Kloster skriver:
I aften skal vores store søn i byen for første gang. Altså til drukfest. Han går i 9. klasse og har allerede her, gjort det bedre end sine forældre 
Men jeg føler...... Ja hvad føler jeg.... Jeg føler, at nu giver jeg slip.. Nu er det ikke direkte opdragelse mere, nu er det kun rådgivning og vejledning.
Hvad skal jeg sige som støttende ord i aften og skal jeg overhovedet sige noget...
Husk ALDRIG at køre med nogen, der har drukket ell du ikke kender.
Husk at opføre dig ordentligt.
Husk at behandle pigerne ordentligt og snak ordentligt til folk.
Husk at ring hjem, før du ligger død-drukket.
Husk at passe på dig selv.
Husk at ikke bukke under for gruppepres - SÅ RINGER DU HJEM!!
Husk ikke at gå i seng med nogen. Det er ALT for tidligt endnu!!
Husk at ring hjem, når du skal hentes. Uanset hvad kl er.
Husk at passe på dig selv..
Husk at ring hjem når du skal hjem.
Husk at passe på dig selv.
Husk at ring hjem når du skal hjem...
Osv osv osv osv............
Åh hvor er det svært at være mor... Evig dårlig samvittighed og evig bekymringer.....
Jeg kan nok egentlig bare tro på og håbe på, at vi har gjort det godt nok. At vi har rustet vores nu unge menneske til at være klar til at stå på egne ben til en fest, hvor den virkelige verden netop står og banker på døren.
(Og han er først kommet nu og vi til fester. Han har ikke været klar til det før nu. Og hans bud på alkohol var 6 Mokai. Det var vist nok, mente han) Måske er det hele bare helt okay..... 
Jeg forstår dig godt .. Meeen altså , hvis du var min mor og du havde sagt den der remse .. Ja .. Det gad jeg ærlig talt ikke at høre på 
Men vi er så forskellige .. Og jeg har altid haft en meget fri opdragelse så det er nok derfor jeg har den holdning .. Hehe ..