når det, at ligge på maven, er en kamp... (15 uger gl.)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2012

anynom

LouiseBP skriver:

Det er rart at høre, at det stadig går godt, selvom de ikke ligger meget på maven

Det kan fint gå Som jeg skrev i første indlæg, nu er det en kamp at få hende til at ligge på ryggen Det er jo meget sjovere at være på maven og kravle frem Hun er også begyndt at gå med sin brio gåvogn nu og går langs ting, så selvom hun ikke har været meget på maven som lille så er hun præcis som hun skal være
Det er jo også meget hårdt at ligge på maven som børn gør, jeg har prøvet og måtte opgive

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2012

Frk. Himmelblå

LouiseBP skriver:

Dejligt at få sådan en besked. Fik helt tårer i øjnene, da jeg læste det

Vi bærer hende meget på skulderne, da det er den stilling, hun bedst kan lide Så nakken er godt med
Men ja, man får at vide, at de SKAL ligge på maven, når de er vågne. Der er en uge til vi skal snakke med SP igen. Den uge vil jeg klart, efter din besked, holde lidt pause fra det

TAK

Anmeld

21. september 2012

Lauras mor

Mussen2 skriver:

Jeg ville tage hende til kranio sacral, det kan være en lolle bitte skævhed. Var det en hård fødsel? Sober hun fornuftig?

Hun blev født ved kejsersnit efter vandet gik og hun lagde med numsen nedad. Havde tid til pks 4 dage efter. Hun har sovet fint nok indtil igår. Tror det er pga et tigerspring

Hvad går det ud på? Det kranio sacral

Tak for dit svar

Anmeld

21. september 2012

Lauras mor

JulieWH skriver:

Det kan fint gå Som jeg skrev i første indlæg, nu er det en kamp at få hende til at ligge på ryggen Det er jo meget sjovere at være på maven og kravle frem Hun er også begyndt at gå med sin brio gåvogn nu og går langs ting, så selvom hun ikke har været meget på maven som lille så er hun præcis som hun skal være
Det er jo også meget hårdt at ligge på maven som børn gør, jeg har prøvet og måtte opgive

Har os flere gange været tæt på at give op, men sp blir ved at sige, at hun nok skal komme til at kunne lide
Kan ikke vente til hun begynder at løve sig frem

Anmeld

21. september 2012

anynom

LouiseBP skriver:

Har os flere gange været tæt på at give op, men sp blir ved at sige, at hun nok skal komme til at kunne lide
Kan ikke vente til hun begynder at løve sig frem

Hehe Og når hun så kan det ville du ønske hun kunne ligge stille, bare fem minutter Lige pludselig er de bare i alt

Anmeld

21. september 2012

Janni.

Silas blev heller aldrig glad for at ligge på maven. Vi trænede på dén måde at når vi blev nødt til at ligge ham fra os, så kom han på maven i de få minutter vi lige skulle et eller andet. Når han blev sur, gal eller ked af det, tog vi ham op igen, eller lagde ham på ryggen. 

Min pointe er: få et afslappet forhold til det mave træneri, hun skal nok lære at kravle, gå osv. med tiden. 

Og husk hvert minut i træningen, giver noget på længere sigt. Sådan sagde vores SP til os.  

Anmeld

21. september 2012

Mussen2

LouiseBP skriver:

Hun blev født ved kejsersnit efter vandet gik og hun lagde med numsen nedad. Havde tid til pks 4 dage efter. Hun har sovet fint nok indtil igår. Tror det er pga et tigerspring

Hvad går det ud på? Det kranio sacral

Tak for dit svar

Lidtsvært at forklarer, men har hørt meget positivt om det fra mon mødregruppe, hvor børnene havde diverse småproblemer. Jeg havde selv min baby afsted til tjek

Se evt. http://www.klinik-ege.dk/index.php?page=3&sub= 17

Anmeld

21. september 2012

kekp

LouiseBP skriver:

Jeg har, siden Laura var 2 uger, haft store problemer med at ligge hende på maven. Hun vil simpelhen ikke!

Hun ligger måske et minut, og så begynder hun at brokke sig. Hvis jeg ikke tager hende op med det samme, sætter hun i sådan et skrig, at jeg har overvejet, om det gør ondt på hende?? Hvis jeg tager hende op, inden hun skriger, er der ingenting. Men vil jeg ligge hende på maven igen, begynder hun sit skrigeri.. Jeg har prøvet ALT: ligge hende på min mave, opmuntre hende med stemmen, lægge legetøj foran hende, lægge hende på mine skinneben, lægge hende på fitnessbold osv.
De sidste dage har det endt med, at jeg har været så ked af det

Sundhedsplejersken har sagt, lige siden Laura var 2 uger, at jeg skal fortsætte og ikke give op, for lige pludselig kan hun lide det, men det er hårdt. Rigtig hårdt!! Jeg har kæmpet med det i 3 måneder nu

Er der nogen, som har prøvet noget ligende? Nogen gode råd? Tager imod ALLE de gode råd, jeg kan få!

