Anonym skriver:
Jeg har virkelig brug for hjælp, vi har X antal børn nu. Og har hele tiden været aftalen vi ikke skulle have flere. Har Så bare det problem jeg ønsker mig en, mere ikke lige nu men måske om et års tid.
Manden ønsker sig ikke flere og har valgt at han ville have klippet strengen.
Skal jeg bare være glad for dem vi har og til side sæt mit eget ønske om en mere for hans skyld?
Den er svær - hvis I kun havde et barn, ville jeg bakke dig op - har I fx tre, er jeg på din mands side - men egentlig er det jo ikke antallet, men forældrenes ønsker og overskud, det handler om. Og der findes ikke nogen gylden regel om, hvornår man må henholdsvis sige stop eller insistere på et barn mere.
Jeg troede, at jeg ville have nr. fire før eller siden, men i dag er jeg meget glad for, at vi stoppede ved nr. tre. Jeg synes, det er LANGT hårdere at have store børn/teenagere end små børn - ansvaret for deres fremtid tynger hårdere, bekymringerne om deres trivsel fylder mere, og det er slut med bare at sige "så, så" og puste på en skramme - deres problemer og udfordringer er af en helt anden karakter nu. Jeg ville selvfølgelig være der for et barn mere - men det ville være svært at nå "omkring" dem alle.
Når I nu har børn - i flertal! - synes jeg, det er i orden, at din mand stiller sig tilfreds og ikke mener, overskuddet eller ønsket om flere er der. Jeg tror også på, at du vil kunne lære at affinde dig med det, men jeg forstår godt, det føles svært og definitivt helt at lukke den dør.
Anmeld