når det, at ligge på maven, er en kamp... (15 uger gl.)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2012

Ciss

Jeg tror også, det er en god ide lige at få undersøgt, om der kan være noget med ryg/nakke.

Ellers havde vi god glæde af tv'en til mavetræning med vores to. (Det er helt sikkert ikke anbefalet, men det virkede...)

Vi lagde dem på maven ca 1,5 m fra tv'en og så havde vi drømmehaven kørende på skærmen. Det er klare farver, store øjne osv. Så kunne de pludselig godt løfte hovedet for at følge med på det spændende på skærmen. Selvfølgelig lå de ikke sådan superlænge og så tv, men det gav lidt træning i hvert fald.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2012

raca

LouiseBP skriver:

Hun blev født ved kejsersnit, fordi hun vendte forkert, så hendes hovedet har faktisk ikke været i nærheden af mit bækkenbund. Men hun lagde med hovedet langt oppe under mine ribben, så der kan godt være noget med nakken eller ryggen. Det vil jeg lige undersøge(:

Det jeg er mest bekymret for, er det med at møve sig frem og kravle. Der er hun jo nødt til at ligge på maven for at lære dét.

TAK for dit svar!

kejsersnit er ofte meget voldsomt for børne.. da de får en noget hårdhændet behandlig når de bliver hævet ud..

så hun kan sagtes havde dvs låsninger.. dog oplyser sygehuset virkelig sjældet om det..

så ja en kiropraktor..

og mine har nu lært og kravle, og rulle osv.. selvom de lå meget lidt på maven... før de var 4-6 mdr... men de kravlede som ca 6-8 mdr gamle så jeg ville ikke bekymre mig voldsomt..

hvis kiropraktoren ikke finder noget.

Anmeld

21. september 2012

Frk. Himmelblå

LouiseBP skriver:

Jeg har, siden Laura var 2 uger, haft store problemer med at ligge hende på maven. Hun vil simpelhen ikke!

Hun ligger måske et minut, og så begynder hun at brokke sig. Hvis jeg ikke tager hende op med det samme, sætter hun i sådan et skrig, at jeg har overvejet, om det gør ondt på hende?? Hvis jeg tager hende op, inden hun skriger, er der ingenting. Men vil jeg ligge hende på maven igen, begynder hun sit skrigeri.. Jeg har prøvet ALT: ligge hende på min mave, opmuntre hende med stemmen, lægge legetøj foran hende, lægge hende på mine skinneben, lægge hende på fitnessbold osv.
De sidste dage har det endt med, at jeg har været så ked af det

Sundhedsplejersken har sagt, lige siden Laura var 2 uger, at jeg skal fortsætte og ikke give op, for lige pludselig kan hun lide det, men det er hårdt. Rigtig hårdt!! Jeg har kæmpet med det i 3 måneder nu

Er der nogen, som har prøvet noget ligende? Nogen gode råd? Tager imod ALLE de gode råd, jeg kan få!

Hvis jeg var dig, ville jeg fra dags dato sætte ind med en PAUSE i forhold til at ligge på maven.

Dit barn bliver ulykkelig af det (hvad end årsagen så er), og det har hun forsøgt at kommunikere til dig i tre måneder. Ikke mærkeligt I begge er kørt surt i det, da du sikkert føler, at du BØR holde fast, selvom du sagtens forstår, hvad din datter prøver at sige (skrige) til dig.

Jeg ordinerer hermed mindst en uges mavsepause til dig og din datter. Og lad os så se, om ikke det bliver bedre "på den anden side".

Snak eventuelt med din SP om mulige ryg/nakke-problemer hos baby. Og sig så, hvis hun presser jer, at DU har VALGT at holde en pause fra træningen, da det tjener jer bedst.

Sådan ville jeg gøre.

Din datter skal sagtens lære at krybe, kravle osv. alligevel, - hun har jo en sød og omsorgsfuld mor, der bekymrer sig for hende, og som har trænet dagligt i *fårking tre måneder, selvom det slet ikke har været hyggeligt. Det er ikke mødre som dig, retningslinjerne er lavet for at guide på rette spor. Du ER på rete spor .

Min ældste hadede også at ligge på maven. Vi trænede lidt her og der alligevel, men aldrig religiøst. - Til gengæld en masse hvor hun kigger over vores skuldre, når vi bar hende rundt (og dansede). Det er en lidt mere nem måde at træne nakken på.. Pludselig - faktisk fra den ene dag til den anden - lå hun af egen vilje på mavsen hele tiden. Kravlede da hun blev 7 mdr, og gik ved sin 1-års-dag. - Og havde hun først kravlet og gået 6 mdr senere, - så var det nok også gået fint alligevel! (Din datter er ikke engang 4 mdr endnu, - og  6 mdr er det spillerum jeg stiller op her!)

Det hele kommer.

Husk at hygge og NYDE at hun er så lille og fin - og lige som hun skal være: Nemlig helt perfekt!

Anmeld

21. september 2012

anynom

LouiseBP skriver:

Hvad gjorde du så? Og hvad med at møve og kravle?

