2 spørgsmål (kanonkuren + lang tid om at blive gravid)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.051 visninger
14 svar
0 synes godt om
21. september 2012

Anonym trådstarter

hej.

Til jer der tog lang tid om at blive gravide 1 gang ( over 1 år ) hvor lang tid tog det jer om at blive gravide 2 gang ?

det tog os lang tid at blive gravid med nr 1 som vi desværre mistede.

Ang kanonkuren : skal man tage alle de vitaminer de råder til eller er det nok kun at tage et eller nogle af dem ? vi overvejer nemlig at prøve det....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2012

bette bebs

Jeg har ikke været i gang med PB over et år. Men jeg har lige læst at regeringen fremover vil anbf at man følger fx kiss kosten inden man bliver behandlet for barnløshed fordi det giver så gode resultater. Jeg har bogen "spis dig gravid" og de har åbenbart en ret godt succesrate for deres kunder, som så slipper for alle mulige homon behandlinger mv.
Det var måske værd at overveje, det ser ud til man nemt kan købe sig fatiig i tilsukd på kanonkuren!

Anmeld

21. september 2012

Anonym trådstarter

bette bebs skriver:

Jeg har ikke været i gang med PB over et år. Men jeg har lige læst at regeringen fremover vil anbf at man følger fx kiss kosten inden man bliver behandlet for barnløshed fordi det giver så gode resultater. Jeg har bogen "spis dig gravid" og de har åbenbart en ret godt succesrate for deres kunder, som så slipper for alle mulige homon behandlinger mv.
Det var måske værd at overveje, det ser ud til man nemt kan købe sig fatiig i tilsukd på kanonkuren!

kender en der er har prøvet et leve efter "spis dig gravid" og synes at det er alt for meget af det gode, da jeg også gerne vil leve hehe synes der er for mange ting man ikke må spise osv og hende jeg kender gav op efter 2 uger så tror ikke det er noget for mig

Jeg og kæresten er begyndt at leve sundt og dyrke motion på vores egen måde for at se om det ikke kan hjælpe på det, da det virker bedre for os men tak for rådet  

( skal lige sige at vi begge bliver tjekket hos lægen inden for de næste 2 uger, for at se om der skulle være noget hormonelt ivejen for barnløsheden )

Anmeld

21. september 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

hej.

Til jer der tog lang tid om at blive gravide 1 gang ( over 1 år ) hvor lang tid tog det jer om at blive gravide 2 gang ?

det tog os lang tid at blive gravid med nr 1 som vi desværre mistede.

Ang kanonkuren : skal man tage alle de vitaminer de råder til eller er det nok kun at tage et eller nogle af dem ? vi overvejer nemlig at prøve det....

Det er ikke ret mange dage siden, vi sidst havde den med kanonkuren oppe at vende.

Og til det vil jeg nok engang sige, at ekstra vitaminer og mineraler er fint nok hvis man er i underskud, men hvis man ikke er det, så hjælper den ikke en døjt, og da de fleste danskere højest mangler en smule ekstra kalk eller B2 vitamin, måske lidt D-vitamin i vinterhalvåret, så får vi så rigeligt af alt det andet.
Rent faktisk er det direkte farligt at overdossere mht visse vitamin- og mineraltyper, og så vil det have den stik modsatte virkning på produktionen af æg og sædceller, for så forgifter I kroppen i stedet.
Så tænk jer grundigt om.
Der er en grund til at lægerne/videnskaben advarer mod al den ekstra vitamin-tagen.

Man kan sammenligne det med ens bil..selvom du giver den ekstra olie og brændstof så bliver den stadig ikke til en Farrari.
Hvis I tror I mangler vitaminer og mineraler, så få foretaget en blodprøve hos lægen og drøft det med ham/hende.

Kærligst
Sussie

Anmeld

21. september 2012

Putomanen

SussieThyssen skriver:

Det er ikke ret mange dage siden, vi sidst havde den med kanonkuren oppe at vende.

Og til det vil jeg nok engang sige, at ekstra vitaminer og mineraler er fint nok hvis man er i underskud, men hvis man ikke er det, så hjælper den ikke en døjt, og da de fleste danskere højest mangler en smule ekstra kalk eller B2 vitamin, måske lidt D-vitamin i vinterhalvåret, så får vi så rigeligt af alt det andet.
Rent faktisk er det direkte farligt at overdossere mht visse vitamin- og mineraltyper, og så vil det have den stik modsatte virkning på produktionen af æg og sædceller, for så forgifter I kroppen i stedet.
Så tænk jer grundigt om.
Der er en grund til at lægerne/videnskaben advarer mod al den ekstra vitamin-tagen.

Man kan sammenligne det med ens bil..selvom du giver den ekstra olie og brændstof så bliver den stadig ikke til en Farrari.
Hvis I tror I mangler vitaminer og mineraler, så få foretaget en blodprøve hos lægen og drøft det med ham/hende.

Kærligst
Sussie

Anmeld

21. september 2012

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Så tænk jer grundigt om.

Kærligst
Sussie

mange tak for svaret jeg har fået taget blodprøver idag hos lægen til fertililetets prøver så venter selvfølge indtil jeg får svar på om der er nogen galt som vitaminer ikke kan gøre noget ved

vi overvejer kanonkure fordi sidste vi var igeng med Pb, begyndte jeg på folinsyre da vi havde prøvet ca 1,5 år og blev gravid en mdr senere.. men det er jo selvfølgelig ikke sikkert at det var det som virkede

havde ikke lige set der har været en tråd om kanonkuren

Anmeld

21. september 2012

Putomanen

Anonym skriver:

mange tak for svaret jeg har fået taget blodprøver idag hos lægen til fertililetets prøver så venter selvfølge indtil jeg får svar på om der er nogen galt som vitaminer ikke kan gøre noget ved

vi overvejer kanonkure fordi sidste vi var igeng med Pb, begyndte jeg på folinsyre da vi havde prøvet ca 1,5 år og blev gravid en mdr senere.. men det er jo selvfølgelig ikke sikkert at det var det som virkede

Folinsyre hjælper ikke på chancen for graviditet, men den hjælper med at fostret ikke får neuralrørsdefekter i starten af graviditeten.

Der går mange historier om en masse vitaminer osv. som skal virke, og jeg tror der er mange firmaer, som tjener godt på det. Men det bedste er at spise sundt og varieret og få noget motion.

Jeg håber, at det snart lykkes for jer 

Anmeld

21. september 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Folinsyre er altid godt at tage hvis man planlægger baby, men det har ingen indflydelse på dig, kun på baby, fordi det forebygger rygmarvsbrok.
Men du bliver ikke mere fertil af den grund.

Anmeld

21. september 2012

SussieThyssen

Putomanen skriver:

Folinsyre hjælper ikke på chancen for graviditet, men den hjælper med at fostret ikke får neuralrørsdefekter i starten af graviditeten.

Der går mange historier om en masse vitaminer osv. som skal virke, og jeg tror der er mange firmaer, som tjener godt på det. Men det bedste er at spise sundt og varieret og få noget motion.

Anmeld

21. september 2012

Anonym trådstarter

Putomanen skriver:

tak for svaret

Nej tror også bare det var mere held at de skete.. men synes bare det var lidt pudsigt at jeg blev gravid en mdr efter jeg begyndte at tage livol graviditets folinsyre når vi havde prøvet så lang tid

Vi er også startet med sund kost og motion da vi ikke har levet ret sundt førhen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.