ikke enig om en mere. hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg har virkelig brug for hjælp, vi har X antal børn nu. Og har hele tiden været aftalen vi ikke skulle have flere. Har Så bare det problem jeg ønsker mig en, mere ikke lige nu men måske om et års tid.

Manden ønsker sig ikke flere og har valgt at han ville have klippet strengen.
Skal jeg bare være glad for dem vi har og til side sæt mit eget ønske om en mere for hans skyld?

Den er svær - hvis I kun havde et barn, ville jeg bakke dig op - har I fx tre, er jeg på din mands side - men egentlig er det jo ikke antallet, men forældrenes ønsker og overskud, det handler om. Og der findes ikke nogen gylden regel om, hvornår man må henholdsvis sige stop eller insistere på et barn mere. 

Jeg troede, at jeg ville have nr. fire før eller siden, men i dag er jeg meget glad for, at vi stoppede ved nr. tre.  Jeg synes, det er LANGT hårdere at have store børn/teenagere end små børn - ansvaret for deres fremtid tynger hårdere, bekymringerne om deres trivsel fylder mere, og det er slut med bare at sige "så, så" og puste på en skramme - deres problemer og udfordringer er af en helt anden karakter nu. Jeg ville selvfølgelig være der for et barn mere - men det ville være svært at nå "omkring" dem alle. 

Når I nu har børn - i flertal! - synes jeg, det er i orden, at din mand stiller sig tilfreds og ikke mener, overskuddet eller ønsket om flere er der. Jeg tror også på, at du vil kunne lære at affinde dig med det, men jeg forstår godt, det føles svært og definitivt helt at lukke den dør. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2012

TeamRocket

Jeg synes du skal acceptere at han ikke kan overskue flere, han skal jo helst kunne overskue at være en god far til dem i har, end at i får en mere og han så er en middelmådig far til dem alle, og så må du jo gøre op med dig selv om du vil leve med ham eller have flere børn. Jeg har en veninde der gik fra sin mand fordi han kun ville have det ene barn og det var ikke hendes drøm, og nogle drømme skal man ikke opgive, der er en hårfin grænse mellem kompromi og ja at give op. Men stor krammer til dig, jeg kan forstille mig det ikke er en nem situation at stå i. Specielt hvis han ikke vil se det fra din side. Nogle gange hjælper det utrolig meget hvis ens partner ikke er enig, men idet mindste villig til at se tingene fra den anden side og lige sige, hej jeg forstår dig godt det er bare ikke sådan jeg føler.

Herhjemme var vi enige om 2- og pludselig var jeg gravid igen, og vi anede ikke fra hovede til røv for at sige det mildt, men vi valgte at sige, jamen så skal vi sgu nok have tre- men SÅ gør vi også noget drastisk og sørger for der absolut ikke kan komme flere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.