TAK for dit svar

Jeg blev bare ved med at prøve - men stoppede når hun blev sur. hun begyndte at møve sig frem da hun var 8 måneder og kravlede da hun var 9, så hun er ikke kommet bagud af det grund

Anmeld

21. september 2012

Lauras mor

Jibbe skriver:

Du behøver ingen henvisning til en kiropraktor. Og de plejer at være søde til at finde en hurtig tid når det er babyer

Okay, så forsøger jeg at finde en i løbet af weekenden

Tak

Anmeld

21. september 2012

Lauras mor

Ciss skriver:

Jeg tror også, det er en god ide lige at få undersøgt, om der kan være noget med ryg/nakke.

Ellers havde vi god glæde af tv'en til mavetræning med vores to. (Det er helt sikkert ikke anbefalet, men det virkede...)

Vi lagde dem på maven ca 1,5 m fra tv'en og så havde vi drømmehaven kørende på skærmen. Det er klare farver, store øjne osv. Så kunne de pludselig godt løfte hovedet for at følge med på det spændende på skærmen. Selvfølgelig lå de ikke sådan superlænge og så tv, men det gav lidt træning i hvert fald.

Okay, det vil jeg prøve Hvis det hjælper, er det forsøget værd

Tak

Anmeld

21. september 2012

Lauras mor

raca skriver:

kejsersnit er ofte meget voldsomt for børne.. da de får en noget hårdhændet behandlig når de bliver hævet ud..

så hun kan sagtes havde dvs låsninger.. dog oplyser sygehuset virkelig sjældet om det..

så ja en kiropraktor..

og mine har nu lært og kravle, og rulle osv.. selvom de lå meget lidt på maven... før de var 4-6 mdr... men de kravlede som ca 6-8 mdr gamle så jeg ville ikke bekymre mig voldsomt..

hvis kiropraktoren ikke finder noget.

Ja, jeg har i hvert fald intet fået at vide på sygehuset. Synes bare generalt de var dårlige til at informere mig om tingene.
Men dejligt at få at vide, at de nok skal klare sig, selvom de ikke ligger meget på maven

Tak

Anmeld

21. september 2012

Lauras mor

Frk. Himmelblå skriver:

Hvis jeg var dig, ville jeg fra dags dato sætte ind med en PAUSE i forhold til at ligge på maven.

Dit barn bliver ulykkelig af det (hvad end årsagen så er), og det har hun forsøgt at kommunikere til dig i tre måneder. Ikke mærkeligt I begge er kørt surt i det, da du sikkert føler, at du BØR holde fast, selvom du sagtens forstår, hvad din datter prøver at sige (skrige) til dig.

Jeg ordinerer hermed mindst en uges mavsepause til dig og din datter. Og lad os så se, om ikke det bliver bedre "på den anden side".

Snak eventuelt med din SP om mulige ryg/nakke-problemer hos baby. Og sig så, hvis hun presser jer, at DU har VALGT at holde en pause fra træningen, da det tjener jer bedst.

Sådan ville jeg gøre.

Din datter skal sagtens lære at krybe, kravle osv. alligevel, - hun har jo en sød og omsorgsfuld mor, der bekymrer sig for hende, og som har trænet dagligt i *fårking tre måneder, selvom det slet ikke har været hyggeligt. Det er ikke mødre som dig, retningslinjerne er lavet for at guide på rette spor. Du ER på rete spor .

Min ældste hadede også at ligge på maven. Vi trænede lidt her og der alligevel, men aldrig religiøst. - Til gengæld en masse hvor hun kigger over vores skuldre, når vi bar hende rundt (og dansede). Det er en lidt mere nem måde at træne nakken på.. Pludselig - faktisk fra den ene dag til den anden - lå hun af egen vilje på mavsen hele tiden. Kravlede da hun blev 7 mdr, og gik ved sin 1-års-dag. - Og havde hun først kravlet og gået 6 mdr senere, - så var det nok også gået fint alligevel! (Din datter er ikke engang 4 mdr endnu, - og  6 mdr er det spillerum jeg stiller op her!)

Det hele kommer.

Husk at hygge og NYDE at hun er så lille og fin - og lige som hun skal være: Nemlig helt perfekt!

Dejligt at få sådan en besked. Fik helt tårer i øjnene, da jeg læste det

Vi bærer hende meget på skulderne, da det er den stilling, hun bedst kan lide Så nakken er godt med
Men ja, man får at vide, at de SKAL ligge på maven, når de er vågne. Der er en uge til vi skal snakke med SP igen. Den uge vil jeg klart, efter din besked, holde lidt pause fra det

TAK

Anmeld

21. september 2012

Lauras mor

JulieWH skriver:

Jeg blev bare ved med at prøve - men stoppede når hun blev sur. hun begyndte at møve sig frem da hun var 8 måneder og kravlede da hun var 9, så hun er ikke kommet bagud af det grund

Det er rart at høre, at det stadig går godt, selvom de ikke ligger meget på maven

Anmeld

21. september 2012

Mussen2

Jeg ville tage hende til kranio sacral, det kan være en lolle bitte skævhed. Var det en hård fødsel? Sober hun fornuftig?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.