ikke enig om en mere. hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

800 visninger
11 svar
0 synes godt om
21. september 2012

Anonym trådstarter

Jeg har virkelig brug for hjælp, vi har X antal børn nu. Og har hele tiden været aftalen vi ikke skulle have flere. Har Så bare det problem jeg ønsker mig en, mere ikke lige nu men måske om et års tid.

Manden ønsker sig ikke flere og har valgt at han ville have klippet strengen.
Skal jeg bare være glad for dem vi har og til side sæt mit eget ønske om en mere for hans skyld?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2012

Faith

Anonym skriver:

Jeg har virkelig brug for hjælp, vi har X antal børn nu. Og har hele tiden været aftalen vi ikke skulle have flere. Har Så bare det problem jeg ønsker mig en, mere ikke lige nu men måske om et års tid.

Skal jeg bare være glad for dem vi har og til side sæt mit eget ønske om en mere for hans skyld?

Jeg sidder i nogenlunde samme situation som dig.

Vi har 3 børn, og jeg ved godt med min forstand at vi har rigeligt at se til. Men jeg har bare stadig et ønske om at få nr. 4. Ikke nu, men engang. Måske om 3-4 år.

Men manden er bestemt ikke enig og har snakket om at blive steriliseret. Jeg synes det er en ufatteligt dårlig ide og alt for drastisk. Han siger han ikke kan overtales til et fjerde barn, heller ikke om nogle år, og det gør ærlig talt rigtig ondt indeni, for jeg vil SÅ gerne.

Men jeg er nok nødt til at bide den i mig og acceptere at jeg ikke skal have flere børn. Men hvor er det svært!

Anmeld

21. september 2012

modesty

Anonym skriver:

Jeg synes godt at man kan have en debat kørende om for og imod uden at man skal tvinge sin holdning ned over hovedet på ham. Men i sidste ende må det være hans valg om han vil have flere eller ej.

Kan du ikke bruge P-piller så han ikke behøver at blive steriliseret?

Anmeld

21. september 2012

Anonym trådstarter

Synes det er rigtig svært. Manden kan og vil heller ikke overtales til en mere. Han har ikke overskudet til det med baby igen.
Kan ikke helt følge ham, for jeg lave næsten alt. Og maden står på bordet når han kommer hjem og der er sørget for alt.

Hvem ved hvordan tingene ser ud i fremtiden, så synes det er dumt.

Anmeld

21. september 2012

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg synes godt at man kan have en debat kørende om for og imod uden at man skal tvinge sin holdning ned over hovedet på ham. Men i sidste ende må det være hans valg om han vil have flere eller ej.

Kan du ikke bruge P-piller så han ikke behøver at blive steriliseret?

Kunne godt tage p-piller. Jeg bliver bare gravid med det samme næsten. Og han stoler ikke på jeg ikke bliver det, selvom jeg tager dem. Jeg kan jo ikke give en garnti for jeg ikke bliver det selvom jeg tager dem.
Så hellere være på den sikre side

Anmeld

21. september 2012

Kloster

Jeg HAR stå i samme situation. Vi har også 3 børn og nejj hvor jeg ønskede nr 4. Nu er nr 3, 8½ år, så det er noget tid siden nu.

Men vores den sisdte var vel omkring 1½-2 år, da jeg begyndte at tale om nr 4. Manden sagde blank nej. Han ønskede virkelig ikke flere børn og jeg havde rigtig svært ved at acceptere det. Det fyldte bare så meget ved mig. Var nærmest helt besat at ønsket om nr 4 og jeg blev rigtig ked af det, når jeg fandt ud af gang på gang, at jeg havde misforstået mandens "hints". For han gav ikke hints.

Da der var gået nogle år og nr 3 var omkring 5 år, synes jeg, der ville blive for lang tid imellem vores 4 børn, hvis det skulle være. Ja så begyndte jeg at skyde det fra mig igen. Dét var en lettelse. Jeg havde båret rundt på et ønske, der kun var mit og manden havde hørt på mine argumentationer og nærmest plageri i så mange år.

