Dilemma... Ang bleskift.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.773 visninger
19 svar
0 synes godt om
23. september 2012

Anonym trådstarter

Hej alle tumlinge-mødre.!

Jeg vil først sige at jeg har valgt at være anonym da jeg ikke vil risikere at gøre nogle kede af det i tilfælde af at blive "genkendt"..

Sagen er den at jeg selv er gravid med termin om 2 måneder.. Det er vores første barn og jeg har derfor ikke den store erfaring indenfor denne "verden" -Derfor jeg spørger jer som er midt i det.

Mit dilemma..

Kæresten og jeg har et super godt vennepar som vi holder meget af! De har en skøn søn på ca 3 år, som vi også holder meget af!

Problemet er at hver gang de er på besøg så ender deres bleskift aaaaltid i vores sofa, uden underlag, håndklæde eller lignende... Vi har hele tiden syntes at det var lidt underligt, og har også forsøgt at ligge et håndklæde på badeværelset men det virker ikke rigtig.. Vi har lidt svært ved at sige højt at vi syntes det er lidt ulækkert, og er egentlig også blevet i tvivl om hvorvidt det mon er os der er sippede, eller hva ??

Er der heeeelt normalt at man lige skifter sit barn i sofaen ? Skal siges at de har gjort det altid, og at det jo ikke er helt så besværligt for dem længere da drengen jo efterhånden har en god alder og godt selv kan styre sin krop, men nu hvor vi selv venter en lille en ønsker vi jo bare at det på sigt ikke er sådan at vores barn skal tro at det er iorden at blive skiftet i sofaen.... vi mener i hvert fald at det hører sig til på toilettet...

Vi har også tænkt at så snart vi selv har en pusleplads oppe og vores lille ny er kommet til verden, at vi så beder dem bruge den, men det som vi egentlig ville frem til var nok bare om det er normalt med bleskift i sofaen ? -Eller om vi er på "rette vej"..

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2012

BabyMus

Nu har jeg ikke selv nogle børn endnu, så skal ikke gøre mig klog på om det er rigtigt eller forkert, men jeg tror ikke du er galt på den! Jeg synes det lyder lidt klamt, undskyld mig. Men bakterier direkte i sofaen.. Nej, det ville jeg godt nok aldrig selv gøre og ville også sige til folk at de måtte finde et underlag hvis de gjorde det i min sofa. Så tror du er på rigtig vej og det er din veninde som måske ikke er på den rigtige vej, hun tænker måske ikke over det. Jeg synes i hvert fald det virker lidt upassende. Som minium skulle der være et underlag, og ellers som du siger, ud på badeværelset!

Anmeld

23. september 2012

bubba

Synes ikke du er sippet. Synes der er mega klamt at skifte sit barn i en sofa - og så UDEN underlag.?!! Havde det været mine venner havde jeg sagt at hos os foregår sådan noget ikke i en sofa.. 

Anmeld

23. september 2012

Dittemor26

Anonym skriver:

Jeg vil først sige at jeg har valgt at være anonym da jeg ikke vil risikere at gøre nogle kede af det i tilfælde af at blive "genkendt"..

Sagen er den at jeg selv er gravid med termin om 2 måneder.. Det er vores første barn og jeg har derfor ikke den store erfaring indenfor denne "verden" -Derfor jeg spørger jer som er midt i det.

Mit dilemma..

Kæresten og jeg har et super godt vennepar som vi holder meget af! De har en skøn søn på ca 3 år, som vi også holder meget af!

Problemet er at hver gang de er på besøg så ender deres bleskift aaaaltid i vores sofa, uden underlag, håndklæde eller lignende... Vi har hele tiden syntes at det var lidt underligt, og har også forsøgt at ligge et håndklæde på badeværelset men det virker ikke rigtig.. Vi har lidt svært ved at sige højt at vi syntes det er lidt ulækkert, og er egentlig også blevet i tvivl om hvorvidt det mon er os der er sippede, eller hva ??

