Har jeg mon gjort det godt nok??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2012

serinasmor

Du har helt ret ... det er for sent at opdrage ... nu skal du i stedet til at råde og vejlede og stole på at opdragelsen var god så han kan træffe de rigtige beslutninger .... 6 mokai lyder som om du har en fornuftig søn

Du kan nok glemme alt om påtaler om at behandle pigerne ordentligt og ikke have sex ....

Jeg tror ærligt jeg ville købe en pakke kondomer til ham og give ham den med i stedet ... og så stole på at dit kvindesyn havde smittet af på ham..

Fortælle ham at lige meget hvad så kan han altid ringe hjem og blive hentet ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2012

L&V

Kloster skriver:

Hæ hæ, sjovt du bed mærke i at det var alt for tidligt med den første gang sex. Det er nu ikke lige det, der fylder allermest. Heldigvis... Men det er bare ikke nemt pludselig at stå med sådan et stort barn/ungt menneske og skal give slip.

Overlade det til verden og håbe på verden er god.

Ha ha Hver ting til sin tid Min søster og jeg har haft meget forskellig måder at være unge på og er opdraget forskelligt (der er 7år mellem os)

Der var mange regler, påmindelser osv for min søster, hun havde en vild ungdom med masser af druk og hvad der ellers høre til.

Jeg er blevet opdraget med meget frie rammer og med troen på at jeg godt vidste hva der var rigtigt og forkert og har da gået i byen og alt det der man det har overhovedet ikke været så vildt. Jeg havde værdierne med mig i rygsækken og vidste hva et fornuftigt menneske gjorde( har da os været knap så fornuftig til tider, men det ska der os være plads til)

Stol på ham og vær tryg ved det, det er alfa omega

Anmeld

21. september 2012

Mettefpigen

Det eneste jeg synes du skal sige er : du ved vi er her, ring når du har brug for det, pas på dig selv og god fest :-)

Jeg havde aftaler med min mor, jeg ringede når jeg havde brug for det, og ringede eller skrev hvis jeg sov ude :-) og det gik fint!! :-)

Anmeld

21. september 2012

SussieThyssen

Ja  det er ikke let at give slip.

Nu har mine slet ikke fået lov til drukfester i 9. og de har heller ikke haft lyst, så det har været så let i den retning.

Når man kun er 15 så er det alt for tidligt til den slags, altså det med alkohol.

Men igen, det afhænger jo også af den kultur man har i hjemmet og vores er så nul druk...måske et glas vin til maden ved særlige lejligheder, men ingen børn eller unge ser en voksen i familien påvirket på nogen måde, så det smitter jo nok også af på dem.

Nå, men ellers så har mine altid blevet hentet og bragt, og da de blev lidt ældre, så kunne de altid ringe uanset hvor de havnede henne og uanset hvad der skete..også selvom de alligevel skulle være blevet for fulde.

Og så har vi lært dem at man aldrig forlader et glas eller en flaske med indhold...hvis man ikke kan drikke det hele, så lader man det stå og tager hul på noget nyt, man ved aldrig hvad folk af kådhed kan finde på at putte i det.

Det med sex, der er 15 år altså ikke for tidligt, der er masser af unge, der dyrker sex længe før det, og så er det bedre du udstyrer knægten med en pakke kondomer, så du er sikker på han har nogle, og siger til ham, at han altid skal have et par stykker i sin pung og at han ikke så meget som nærmer sig en pige uden at have et på

Og endelig, at han aldrig skal være bange for at bruge sine forældre som undskyldning, hvis nogle forsøger at lokke ham til noget dumt. De må gerne sige atfar eller mor slår dem ihjel eller bliver tossede, så nej tak. Det kan jeres skuldre sagtens bære, og det giver dem styrke at vide at I er der.

Og så er det jo ellers frihed under ansvar.
Overholder han jeres aftaler er det flot, hvis ikke, jamen så er der nul fester x antal tid.

Kærligst
Sussie

Anmeld

21. september 2012

morethanperfect

Kloster skriver:

I aften skal vores store søn i byen for første gang. Altså til drukfest. Han går i 9. klasse og har allerede her, gjort det bedre end sine forældre

Men jeg føler...... Ja hvad føler jeg.... Jeg føler, at nu giver jeg slip.. Nu er det ikke direkte opdragelse mere, nu er det kun rådgivning og vejledning.

Hvad skal jeg sige som støttende ord i aften og skal jeg overhovedet sige noget...

Husk ALDRIG at køre med nogen, der har drukket ell du ikke kender.

Husk at opføre dig ordentligt.

Husk at behandle pigerne ordentligt og snak ordentligt til folk.

Husk at ring hjem, før du ligger død-drukket.

Husk at passe på dig selv.

Husk at ikke bukke under for gruppepres - SÅ RINGER DU HJEM!!

Husk ikke at gå i seng med nogen. Det er ALT for tidligt endnu!!

Husk at ring hjem, når du skal hentes. Uanset hvad kl er.

Husk at passe på dig selv..

Husk at ring hjem når du skal hjem.

Husk at passe på dig selv.

Husk at ring hjem når du skal hjem...

Osv osv osv osv............

Åh hvor er det svært at være mor... Evig dårlig samvittighed og evig bekymringer.....

Jeg kan nok egentlig bare tro på og håbe på, at vi har gjort det godt nok. At vi har rustet vores nu unge menneske til at være klar til at stå på egne ben til en fest, hvor den virkelige verden netop står og banker på døren.

(Og han er først kommet nu og vi til fester. Han har ikke været klar til det før nu. Og hans bud på alkohol var 6 Mokai. Det var vist nok, mente han) Måske er det hele bare helt okay.....

Jeg forstår dig godt .. Meeen altså , hvis du var min mor og du havde sagt den der remse .. Ja .. Det gad jeg ærlig talt ikke at høre på
Men vi er så forskellige .. Og jeg har altid haft en meget fri opdragelse så det er nok derfor jeg har den holdning .. Hehe ..

Anmeld

21. september 2012

Bare mig..

Jeg synes du gør dig nogen gode tanker - men det er tanker som din søn formegentlig godt ved.

Jeg er selv ung, så som en anden skriver er det ikke længe siden jeg selv var der.. Eller....

Men mit råd vil være at du ikke skal være for kontrollerende, og du skal ikke liiiige fyre 1000 gode råd af inden han går ud af døren..

Jeg ville sige: "ha' en god aften og så skal du endelig ikke have dårlig samvittighed over at ringe når du vil hjem eller hvis der opstår noget."

Det værste en mor og far kan gøre er da at kontrollere og sætte for store grænser.

Jeg har ALDRIG overtrådt en regl ved min mor. Men jeg har bestemt heller ikke været kedelig. - Min mor stolede på mig, hvilket hun også kunne. Hun kom ikke med de der "kedelige råd", men jeg fik altid at vide, at jeg aldrig skulle tvivle på om jeg måtte ringe. Det gav mig ro, og jeg vidste at jeg kunne overholde de regler der nu engang var, fordi min mor ikke satte for strænge krav.

Det har været hårdt for hende, som alle andre forældre har de første år hvor man giver slip på børn, men vi har altid haft en god dialog omkring det og alt andet. Det gode forhold har resulteret i at min mog og jeg er bedste veninder idag...

Det var bare min historie og råd, håber du kan bruge lidt.. Og så tror jeg du kan slappe lidt af i aften

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.