har også forsøgt at ligge et håndklæde på badeværelset men det virker ikke rigtig.. Vi har lidt svært ved at sige højt at vi syntes det er lidt ulækkert, og er egentlig også blevet i tvivl om hvorvidt det mon er os der er sippede, eller hva ??

Er der heeeelt normalt at man lige skifter sit barn i sofaen ? Skal siges at de har gjort det altid, og at det jo ikke er helt så besværligt for dem længere da drengen jo efterhånden har en god alder og godt selv kan styre sin krop, men nu hvor vi selv venter en lille en ønsker vi jo bare at det på sigt ikke er sådan at vores barn skal tro at det er iorden at blive skiftet i sofaen.... vi mener i hvert fald at det hører sig til på toilettet...

Vi har også tænkt at så snart vi selv har en pusleplads oppe og vores lille ny er kommet til verden, at vi så beder dem bruge den, men det som vi egentlig ville frem til var nok bare om det er normalt med bleskift i sofaen ? -Eller om vi er på "rette vej"..

På forhånd tak

Hvis vi er steder hvor der ikke er en form for pusleunderlag, ligger jeg selv et håndklæde på gulvet, eller håndklæde i sofaen.

Kunne ikke finde på at ligge mit barn på den "bare" sofa, men med underlag ser jeg ikke noget problem i det.

Men hvis der er plads på toilettet ville jeg da klart foretrække det

Anmeld

23. september 2012

gokkelok

Det er vel ok, at skifte i sofaen. Men det er da normalt, at man lige kommer et underlag under babyen. Det er andet er da for ulækkert...

Jeg synes bestemt ikke du er sippet!

Anmeld

23. september 2012

Bassemor<3

Jeg synes IKKE det er jer der er gal på den ! Bleskift hører til PÅ BADEVÆRELSET ! Jeg synes det er SÅ klamt at skifte i sofaen, kender endda nogen der skifter PÅ KØKKENBORDET.

Ja jeg synes det er virkelig vammelt.

Anmeld

23. september 2012

NNL

Kan godt se det er svært at sige noget til efter tre år, men måske du bare skal være ærlig og sige at når nu der kommer en pusleplads, vil I gerne at den bliver brugt, så jeres lille baby lærer at det er dér det foregår

Personligt har jeg før skiftet ble i en sofa, men ALDRIG uden vandtæt underlag og ALDRIG uden at spørge først... Og jeg ville da så bestemt acceptere at nogen sagde, at jeg skulle gøre det et andet sted

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.