Har jeg mon gjort det godt nok??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

942 visninger
15 svar
0 synes godt om
21. september 2012

Kloster

I aften skal vores store søn i byen for første gang. Altså til drukfest. Han går i 9. klasse og har allerede her, gjort det bedre end sine forældre

Men jeg føler...... Ja hvad føler jeg.... Jeg føler, at nu giver jeg slip.. Nu er det ikke direkte opdragelse mere, nu er det kun rådgivning og vejledning.

Hvad skal jeg sige som støttende ord i aften og skal jeg overhovedet sige noget...

Husk ALDRIG at køre med nogen, der har drukket ell du ikke kender.

Husk at opføre dig ordentligt.

Husk at behandle pigerne ordentligt og snak ordentligt til folk.

Husk at ring hjem, før du ligger død-drukket.

Husk at passe på dig selv.

Husk at ikke bukke under for gruppepres - SÅ RINGER DU HJEM!!

Husk ikke at gå i seng med nogen. Det er ALT for tidligt endnu!!

Husk at ring hjem, når du skal hentes. Uanset hvad kl er.

Husk at passe på dig selv..

Husk at ring hjem når du skal hjem.

Husk at ring hjem når du skal hjem...

Osv osv osv osv............

Åh hvor er det svært at være mor... Evig dårlig samvittighed og evig bekymringer.....

Jeg kan nok egentlig bare tro på og håbe på, at vi har gjort det godt nok. At vi har rustet vores nu unge menneske til at være klar til at stå på egne ben til en fest, hvor den virkelige verden netop står og banker på døren.

(Og han er først kommet nu og vi til fester. Han har ikke været klar til det før nu. Og hans bud på alkohol var 6 Mokai. Det var vist nok, mente han) Måske er det hele bare helt okay.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Altså, nu er jeg kun 19 - så det er jo ikke så længe siden jeg gik i 9 klasse og var WOOP WOOP på fest og druk.

Men jeg vil sige til dig, at - havde min mor sagt det du skriver her til mig - så havde jeg nok ikke været så pærelam til hver fest

Du har gjort det godt!

Anmeld

21. september 2012

L&V

Kloster skriver:

I aften skal vores store søn i byen for første gang. Altså til drukfest. Han går i 9. klasse og har allerede her, gjort det bedre end sine forældre

Men jeg føler...... Ja hvad føler jeg.... Jeg føler, at nu giver jeg slip.. Nu er det ikke direkte opdragelse mere, nu er det kun rådgivning og vejledning.

Hvad skal jeg sige som støttende ord i aften og skal jeg overhovedet sige noget...

Husk ALDRIG at køre med nogen, der har drukket ell du ikke kender.

Husk at opføre dig ordentligt.

Husk at behandle pigerne ordentligt og snak ordentligt til folk.

Husk at ring hjem, før du ligger død-drukket.

Husk at ikke bukke under for gruppepres - SÅ RINGER DU HJEM!!

Husk ikke at gå i seng med nogen. Det er ALT for tidligt endnu!!

Husk at ring hjem, når du skal hentes. Uanset hvad kl er.

Husk at passe på dig selv..

Husk at ring hjem når du skal hjem.

Husk at ring hjem når du skal hjem...

Osv osv osv osv............

Åh hvor er det svært at være mor... Evig dårlig samvittighed og evig bekymringer.....

Jeg kan nok egentlig bare tro på og håbe på, at vi har gjort det godt nok. At vi har rustet vores nu unge menneske til at være klar til at stå på egne ben til en fest, hvor den virkelige verden netop står og banker på døren.

(Og han er først kommet nu og vi til fester. Han har ikke været klar til det før nu. Og hans bud på alkohol var 6 Mokai. Det var vist nok, mente han) Måske er det hele bare helt okay.....

Det er jo svært at sige om man har gjorde det godt nok, men det må man jo stole på. Nu ved jeg ikke om du ved hvad den gennemsnitlige alder for unges første gang er, men tror ikke du skal regne med der går flere år Det eneste råd jeg vil gi er, lad ham komme til jer og lad være med at kontrollere ham

Anmeld

21. september 2012

Kloster

rikkeregnbue skriver:

Altså, nu er jeg kun 19 - så det er jo ikke så længe siden jeg gik i 9 klasse og var WOOP WOOP på fest og druk.

Men jeg vil sige til dig, at - havde min mor sagt det du skriver her til mig - så havde jeg nok ikke været så pærelam til hver fest

Du har gjort det godt!

Åh jeg skal/må slet ikke sige noget til ham, så ruller han øjne af mig  Så det jeg skal sige skal være ganske kort også må jeg håbe...

Anmeld

21. september 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Kloster skriver:

Åh jeg skal/må slet ikke sige noget til ham, så ruller han øjne af mig  Så det jeg skal sige skal være ganske kort også må jeg håbe...

Så sig: "Husk og opfør dig ordentligt og ring når du vil hjem!"

Anmeld

21. september 2012

Kloster

Månsson skriver:

Det er jo svært at sige om man har gjorde det godt nok, men det må man jo stole på. Nu ved jeg ikke om du ved hvad den gennemsnitlige alder for unges første gang er, men tror ikke du skal regne med der går flere år Det eneste råd jeg vil gi er, lad ham komme til jer og lad være med at kontrollere ham

Hæ hæ, sjovt du bed mærke i at det var alt for tidligt med den første gang sex. Det er nu ikke lige det, der fylder allermest. Heldigvis... Men det er bare ikke nemt pludselig at stå med sådan et stort barn/ungt menneske og skal give slip.

Overlade det til verden og håbe på verden er god.

Anmeld

21. september 2012

Kloster

rikkeregnbue skriver:

Så sig: "Husk og opfør dig ordentligt og ring når du vil hjem!"

Jeps... Og alle de andre ting, må jeg bare tænke...

Anmeld

21. september 2012

Bebsesmoar

Husk gummi!! 

Jeg håber han får en god tur og at du ikke sidder og tripper med dårlige nerver som jeg nok ville have gjort!! 

Anmeld

21. september 2012

Kloster

Bebsesmoar skriver:

Husk gummi!! 

Jeg håber han får en god tur og at du ikke sidder og tripper med dårlige nerver som jeg nok ville have gjort!! 

for helvede da...

Altid altid altid A L T I D !!!!!!!!!!!! Gummi........ Men det er nok alligevel for tidligt endnu. Det er stadig kun første gang, han skal i byen og er først klar til det nu. Har selv meldt fra en del gange, når han er blevet spurgt.

Anmeld

21. september 2012

Frk.S

Puha, kan sagtens forstå dig.

Freja er kun 1 år, og jeg er allerede begyndt at tænke på, hvordan det skal gribes an, når hun engang når dertil.  

Det lyder da som om du har gjort det godt - og det skal du nok bare tro på.

Jeg har en ide om, at Freja vil få rimelig løse tøjler (når hun altså er gammel nok). 

Hun må ikke på nogen måde være bange for at ringe hjem hvis hun skulle være blevet for fuld, så hun ender med at ligge døddrukken et eller andet sted.
Hun må ikke tro at det er bedre at køre med nogen der har drukket end at ringe til os (uanset tidspunkt).

Så ja, jeg har nogle af de samme tanker som dig (selvom der heldigvis er laaang tid til)!

Hvis hun overholder de ganske få regler der er, så kan hun få lov at beholde de frie tøjler.

For ja, det allervigtigste er jo at de PASSER PÅ SIG SELV (og hinanden)!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.