Han lytter aldrig til mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2012

Frk. Himmelblå

Min kæreste er sød og kærlig og ville hente månen til mig hvis jeg bad om det, men samtidig- føler jeg bare han synes jeg er en kær lille pige der intet ved om noget og i hans øjne ikke er værd at hører på. Ja jeg føler faktisk tit han tænker at jeg bare skal tie stille og se godt ud. Hvis jeg har en mening, en ide, et eller andet, siger han bare ja skat, kysser mig, og gør noget andet, eller siger 'det må vi lige se på ikk' Jeg må ikke bestemme noget, og hvis jeg brokker mig bliver jeg bare kysset på panden og kaldt lille brokkehovede. Jeg bliver snart sindsyg, jeg er ikke nogen sød lille nikkedukke jeg er snart mor til tre og tæver ham med en kagerulle!!
Jeg må ikke bestemme hvad vores penge år til, jeg må ikke bestemme noget i hjemmet, jeg må ikke bestemme hvilke film vi skal se, jeg må ikke bestemme noget! Og jeg er så træt af det! Jeg har lyst til at råbe at NU GØR VI FANFUCKEME TINGENE PÅ MIN MÅDE! Men det hjælper ikke for så får jeg bare at vide at jeg skal passe på baby og bliver puttet med dyner og puder foran min computer. Jeg kan godt se han er sød og hjælpsom og romantisk og alt det, men jeg vil jo bare høres ? Tages med på råd, bestemme noget i ny og næ uden at få at vide jeg er et brokkehovede(og så alligevel ikke får lov at bestemme) Hvad fanden gør jeg ?

Prøv at opføre en parodi på hans sikkert velmenende opfattelse af dig.

Prøv at tag en dag, - hvor du spørger "Hvordan gør man det?" med blinkende bambi-øjne til alt. - Prøv at råbe: Jeg er fæææærdig, når du har været på toilettet ...

Nej, jeg ved ikke, - tænker bare, om ikke man kan løse det på en lidt sjov måde, da der jo ikke er nogen onde  hensigter på spil her. 

Men du skal I hvert fald have det sagt til ham. TYDELIGT. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2012

FruK

Mor og meget mere skriver:

Jeg tror ikke, du kan tale jer hen til en ændring - det har du jo forsøgt, og han lytter tydeligvis ikke. Du er nødt til at handle aktivt, så han kan se, at du både kan og vil træffe beslutninger og føre dem ud i livet. 

På sin vis har han jo "knækket koden" i forhold til at få sin vilje - han dominerer dig, men får det pakket ind i søde ord. Det holder bare ikke, selv om det lyder yndigt! 

Begynd at gøre noget selv, ikke kun i småtingsafdelingen a la indkøb til baby. Fortæl ham, hvad du har besluttet at gøre, eller allerede har gjort - ikke, hvad du gerne vil have lov til at gøre. 

Jeg kan godt forstå, at du bliver irriteret på ham, men du lader ham jo bestemme.

I et forhold må man give lidt og tage lidt... være fælles om beslutningerne. Lytte til hinanden og indgå kompromiser. 
Hvis man gerne vil se forskellige slags film, så vælger den ene film fredag, den anden vælger lørdag - sådan skåret helt ud i pap. Det lyder som om han bestemmer det meste hos jer.
Hvis han ikke er med på, at se din film en gang i mellem - ligesom du jo ser hans, så sig, at det gidfer du ikke - se din egen film på det andet fjernsyn, tag i biffen med en veninde eller noget helt andet. Så kan han se sin film selv.

Sandsynligvis interesserer du dig mere for indkøb til baby end manden gør. Så er det da logisk, at du sørger for det - men indvolverer ham, og lytter til hans mening, i det omfang han er interesseret - og har gode argumenter for hvorfor han er uening i dit valg. "Det kigger vi på lille skat" er ikke et godt argument  - hvis det er det eneste han har at sige, så køber du det, du gerne vil have.

Han bliver ved med at manipulere dig, så længe du lader ham gøre det.

Anmeld

21. september 2012

Dustmuz

Anonym skriver:

Min kæreste er sød og kærlig og ville hente månen til mig hvis jeg bad om det, men samtidig- føler jeg bare han synes jeg er en kær lille pige der intet ved om noget og i hans øjne ikke er værd at hører på. Ja jeg føler faktisk tit han tænker at jeg bare skal tie stille og se godt ud. Hvis jeg har en mening, en ide, et eller andet, siger han bare ja skat, kysser mig, og gør noget andet, eller siger 'det må vi lige se på ikk' Jeg må ikke bestemme noget, og hvis jeg brokker mig bliver jeg bare kysset på panden og kaldt lille brokkehovede. Jeg bliver snart sindsyg, jeg er ikke nogen sød lille nikkedukke jeg er snart mor til tre og tæver ham med en kagerulle!!
Jeg må ikke bestemme hvad vores penge år til, jeg må ikke bestemme noget i hjemmet, jeg må ikke bestemme hvilke film vi skal se, jeg må ikke bestemme noget! Og jeg er så træt af det! Jeg har lyst til at råbe at NU GØR VI FANFUCKEME TINGENE PÅ MIN MÅDE! Men det hjælper ikke for så får jeg bare at vide at jeg skal passe på baby og bliver puttet med dyner og puder foran min computer. Jeg kan godt se han er sød og hjælpsom og romantisk og alt det, men jeg vil jo bare høres ? Tages med på råd, bestemme noget i ny og næ uden at få at vide jeg er et brokkehovede(og så alligevel ikke får lov at bestemme) Hvad fanden gør jeg ?

Der er vidst en som har læst mine indlæg for meget.. siden du overvejer en kagerulle og slå ham med hehehe

har ikke så meget og kunne tilføje, da det hele efterhånden er blevet sagt  

Men håber da du får ham til at høre efter

Anmeld

21. september 2012

FrkZier

Anonym skriver:

jamen så sig: NU GØR VI DET PÅ MIN MÅDE! - det kan jo være det virker

Anmeld

21. september 2012

Anonym trådstarter

Dustmuz skriver:

I

Der er vidst en som har læst mine indlæg for meget.. siden du overvejer en kagerulle og slå ham med hehehe

har ikke så meget og kunne tilføje, da det hele efterhånden er blevet sagt  

Men håber da du får ham til at høre efter

Ikke rigtig nej ? Stærke kvinder har i generationer truet deres mænd med kageruller, det var for at understrege mit oprør. ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.