Anonym skriver:
Hej alle tumlinge-mødre.!
Jeg vil først sige at jeg har valgt at være anonym da jeg ikke vil risikere at gøre nogle kede af det i tilfælde af at blive "genkendt"..
Sagen er den at jeg selv er gravid med termin om 2 måneder.. Det er vores første barn og jeg har derfor ikke den store erfaring indenfor denne "verden" -Derfor jeg spørger jer som er midt i det.
Mit dilemma..
Kæresten og jeg har et super godt vennepar som vi holder meget af! De har en skøn søn på ca 3 år, som vi også holder meget af!
Problemet er at hver gang de er på besøg så ender deres bleskift aaaaltid i vores sofa, uden underlag, håndklæde eller lignende... Vi har hele tiden syntes at det var lidt underligt, og har også forsøgt at ligge et håndklæde på badeværelset men det virker ikke rigtig.. Vi har lidt svært ved at sige højt at vi syntes det er lidt ulækkert, og er egentlig også blevet i tvivl om hvorvidt det mon er os der er sippede, eller hva ??
Er der heeeelt normalt at man lige skifter sit barn i sofaen ? Skal siges at de har gjort det altid, og at det jo ikke er helt så besværligt for dem længere da drengen jo efterhånden har en god alder og godt selv kan styre sin krop, men nu hvor vi selv venter en lille en ønsker vi jo bare at det på sigt ikke er sådan at vores barn skal tro at det er iorden at blive skiftet i sofaen.... vi mener i hvert fald at det hører sig til på toilettet...
Vi har også tænkt at så snart vi selv har en pusleplads oppe og vores lille ny er kommet til verden, at vi så beder dem bruge den, men det som vi egentlig ville frem til var nok bare om det er normalt med bleskift i sofaen ? -Eller om vi er på "rette vej"..
På forhånd tak
Hvis vi er steder hvor der ikke er en form for pusleunderlag, ligger jeg selv et håndklæde på gulvet, eller håndklæde i sofaen.
Kunne ikke finde på at ligge mit barn på den "bare" sofa, men med underlag ser jeg ikke noget problem i det.