Jeg kan sagtens forstå din frustration. Vi har præcis samme problem og har haft det siden bassen var helt spæd.

Han bliver 8 mdr imorgen og møver/kravler ikke 

Vil dog sige til dig alligevel at du skal tage det helt roligt for som alle siger til mig, baby skal nok nå det hele, vi ser jo sjældent 5-årige som ikke kan kravle og gå

Herhjemme går det dog alligevel fremad for han lærte for ca en måned siden selv at vende sig om på maven, derfor styrer han faktisk selv hvornår han vil ligge på maven og jeg behøver ikke hele tiden at være den onde mor der skal ligge ham på maven han er faktisk blevet gladere for det nu hvor han selv kan. Har dog givet mig selv den vane at når jeg lægger ham fra mig, ligger jeg ham på maven.

Men igen jeg forstår godt at du er frustreret over det, det er jeg nemlig også rigtig tit

Anmeld

21. september 2012

Vivian87

LouiseBP skriver:

Hvad gjorde du så? For at hun skulle begynde at møve og senere kravle?

TAK for dit svar

Jamen jeg gjorde faktisk ikke så meget! Så snart hun kunne trille om på maven selv så kom det helt af sig selv! Så jeg tror ikke du skal være så bekymret

Anmeld

21. september 2012

Mother-love

LouiseBP skriver:

Jeg har, siden Laura var 2 uger, haft store problemer med at ligge hende på maven. Hun vil simpelhen ikke!

Hun ligger måske et minut, og så begynder hun at brokke sig. Hvis jeg ikke tager hende op med det samme, sætter hun i sådan et skrig, at jeg har overvejet, om det gør ondt på hende?? Hvis jeg tager hende op, inden hun skriger, er der ingenting. Men vil jeg ligge hende på maven igen, begynder hun sit skrigeri.. Jeg har prøvet ALT: ligge hende på min mave, opmuntre hende med stemmen, lægge legetøj foran hende, lægge hende på mine skinneben, lægge hende på fitnessbold osv.
De sidste dage har det endt med, at jeg har været så ked af det

Sundhedsplejersken har sagt, lige siden Laura var 2 uger, at jeg skal fortsætte og ikke give op, for lige pludselig kan hun lide det, men det er hårdt. Rigtig hårdt!! Jeg har kæmpet med det i 3 måneder nu

Er der nogen, som har prøvet noget ligende? Nogen gode råd? Tager imod ALLE de gode råd, jeg kan få!

Åhhh jo det er isabella du kunne have skrevet om. Isabella ville heller aldrig ligge på maven og skreg og græd helt vildt når vi lagde hende. Vi har haft en del problemer udviklingsmæssigt med hende.
Hun ville heller ikke støtte på hendes ben uden vægtbæring self. Siden hun blev født.
Nå men vi tror i dag at grunden til hun måske ikke ville ligge på maven kunne være fordi hun har døjet meget med hård mave.
Men da hun var 8 mdr og startede i vs kunne de sjovt nok godt få hende til at ligge på maven så de sagde at det skulle de nok stå for.
Men hun var også 7 mdr før hun kunne trille fra mave til ryg. Hun har altid lagt helt stille og nærmest ikke været klarover hun havde en krop.

Hun sad dog selv da hun var 5 mdr.
Da hun var 10 mdr ville hun stadig ikke støtte på hendes ben så vi købte en gåstol og to dage efter tonsede hun rundt i hytten.

Isabella er snart 16 mdr. Og hun har udviklet sig lidt langsomt i starten af hendes liv.
Men både kravlede og gik med støtte på samme tod da hun var 11 mdr ca. Og har gået selv uden støtte siden hun var 13 mdr. Og er udviklingsmæssigt det samme sted som dem på hendes alder.

Så mit råd er at gøre som sp siger selvom det er træls. Og ved hvordan du har det. For jeg var frusteret over det fra huun var en mdr til hun kavlede selv. For jeg måtte ikke ligge hende på maven. Det var kun dem i vs der måtte det.
Men bliv ved.

Og så loge en herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.