Det var som om, jeg nu kunne begynde at leve mit eget liv. Store børn, super lækker mand og bare et godt liv med ambitioner i arbejdslivet.

Nu..... Jeg skal bare ikke have flere børn! Puhha... Ville være en hel katastrofe, hvis jeg blev gravid nu

Råd.... Snak det hele GODT igennem og accepter din mands ønske. Tænk hvis det var omvendt...

Anmeld

21. september 2012

Anonym trådstarter

Kloster skriver:

Jeg HAR stå i samme situation. Vi har også 3 børn og nejj hvor jeg ønskede nr 4. Nu er nr 3, 8½ år, så det er noget tid siden nu.

Men vores den sisdte var vel omkring 1½-2 år, da jeg begyndte at tale om nr 4. Manden sagde blank nej. Han ønskede virkelig ikke flere børn og jeg havde rigtig svært ved at acceptere det. Det fyldte bare så meget ved mig. Var nærmest helt besat at ønsket om nr 4 og jeg blev rigtig ked af det, når jeg fandt ud af gang på gang, at jeg havde misforstået mandens "hints". For han gav ikke hints.

Da der var gået nogle år og nr 3 var omkring 5 år, synes jeg, der ville blive for lang tid imellem vores 4 børn, hvis det skulle være. Ja så begyndte jeg at skyde det fra mig igen. Dét var en lettelse. Jeg havde båret rundt på et ønske, der kun var mit og manden havde hørt på mine argumentationer og nærmest plageri i så mange år.

Det var som om, jeg nu kunne begynde at leve mit eget liv. Store børn, super lækker mand og bare et godt liv med ambitioner i arbejdslivet.

Nu..... Jeg skal bare ikke have flere børn! Puhha... Ville være en hel katastrofe, hvis jeg blev gravid nu

Råd.... Snak det hele GODT igennem og accepter din mands ønske. Tænk hvis det var omvendt...

Jeg lytter skam os til ham, men derfor synes jeg stadig det er svært når man selv har et ønske og ind finde sig med det.
Han snakkede jo hellere ikke med mig omkring at få klippet strengen. Det var bare en beslutning han tog.
Kan sagtens følge dig i Det med når børnene bliver større

Anmeld

21. september 2012

Mathilde

Åh det må være så svært, når man ikke er enige. For jer begge to. For enten får du ikke dit ønske opfyldt og vil måske altid føle at du mangler noget, eller også skal han gøre noget han ikke har lyst til og hvordan mon hans forhold vil blive til et barn, han ikke ønsker....

Her er jeg meget i tvivl om jeg ønsker flere. Vi har en pige på 3 år og alting er bare blevet så dejligt nemt nu, hvor hun er blevet en stor pige. Frederik derimod virker ret sikker på, at han ønsker en mere...

Ved ikke helt hvad jeg skal sige. Kan i ikke se tiden an? Det er vel ikke så vigtigt, om det er lige nu han bliver steriliseret eller om et år eller to...

Hvor gammel er jeres yngste?

Anmeld

21. september 2012

Anonym trådstarter

Det Er vigtig for ham det bliver nu her. Som skrevet bliver jeg næsten gravid når vi er sammen.
Den mindste er kun 8 mdr, Men derfor kunne man jo godt få en om 2 år.
Kan sagtens forstå ham, er slet ikke det og elsker de børn vi har nu. Og elsker selvfølgelig osse ham.
Men en af os, må jo give os

Anmeld

21. september 2012

SussieThyssen

Det er jo nok svært at få råd fra en, der stort set har fåeet børn spredt ud over hele forplantningslivet (mig) Hehe

Men alligevel.

At få børn er jo nu engang en fælles beslutning, og hvis din mand ikke vil have flere, så vil han ikke, og det må du så respektere.
Man kan jo også sige at du nu har fået nogle vellykkede børn, det er jo ikke sikkert det går lige så godt med den næste, så hold fast i at du skal være tilfreds med dem du har, og nyd dem.

Tro ikke jeg kender til at være skruk, for det har jeg været siden jeg var 16, og var det lige indtil for et par år siden.
Men  alligevel skal man være to om beslutningen.
Og så lige et trøsteknus herfra.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.