Er der heeeelt normalt at man lige skifter sit barn i sofaen ? Skal siges at de har gjort det altid, og at det jo ikke er helt så besværligt for dem længere da drengen jo efterhånden har en god alder og godt selv kan styre sin krop, men nu hvor vi selv venter en lille en ønsker vi jo bare at det på sigt ikke er sådan at vores barn skal tro at det er iorden at blive skiftet i sofaen.... vi mener i hvert fald at det hører sig til på toilettet...

Vi har også tænkt at så snart vi selv har en pusleplads oppe og vores lille ny er kommet til verden, at vi så beder dem bruge den, men det som vi egentlig ville frem til var nok bare om det er normalt med bleskift i sofaen ? -Eller om vi er på "rette vej"..

På forhånd tak

Hej med dig

Jeg må sige at jeg giver dig helt ret. Bleskift hører i hvert fald ikke til i vores sofa! Synes ikke det hører sig til der. Og jeg er bestemt ikke sippet med hverken det ene eller andet, men liiige det der synes jeg hører til på puslepladsen/badeværelset.

Anmeld

23. september 2012

Bak

Anonym skriver:

Mit dilemma..

På forhånd tak

Jeg har heller ikke børn endnu. Men jeg synes bestemt heller ikke bleskift hører til i sofaen.
Noget lidt andet.. Hvis deres søn er 3 år nu, og du er gravid.. Så tænker jeg lidt at du ikke behøver gøre så meget ved det, for deres barn er nok renlig før jeres overhovedet forstår noget om bleskift Og du siger selv, at de har gjort sådan altid, så måske de ville blive lidt kede af det, hvis du først bringer det op nu. Kan godt forstå dig, men nu er deres dreng vel snart renlig alligevel..

Anmeld

23. september 2012

SussieThyssen

Det handler jo nok om opdragelse tror jeg. Af vennerne altså

Hehe!

Jeg synes bestemt heller ikke at man bare skifter ble i sofaen..bvadr!

Så frem over, så henvis venner og familie til puslepladsen, hvor I nu indretter den, også dem der ellers har skiftet bleverne i sofaen., Hvis de siden skulle tillægge sig en mere.

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. september 2012

2babygirls

Anonym skriver:

Mit dilemma..

På forhånd tak

Herhjemme kan vi godt finde på at skifte vores datter i sofaen. Men som regel foregår det på puslemåtten på toilettet.
Hvis vi er ved venner låner vi deres pusleplads, men det har mine forældre ikke, så der lægger vi et underlag på gulvet/sofaen og skifter hende.

Jeg ville sige det til mit vennepar, men de blir nok noget forbavsede når de i så lang tid har måtte gøre det og pludselig siger i fra.

Anmeld

23. september 2012

Mussen2

Jeg synes der er stor forskel på hvordan det forgår om det er en tisse ble etc. Jeg har skiftet mange tisse bleer i en sofa og alverdeens andre steder. Af med bleen og en ny ind under, altså ingen bare baller i sofaen.
Og så vaksk hænder bagefter

Men altså jeg gør det da ikke i andres sofa.....

Anmeld

23. september 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Mussen2 skriver:

Jeg synes der er stor forskel på hvordan det forgår om det er en tisse ble etc. Jeg har skiftet mange tisse bleer i en sofa og alverdeens andre steder. Af med bleen og en ny ind under, altså ingen bare baller i sofaen.
Og så vaksk hænder bagefter

Men altså jeg gør det da ikke i andres sofa.....

Der vil jeg erklære mig enig, for sådan kan det også ske hjemme hos os

Jeg ser helt ærligt ikke problemet i at skifte en tisse ble i sofaen. Er der mere i, så foregår det KLART på toilettet eller hvor man nu lige har puslepladsen.

Er jeg andre steder, skifter jeg der hvor der skal skiftes.

Anmeld

23. september 2012

Faith

Jeres sofa/hjem, jeres regler!

Synes bestemt godt i kan sige til dem at i ikke bryder jer om at de skifter deres dreng i jeres sofa. Kan du ikke sige "Jeg har lagt et håndklæde frem på badeværelset, så der kan i pusle ham". Hvis de så ikke fanger den, ja så må i jo bøje det i neon

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.